Pénzügyi Szemle Online Blog

A blogot a penzugyiszemle.hu szerkesztői írják. A portálon cikkeink, tanulmányaink teljes terjedelemben megtalálhatók, és teret adunk a szakmai vitának is. Ingyenes regisztráció itt.

Kövessen minket a Linkedin-en!

A Pénzügyi Szemle online hírei

    • Japán és a folyamatos monetáris lazítás
      Az Egyesült Államok nem engedheti meg magának, hogy további hosszú évekig fenntartsa a laza monetáris politikáját, hisz óvakodnia kell az inflációtól. De mi a helyzet azokban az országokban, ahol a gazdaság természetes folyamataiból eredően folyamatos a deflációs nyomás?

    • Az újraelosztás lehet a megoldás a gazdasági problémákra
      Ha van stabil gazdasági növekedés, akkor a felmerülő problémákra megvan a megoldás: maga a növekedés. Hiába jön tehát egy válság, egy fenntarthatatlan adósság, a problémákat megoldja a stabil növekedés. De mi a helyzet akkor, ha ez a stabilitás elvész?

    • Szükség van az 500 eurósokra az eurózónában
      Az 500 eurósok legnagyobb használója az alvilág, az EKB korábbi igazgatója mégis úgy látja, hogy a bankjegyekre szükség van, mégpedig biztonsági okokból. Az eurózónát ugyanis egyszer már megmentették az 500 eurós bankók.

    • Nyugdíjak: egyre fontosabb az előtakarékosság
      Az Egyesült Államok társadalma elöregedőben van, csakúgy, mint számos más fejlett országban. Ebben a környezetben az állami nyugdíjak vásárlóértéke egészen biztosan csökkenni fog, ami különösen az alsó jövedelmi harmadban okozhat nehézségeket.

    • Ronald Coase - itt és most
      Ronald Coase szerint a közgazdászokra az igazán érdekes kérdések az intézmények - vagyis a társas játékszabályok - középső szintjén várnak. Súlyos tévedés, pontosabban tudatlanság azt hinni, hogy a piacgazdaság intézményei triviálisak, és elintézhetők az olyan sommás állításokkal, mint hogy „magántulajdonra és szerződéses szabadságra van szükség".

    • Amerikai állampapírokat vásárolhatna az EKB
      Az eurózónában komoly problémát okoz a rendkívül alacsony infláció és a lassú gazdasági növekedés. Ha az Európai Központi Bank amerikai állampapírokat vásárolna, azzal egyszerre oldhatná meg a gondokat, úgy, hogy az uniós szabályok sem sérülnének.

    • Rossz célpontra lőttek a görög megszorításokkal
      Miközben Írországban és Portugáliában remekül halad a válság utáni felépülés, Görögország továbbra sem képes a tartós növekedésre. Pedig a megszorítások rendbe tették a költségvetést és a folyó fizetési mérleget is.

Minden napra egy tanulmány

A blog küldetésének tekinti a magyar közgazdasági és pénzügyi kultúra emelését, a gazdasági és pénzügyi kérdések iránt érdeklődők látókörének szélesítését. Ennek részeként minden nap egy-egy, jellemzően külföldi szerzők által jegyzett tanulmányt, elemzést, szakcikket ajánlunk az olvasók figyelmébe. Meggyőződésünk, hogy a nemzetközi tapasztalatok segítik a magyarországi kihívások és problémák jobb megértését, az ezekről való színvonalas vitákat és a megfelelő válaszok megtalálását is. A bejegyzések a szerzők, illetve a Pénzügyi Szemle Online szerkesztőinek véleményét tükrözik. A kommenteket moderáljuk, melynek során az általános moderálási elveket követjük.

Akik figyelnek ránk

ecohu_logo.jpg

hirf.jpg

Miért költöznek egyre kevesebben?

2013.12.30. 08:31 Pénzügyi Szemle

Gazdaságilag az a jó, ha valaki egyik napról a másikra pakol és költözik oda, ahol van munkahely. De már az amerikaiak se szívesen cuccolnak át egyik államból a másikba.

A rugalmas munkaerőpiac és a mobilitás rendkívül fontos, Magyarországon is hallani számos olyan nagyvállalatról, amely helyben nem talál megfelelő munkaerőt, odaköltözni pedig csak kevesen akarnak, mert hát… mi már csak ilyen röghöz kötött nemzet vagyunk. Az amerikaiak azonban gondolkodás nélkül elköltöznek az ország másik végébe, ha épp úgy hozza a sors.

Legalábbis eddig így tudtuk, most azonban a statisztikák azt mutatják, hogy ma már csupán feleannyi amerikai költözik el másik államba, mint két évtizeddel ezelőtt (évi kevesebb mint ötmillió lakos, ami a világháború óta mért legalacsonyabb adat). A nagy kérdés az, hogy minek köszönhető ez a látványos visszaesés, és hogy lesz-e ennek bármilyen negatív következménye a gazdasági kilátásokra. Az eredeti elemzés itt érhető el.

Posztba_nagy_27.jpg

Annie Lowrey, a New York Times publicistája bemutat két közgazdász véleményt - William H. Frey, a Brookings Institution és Greg Kaplan, a Princeton kutatója -, akik eltérően látják a munkaerőpiaci folyamatokat és kilátásokat. William H. Frey ugyanis úgy gondolja, hogy a visszaeső mobilitás tisztán a gazdasági válság következménye. Szerinte arról van szó, hogy kevesebb a munka, szigorúbb a jelzáloghitelezés, és kevesebb lakást adnak el, így nem meglepő, hogy az amerikaiak kisebb létszámban kelnek útra egy másik államba munkát vállalni.

Greg Kaplan ugyanakkor úgy gondolja, hogy az ok egy, a válságtól független, a mélyben meghúzódó szerkezetváltás. Egyrészt a szolgáltatószektor előretörése, és a feldolgozóipar részarányának csökkenése kevesebb mobilitást tesz szükségessé (ügyvéd vagy ápoló bárhol lehet az ember, vasipari munkás viszont már nem), továbbá az internet gyors elterjedése lehetővé teszi a távmunkát, ami megint csak a költözés ellen szól.

Ez a szerkezetváltás Kaplan szerint azt is jelenti, hogy a gazdaság nem feltétlenül lesz kevésbé rugalmas, csupán arról van szó, hogy ma már nem a munkavállalók utaznak, hanem maga a munkahely. William H. Frey ezzel szemben továbbra is úgy véli, hogy az amerikai gazdaság rugalmasságának egyik alapköve a mobil munkaerő, és ennek a mobilitásnak a visszaesése komoly hátrányt jelent majd a soron következő években.

Vajon kinek lesz igaza? Ezt most még csak megtippelni lehet, nekünk, kívülállóknak mindenesetre érdekes lesz látnunk, hogy vajon a legendásan mobil amerikai munkaerőpiac hogyan alakul át a következő években, és vajon a mobilitás csökkenése negatívan hat-e a növekedési kilátásokra.

Ha tetszett a poszt, olvassa el korábbi írásainkat is!

Íme egy sikertörténet, amit lehet követni

Valóban kínai uralom vár ránk?

Az örökségek mentik meg a nyugdíjasokat?

Kell-e félnie a forintnak a tapírtól?

Valamit kezdeni kell a nyugdíjakkal - a spanyol példa

Be van kódolva az összeomlás

A bejegyzés trackback címe:

https://penzugyiszemle.blog.hu/api/trackback/id/tr325699147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Narancskommunista (törölt) 2013.12.30. 10:15:08

Én sokat gondolkodtam a dolgon, és nem feltétlenül igaz az a sokak által dogmaként kezelt dolog, hogy ha mobil a munkaerő, az jót tesz a gazdaságnak. Ugyanis adott esetben ez az elmaradottabb régió súlyosabb leépüléséhez vezet, ahogy elveszíti a helyi gazdaság a piaci mérethatékonyságát, míg ahová a munkaerő vándorol, ott idővel a zsúfoltság lehet a gazdasági fejlődés gátja, gondolok itt az egyre magasabb ingatlan árakra, negatív externáliákra, stb., és egy idő után ezt a még nagyobb mérethatékonyság nem tudja ellensúlyozni.

smartdrive 2013.12.30. 18:59:01

akik nonstop nyomják ezt a mobilitás-mantrát, azokat háromévenként összecsomagoltatnám, és átdobnám az ország másik végébe. hadd élvezzék

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2013.12.30. 19:03:26

A munkaerő mobilitását talán az is csökkenti, hogy már az amerikaiaknál is jóval jelentősebb a kétkeresős családmodell, mint pl. 15-20 éve. Ha az egyiküknek van állása, nem fogja feladni azért, mert a párja 1000 km-rel arrébb kicsit többet kereshetne. Ha az egyikük munkanélküli lesz, akkor a másikuk jövedelméből még szűkösen, de elvannak, amíg nem lesz újabb munkahely. Azonfelül a távmunka tényleg szükségtelenné teszi sok esetben a költözést.
Nem feltétlenül rossz a csökkenés, de valóban kétséges, hogy hová vezet, én inkább pesszimista vagyok etéren. A munkahelyért költözés jó megoldás, főleg egyéni (családi) szinten, még mindig. Ha a költözések elmaradnak, az jelentheti azt is, hogy nincs miért költözni (se jobb állás, se semmilyen állás), akkor viszont ez egy negatív trend.

bankvezér 2013.12.30. 19:06:54

@smartdrive:
Ne keverjük a dolgokat! A szadista nem azt élvezi, ha őt verik, hanem ha ő verhet. :))
Azaz, nem ő akar költözni, hanem másokat akar költöztetni.

Sírköves Slomó 2013.12.30. 19:41:11

Ezt sosem értettem hogy azt miért kell pozitívan értelmezni, hogy vki egy fizetésemelésért elköltözik 2000 km-re.

Nem annak jó ez aki a munkáltató azt senki másnak kb? Az ókorban is pár országgal odébb hajtoták a helótákat ha valahol éppen munkaerőhiány vót.

JohnHenry 2013.12.30. 19:41:33

"odaköltözni pedig csak kevesen akarnak, mert hát… mi már csak ilyen röghöz kötött nemzet vagyunk"

szokjatok már le erről a baromságról, könyörgöm!

A Tyne folyó déli partja 2013.12.30. 19:59:25

@smartdrive: na ja. és persze családostul, úgyhogy keressen az asszony/férj is új munkát, a gyerekek új bölcsit, ovit, iskolát, szokjon meg mindenki új szomszédokat, szerezzenek új barátokat(?), a régi életet meg dobják ki. nem olyan jó buli a költözés.

2013.12.30. 19:59:39

@smartdrive: Áááh,hagyd! Akik ezt a mantrát nyomják,azok mind vándor cigányok.

desw 2013.12.30. 20:07:20

@A Tyne folyó déli partja:

"na ja. és persze családostul, úgyhogy keressen az asszony/férj is új munkát, a gyerekek új bölcsit, ovit, iskolát, szokjon meg mindenki új szomszédokat, szerezzenek új barátokat(?), a régi életet meg dobják ki. nem olyan jó buli a költözés."

Segélyen éldegélni jó buli, ha helyben nem találsz melót? Ekkor azért csak jobb a költözés, nem?

desw 2013.12.30. 20:12:09

@Narancskommunista:

Egy cég eleve ott fejleszt, ahol a legelőnyösebbek a körülmények működéshez.

Az elmaradottabb régiók (megyék, országok) tovább fognak pusztulni, ahogy a még dolgozni akaró és tudó emberek is elvándorolnak.

nincs_nick 2013.12.30. 20:16:34

@Sírköves Slomó: Az értelme annyi, mint pl. a nyugati fiatalok középiskola utáni egy éves "hátizsákos" útjának. Több leszel azzal, ha nem ragadsz le egy helyen. És főleg senki nem tiltja meg hogy visszatérj oda ahonnan indultál.:)

ember100 2013.12.30. 20:20:04

@JohnHenry:

Helló !
Sajnos ez nem akkora baromság , nálunk mindenki saját lakást , házat akar , azt hogy viszed el akár 200 km-re mert eladni azt nem tudod, .
Mi magunk kötjük röghöz magunkat meert mi így szeretjük :)

2013.12.30. 20:23:54

@ember100: Ott vannak az óriásköltöztetők.

Sírköves Slomó 2013.12.30. 20:37:00

@nincs_nick: Nem leszel több, az utazási iroda lesz több.

Vitez Belizar · http://agoraanomalia.blog.hu/ 2013.12.30. 21:02:47

Magam nagyon mobil voltam, mikor munka miatt költöztem több megyével arrébb. A munka része OK, de a velejáró negatívumok azért rendesen ott vannak: 1. 5 év alatt sem tudtam eladni az előző lakást, 2a. nagyszülőktől távol gyereket nevelni nem egy egyszerű dolog, főleg, ha nem telik a fizuból bébicsőszre, 2b. fő a fejem, hogy fogok gondoskodni majd a szüleimről ilyen messziről (mert szemben Amerikával ez itt fontos szempont) 3. gyakorlatilag a zéróról kell indulni a kapcsolatok építésében - ami Magyarországon szintén elég nagy hátrány. Megátalkodott magyar rossz szokásról beszélni tehát igen nagy ostobaság, ebben a közegben egyszerűen nagyon nagy előnyt kell jelentenie annak a munkának, amelyért érdemes ezeket a hátrányokat elszenvednünk.

A Tyne folyó déli partja 2013.12.30. 21:02:51

@desw: szerintem nem érted, miről beszélek.@nincs_nick: miért is leszel több?

Kata78 2013.12.30. 21:15:06

@Sírköves Slomó: Szerintem is több leszel, ha másért nem, mert új embereket, kultúát, szokásokat, ételeket stb ismersz meg, amit pl a lakástól 10 km körzetben nem lehetne. Ja, ezt mondom úgy, hogy 2004 óta gyakorlatilag nem élek otthon és SOHA nem utazasi iroda szervezte az utakat :)

desw 2013.12.30. 21:16:58

@A Tyne folyó déli partja:

Ha választanod kell, hogy segélyen tengés-lengés vagy költözés?

Az ideális nyilván az lenne, ha ott dolgozhatnál, ahol akarnál, de ez azért keveseknek jön össze.

"miért is leszel több? "

Külföldi barátok, más országok és munkamódszerek megismerése nem érték?

Sírköves Slomó 2013.12.30. 21:17:11

@Kata78: Jó szerinted több leszel, mer ez meg az lesz. Vagyis valaki ezt mondta neked.

Kérdés hogy TE mitől leszel több attól hogy ez meg az lesz? Mert hogy az aki neked ezt mondta az mitől lesz több az világos, ugye?

Kata78 2013.12.30. 21:21:46

@Sírköves Slomó: Proballak követni :) Nem azert hiszem, hogy több leszek, mert valaki ezt mondta nekem, hogy Ö igy gondolja. (remelem követhetö) En attol leszek (lettem, bocs, nem nagykepüen) több, hogy iszonyat tolerans lettem mas velt vagy valos hülyesegevel, tudas - nem tudasaval, elvarasaival, stb szemben.

desw 2013.12.30. 21:21:55

@Sírköves Slomó:

Jajj!

Mondjuk ha egy doki egy külföldön tanult módszerrel meg tudja menteni az egészségedet, akkor is kérdeznéd még??

Sírköves Slomó 2013.12.30. 21:34:53

@desw: Ennek aztán semmi köze semmihez.

Sírköves Slomó 2013.12.30. 21:35:46

@Kata78: De azért hiszed, mert más azt mondta neked. Tudom én is marketingen meg hülyéken gazdagodom.

Sírköves Slomó 2013.12.30. 21:39:13

@Kata78: Gondold tovább. miért jó neked hogy toleránsabb lettél? Mert a tolerancia mint olyan neked nem jó hanem mindenki másnak körülötted, ugye?

desw 2013.12.30. 21:43:33

@Sírköves Slomó:

Mi van???

Ha pl egy doki megtanul egy új műtéti technikát külföldön és utána MO-on ezzel gyógyít, akkor ezt neki csak bemagyarázák, hogy ezzel ő most több lett? Miért ment ezért külföldre, mi?

Kata78 2013.12.30. 21:47:53

@Sírköves Slomó: akkor en nagyon rossz marketing alany vagyok... sose hiszem el, amit mondanak, amig nem tapasztalom. Nekem miert jobb? Pl.. nem ülök a sitten , mert kinyirom az exem, hanem elfogadom, hogy egy születt seggfej... mind a ketten jol jartunk, nem? :)

desw 2013.12.30. 21:52:39

@Sírköves Slomó:

"Tudom én is marketingen meg hülyéken gazdagodom. "

A saját szakmádat (marketing?) hogy/hol/miből tanultad meg, hogy tudsz gazdagodni belőle?

Soha nem olvastál el egy külföldi szakirodalmat, csak a saját otthoni tapasztalataidat élted meg és hasznosítod?

Sírköves Slomó 2013.12.30. 22:55:00

@desw: 'Soha nem olvastál el egy külföldi szakirodalmat' - Ennek mi köze bármihez?

Sírköves Slomó 2013.12.30. 22:56:55

@Kata78: Nem te nagyon jó marketing alany vagy. A legjobb marketing alanyok mondják hogy ők nem hiszenk el semmit közben ilyeneket pufogtatnak anélkül hogy tudnák mit jelent:

1.En attol leszek (lettem, bocs, nem nagykepüen) több, hogy iszonyat tolerans lettem mas velt vagy valos hülyesegevel

2.Szerintem is több leszel, ha másért nem, mert új embereket, kultúát, szokásokat, ételeket stb ismersz meg

Mintha kinyitottam volna a Velvet prospektusát.

cukkerrépa 2013.12.30. 23:50:32

"mi már csak ilyen röghöz kötött nemzet vagyunk"

ésszel már! az USÁ-ban sem egy leányálom lakást kivenni, ha sűrűn felkapott helyen keresgélsz, de Magyarországon sokkal inkább arról van szó, hogy nincsen kultúrája a bérlakás-kiadásnak (a főbérlők kényúrnak képzelik magukat, nem szolgáltatónak) és bérlakás is kevés van, ahová röppenni lehetne. ezért (sem) költöznek a magyarok.

desw 2013.12.30. 23:51:39

@Sírköves Slomó:

"'Soha nem olvastál el egy külföldi szakirodalmat' - Ennek mi köze bármihez? "

A körülötted lévő tárgyak jórésze valamilyen külföldön fejlesztett/gyárott termék. Az orvostudomány is nagyon sok külföldi fejlesztést, kuatási eredményt használ. Ezek a termékek/fejlesztések azért juthantnak el hozzád is, mert valakik elhozzák neked.

Ha senki nem menne Magyarországra vagy nem utazna magyar külföldre, akkor most barlangban élnél és vadásznál.

Kata78 2013.12.30. 23:54:55

@Sírköves Slomó: Köszi a személyiség tesztet..örökké emlékezni fogok rá... :) esetleg ha egy önalló gondolatodat vázolnad, még maradandóbbat tudnál alkotni!? :D

desw 2013.12.30. 23:56:49

@cukkerrépa:

" de Magyarországon sokkal inkább arról van szó, hogy nincsen kultúrája a bérlakás-kiadásnak

"(a főbérlők kényúrnak képzelik magukat, nem szolgáltatónak)"

Ezt nem nagyon értem. A törvény csak a bérlőt védi, a bérbeadónak gyakorlatilag csak kötelezettsége van.

"és bérlakás is kevés van"

Azért ezzel vitatkoznék! Saját lakást akar a nép inkább.

Kata78 2013.12.30. 23:58:51

@Sírköves Slomó: Ja, amugy tegyünk egy probat, ha mar ennyire ismersz :) allok elebe :D

desw 2013.12.31. 00:07:04

@cukkerrépa:

MO-on a bérbadó kér referenciát vagy munkaszerződést és fizetési papírt? Nem hinném!

Ha nyugati minta működne otthon, azzal csak a bérlők helyzete lenne jóval nehezebb.

bambanő (törölt) 2013.12.31. 07:43:44

@Sírköves Slomó: teljesen igazad van, a diverzitas, az elfogadas, tolerancia onmagaban egy nagy buborek, csak kikialtottak oket onallo ertekeknek, amik onmagukban ertekesek, nem nezik a hatasaikat, illetve csak a pozitiv hatasokat szajkozzak

a

en eleg regen nem elek Magyarorszagon, de nem gondolom, hogy azert, mert sok helyen megfordultam, most meg egy total masik kulturaban elek, annyira toleransnak, elfogadonak kellene lennem, feladnom a nezeteimet, befogadni mindent szures nelkul, orulni mas korlatoltsaganak, sose kritizalni, csak egyetertoen bologatni mas kulturak abszurditasai felett

@desw: a szakmai fejlodes az egy teljesen mas dolog, mint az, hogy valaki gimnazium utan celtalanul kovalyog a vilagban egy evet
vagy egyetem utan, helyett
egyreszt szakmailag fejlodni cellal szoktak es utana nem kepzelik magukrol az emberek, hogy ok aztan most mar annyira nyitottak
mert aki komoly szakmat uz, az kritikus (mernok, termeszettudomanyok, orvostudomany)

az a bullshit, hogy "vegig jartam a vilagot es annyival tobb lettem"

nem hiszem, hogy csak azert, mert sok helyen jarunk, mindent el kell fogadni, plane nem a hulyeseget, nem kell mindennel szemben toleranssa valni, mert az gyakorlatilag a total beleszarast, az ertekiteletektol valo beteges tartozkodast jelenti
persze ez most a trendi hozzaallas, a megertoen mosolygas, bologatas

tlvajferi 2013.12.31. 09:31:33

barátaim élneka merikában,egyesek közülük "magyar módra" letelepedtek, házat vettek, gyerekeket nevelnek kutya helyett
ezeknek általában szükséges a stabilitás, a viszonylag jó körülmények a gyerekeknek

ők nem szívesen vándorolnak a kietlen sztyeppéken, a sivatagos új-mexikó atomprogikat futtató, de gyébként mexikói luxust biztosító városaiban, a szinte még kanadánál is zordabb észak-dakotai olajkitermeléseken, ahol fél évig van munka, fél évig szabi és élj meg, ahogy tudsz

kicsit az az érzésem, hogy a cikkíró bevándorló lehet, valószínű nincs gyerek és perverz módon kifejezetten élvezi ha kétévente átköltözhet másik országba, dupla bérért mondjuk

ebben a hitemben megerösít az is, a cikkíró annyira nem ismeri a magyar valóságot, hogy azt sem tudja, hogy a magyar bér bizony nem nagyon elegendő az albérlet fizetésére
azt legfeljebb az ideküldött usa,német,francia, sidó menedzserek és rendőrséggel szorosan együttműködő arab pénzváltók, kínai kereskedők, orosz maffiózok engedhetik meg maguknak, hogy havi párezer eurós bérlakásokban élvezzék a duna folyását

a cikkíró abban nem téved, hogy bizonyos népeknél (ne kövezzenek meg, de pl. vándorcigányok,galíciai menekültek, stb. - megszokásból, politikai menekülteknél - pedig kényszerből)éppen előfordulhat a folyamatos váltásra való akár genetikai hajlam, de azért általában nem ők szokták a munka nehezét elvégezni, sehol sem,ugye?
jellemzően segélyből élnek, vagy a másik végletek, a politikának, a bankoknak, a tv-nek, az újságírásnak, esetleg a magukat közgazdaságtani szakembernek való erőszakos bemutatásnak köszönhetően - inkább az átlagpolgár tarja el őket. Magyarul mondva, bizony eléggé ingyenélők, de lehet a cikkíró ezt a szót nem érti

room_101 2013.12.31. 09:44:19

Rendszerváltáskor lettem munkanélküli, mérnökként, mert a vidéki nagyváros gyárát, ahol dolgoztam, felszámolták. Akkor felköltöztem a fővárosba egy nagy multihoz dolgozni. Azóta a hegyvidéken lakom (és hitelem sincs emiatt).
A volt kollégák ott helyben vállalkozást indítottak akkoriban, ami az elején még megyegetett, de mára kb. a minimálbér másfélszereséből élnek.

Szóval ááá, nem érdemes költözni, gebedj meg, ahol vagy, mert ez hazafias kötelességed.

kisQtya 2013.12.31. 10:04:04

@desw: Pedig igaza van. Nálunk nem bérbeadás céljára szolgál a kiadott lakás, hanem a "mi most éppen nem használjuk" kategóriába tartozik.
A kényúr csak a lakbért akarja szedni, ha elromlik valami, baszik megjavíttatni, inkább kötekedik, attól pedig rosszul lesz, ha beversz egy szöget AZ Ő FALÁBA!!!!!

Egyébként a sok frusztrált, gyökértelen, pánikbeteg idióta amerikait ez a vándorcigány életmód termelte ki.
Pontosabban a vándorcigányoknak sokkal jobb a helyzetük, mert ott az egész közösség útra kel.

Régen egy büntetési módszer volt a kiközösítés, a megszokott, biztonságos közösségből való kitaszítás.

Ma pozitív jelzőkbe csomagolva (pl. mobilitás, több leszel, stb.) próbálják eladni, de nagyon káros jelenség.

kisQtya 2013.12.31. 10:13:38

Egy amerikai ('58-ban USA-ban született magyar))asszony mesélte nekem, hogy fiatal lány korában a családja többször költözött és emiatt két induló szerelmi kapcsolata szakadt el (a barátságokon és a rokoni kapcsolatokon kívül), s a rossz házasságában égve naponta jut eszébe, mi lett volna, ha ezek a szerelmek kibontakozhattak volna.
Évek múltak el úgy, hogy nem látta a nagymamáját,meg a nagynénjét,csak telefonon beszéltek.

Emberek vagyunk, nem pedig statisztikai számok a közgazdászok füzetében.

room_101 2013.12.31. 10:28:39

@kisQtya:
Régen nagyapámék a ház mögé jártak szarni a budiba (télen is a minuszokban), és gyalog, vagy biciklivel jártak ki kapálni a földjükre. Igaz, akkor régen ők ezzel együtt elégedettek voltak, és boldogok, meg akkor ez volt a szokásos.
Ma is lehet valaki így boldog, és akkor rendben van, zárkózzon el a világtól.
De ha csak hőbörgés van, hogy ide hozzon má' valaki olyan munkát, amiből nagy házam, nagy autóm lesz, meg dőzsölés, az nem megy. És ha valaki az igényeit nem tudja sem lejjebb adni, sem helyben kielégíteni, akkor marad a küzdelem, aminek csak az eleje a költözés, vagy tépheti a száját a kommentjeivel, és már ez is fejlődés, mert 10 éve még legfeljebb a kocsmában, részegen az asztal alatt kommentelhettél.

septem 2013.12.31. 10:37:31

@room_101: nem azért a szaros 2 forintért, de te is egyhelyben élsz huszonakárhány éve... a kiskutyus meg arról beszélt, hogy milyen 3 évenként költözni.

septem 2013.12.31. 10:41:32

juteszembe, amikor a szadeszes szociológus álértelmiségiek és médiagetzik arról rinyáltak, hogy az a baj a magyarokkal, hogy nem mobilisak, akkor már fél baz megye kint hegesztett meg henteskedett németországban.

Sírköves Slomó 2013.12.31. 10:41:34

Európa szegényebb végein egyre több ilyen poszt lesz, hogy miért nem költözöl már el, amikor a demográfia miatt nincs aki kipucolja a wc-t meg megmosdatja a nagymuttert.

Ez egy felívelő iparág.

Sírköves Slomó 2013.12.31. 10:43:25

@septem: Ha forró lesz a talaj a sivatagban, a szadeszosoknak is valahova menni kell. Ehhez ki kell nevelni az agyamputált toleranciabajnokokat.

septem 2013.12.31. 10:44:47

@room_101: ja, hogy te egy magasabbrendű antihazafita vagy.

septem 2013.12.31. 11:05:25

@Sírköves Slomó: már most is van hely bőven. észak-magyarországon 2-3 millió forintért kőházat kapsz, kerttel, kúttal. csak egy kis bátorság kell hozzá.

Törvény (törölt) 2013.12.31. 11:09:42

Nekem meg úgy tűnik, hogy ez csak vihar a biliben.
Az államok lakossága több, mint 300 millió, ehhez képest évente csak 5 millió ember költözik el más vidékre. Még akkor is érthetetlen lenne a költözés lobby, ha visszatekintünk az elmúlt évtizedekre, na akkor elmondhatnánk, hogy évente kb 10 millióan költöztek el egy esetleges állás miatt. Ám az is nyilvánvaló, hogy az USA-ban az elmúlt évtizedekben is voltak legalább 250 millióan. Ehhez képest nagyon alacsony szinten volt és van is a költözők száma, azaz százalákos arányban a magyar lakosság a költözés tekintetében aligha maradt el valaha is az amerikaiaktól.

Törvény (törölt) 2013.12.31. 11:19:27

A röghöz kötésről meg annyit írnék, hogy sokan már amnéziában szenvednek, mert nem emlékeznek hogy 2008-ig az USA-ban kitört a válság, amiben hathatósan közreműködött az ingatlan hitelezés.
Igen! Az ameriakiak nem bérelték az ingatlant, hanem nagyfokú hitelezés folyt az ingatlanpiacon, mivel minden amerikai lakást akart vásárolni!
Vásárolni hitelből és nem elköltözni máshova lakást bérlni!
Jó lenne ha mindenki figyelné az eseményeket és nem csak a mantrát fújná.

Rémbódess 2013.12.31. 12:09:03

Atya... úr... isten...! Sírköves úr minden bizonnyal kognitív disszonancia redukciót végez, másra nem tudok gondolni. Ekkora elánnal védeni a védhetetlent, hát az nem semmi.

Sírköves Slomó 2013.12.31. 12:14:01

@Rémbódess: Ne használj olyan szavakat amiket nem értesz.

Rémbódess 2013.12.31. 12:26:54

@Sírköves Slomó: Na, akkor a diagnózis, hogy te is megértsd: valószínűleg sohasem volt elég bátorságod/pénzed/lehetőséged, hogy messzebb dolgozva kicsit tágítsd a horizontodat. Ezért irigy vagy azokra, akiknek ez sikerült. Hogy ezt a rossz érzést (belső feszültséget) csökkentsd magadban, ideológiát gyártasz, hogy miért is nem érdemes elköltözni és onnan "gazdagodva visszatérni".

És egy kis idézet a szakirodalomból:
"A disszonancia feloldásának módja például, hogy az egyén nem vesz tudomást azokról az érvekről, melyek ellentmondanak saját választásának, döntésének.
Szintén a disszonancia csökkentését szolgálják az énvédő, más néven elhárító mechanizmusok."

desw 2013.12.31. 13:15:32

@kisQtya:

"Pedig igaza van. Nálunk nem bérbeadás céljára szolgál a kiadott lakás, hanem a "mi most éppen nem használjuk" kategóriába tartozik."

És ez a te lelkedet miért zavarja, hogy most azért kiadó egy lakás, mert éppen nem használják, és inkább kiadják?

A céges lakáskiadók pedig azért nem tolonganak, mert idióta a törvényi szabályozás, pl. egy nemfizető bérlőt évekig tart kirakni és a bérbeadónak csak kötelezettsége van.

"A kényúr csak a lakbért akarja szedni, ha elromlik valami, baszik megjavíttatni,"

Törvény és bérleti szerződés szabályozza, hogy ilyen esetben kinek a kötelessége a helyreállítás.

"attól pedig rosszul lesz, ha beversz egy szöget AZ Ő FALÁBA!!!!!"

A károkozást meg kell fizetned, mi olyan bonyolult ezen? Ha a szönyeg közepére szarsz, azt is ki fogod fizetni.

Külföldön sokkal nehezebb lakást bérelni, és ott sem fúrhatsz-faraghatsz kedvedre.

desw 2013.12.31. 13:38:02

@bambanő:

"a szakmai fejlodes az egy teljesen mas dolog, mint az, hogy valaki gimnazium utan celtalanul kovalyog a vilagban egy evet
vagy egyetem utan, helyett"

Ugyan én nem beszéltem egyetem utáni koválygásról, de ennek is lehet pozitív hatása.

"egyreszt szakmailag fejlodni cellal szoktak es utana nem kepzelik magukrol az emberek, hogy ok aztan most mar annyira nyitottak
mert aki komoly szakmat uz, az kritikus (mernok, termeszettudomanyok, orvostudomany)"

Ismerek 1-2 dokit, akik külföldi munkájuk alatt tanultak meg új műtéti technikákat, és most ezzel műtenek MO-on.

az a bullshit, hogy "vegig jartam a vilagot es annyival tobb lettem"

Megismerni más országok, népek szokásait, életét szerintem mindenképpen hasznos, ez nem bullshit

"nem hiszem, hogy csak azert, mert sok helyen jarunk, mindent el kell fogadni, plane nem a hulyeseget, nem kell mindennel szemben toleranssa valni, mert az gyakorlatilag a total beleszarast, az ertekiteletektol valo beteges tartozkodast jelenti
persze ez most a trendi hozzaallas, a megertoen mosolygas, bologatas "

A túlzásba vitt multi-kulti baromságban én sem hiszek. Amíg csak 1-2 fekete, arab, ... volt az EU-ban, addig nem volt gond, de most már elszemtelenedtek, és a szomorú következmények láthatóak. Ha nem tetszik az arabnak, hogy az EU-ban isznak az utcán és a nők rövid szoknyában vannak, akkor húzzon haza, de ne akarja már koszos bevándorlóként a helyieket rákényszeríteni az ő barom vallási szokásaira.

A Tyne folyó déli partja 2013.12.31. 14:38:32

@desw: nem, nem a segélyen tengődök, és a költözésről beszélek, hanem arról, hogy mostanában úgy adják ezt elő sokan, mintha olyan tök jó buli lenne pár évente felkapni mindent, s arrébb költözni , mert ott valamivel jobb a fizetés. pláne családostul.

külföldi barátok....és az otthoniak???? azok meg le vannak tojva, mert több lettem a külföldi barátok által?

meg egy kérdés ehhez az albérletben élni de jó témához: a kiadandó lakás is valakié, nem? egyébként meg pont nemrég olvastam, hogy az amerikai álom az az,hogy saját lakása legyen...

s itt is, aki tud, az bizony sajátban lakik, egy angol kollégám sincs, aki bérelne, a fiatalabbak szülőkkel, a többi meg sajátban, lakáshitellel.

A Tyne folyó déli partja 2013.12.31. 14:46:01

@desw: "A kényúr csak a lakbért akarja szedni, ha elromlik valami, baszik megjavíttatni,"

Törvény és bérleti szerződés szabályozza, hogy ilyen esetben kinek a kötelessége a helyreállítás."

aha. Angliai példa. albérletügynökség bérbe adja a házat, szólunk, meg kéne ezt-azt csináltatni. tudod, mit csinálnak? leszarják. nem az övék, nem ők laknak benne, kit érdekel, hogy a bérlőnek nincs meleg vize? ugyanez magán, barátnőm volt munkatársa, lakást kiadja, bérlő szól, hogy elromlott a bojler, tulaj még ki is van akadva, hogy mit piszkálják emiatt.
saját lakás, elromlik valami, hívom én, mint tulajdonos a szerelőt, s nem két másik közvetítőn megy át az üzenet, aztán sose ér célba.

A Tyne folyó déli partja 2013.12.31. 14:47:25

@desw: ja, és egy szög beverése mióta károkozás? hogy esetleg fel tudjak szerelni egy polcot? totál meg vagy kötve bérlemény esetében, sajátot meg úgy rendezek be, olyan színre festek, amilyenre akarok.

desw 2013.12.31. 15:27:00

@A Tyne folyó déli partja:

"nem, nem a segélyen tengődök, és a költözésről beszélek, hanem arról, hogy mostanában úgy adják ezt elő sokan, mintha olyan tök jó buli lenne pár évente felkapni mindent, s arrébb költözni , mert ott valamivel jobb a fizetés. pláne családostul."

Ha csak két lehetőséged van, otthon romatikázni segélyen a saját házadban vagy a költözés és munka, akkor melyik a jobb? Érted a kérdést?

"külföldi barátok....és az otthoniak???? azok meg le vannak tojva, mert több lettem a külföldi barátok által? "

Igazad van! Maradj otthon és élj segélyen a barátokkal. Otthon elég lesz köpködni a rendszert meg a multikat, meg azokat, akiknek jobb életük lett a költözés után.

És nem kötelező költözni és bérelt lakásban élni, ez csak egy lehetőség!

"meg egy kérdés ehhez az albérletben élni de jó témához: a kiadandó lakás is valakié, nem?"

És?

"egyébként meg pont nemrég olvastam, hogy az amerikai álom az az,hogy saját lakása legyen..."

Hajrá, vegyen egyet és éljen ott élete végéig!

"s itt is, aki tud, az bizony sajátban lakik, egy angol kollégám sincs, aki bérelne, a fiatalabbak szülőkkel, a többi meg sajátban, lakáshitellel."

Nincs ezzel semmi gond, a költözés a meló után csak egy lehetőség. Neked nem tetszik? Élj ott, ahol akarsz. Ha lesz ott munkád, nyerő vagy. Ha nem lesz, akkor cumi. Ennyi!

"Törvény és bérleti szerződés szabályozza, hogy ilyen esetben kinek a kötelessége a helyreállítás."

"aha. Angliai példa. albérletügynökség bérbe adja a házat, szólunk, meg kéne ezt-azt csináltatni. tudod, mit csinálnak? leszarják. nem az övék, nem ők laknak benne, kit érdekel, hogy a bérlőnek nincs meleg vize?"

Megkérdezhetem, hogy milyen nemzetiségű a goré? Paki vagy lengyel, netán magyar?

Mert ha angol-angol, akkor kizártnak tartom, hogy ne segítsen, ugyanis törvényi kötelezettsége a fűtés, víz, melegvíz, villany biztosítása (ha más nincs a szerződésben). A bérlő dolga csak a fogyó alkatrészek cseréje, pl villanykörte. És ez igaz MO-on is.

Mi is Angliában vagyunk és döglött már be a fűtés vagy a klíma, és egyből ugrottak és küldték a szerelőt, egy fillérünkbe sem került.

"saját lakás, elromlik valami, hívom én, mint tulajdonos a szerelőt, s nem két másik közvetítőn megy át az üzenet, aztán sose ér célba. "

És ekkor te is fizeted. Ha éppen nincs felesleges 100 ezred egy új bojlerre, akkor pancsolsz hideg vízben hetekig.

"ja, és egy szög beverése mióta károkozás?"

Mert nem úgy költöztél be, hogy tele volt lyukkal a lakás. És talán másnak nem tetszik a sok lyuk, vagy máshová szerelne polcot, így előbb ki kell glettelni, festeni, ami költség.

Normál használatból eredő kopást ne fizettethetik meg veled, de minden egyéb esetet igen, ill. ahogy megállapodtok.

"totál meg vagy kötve bérlemény esetében, sajátot meg úgy rendezek be, olyan színre festek, amilyenre akarok. "

Van előnye a bérelt lakásnak is és a sajátnak is. Élj úgy, ahogy neked jobb! Nem kötelező bérelt kecóban élni.

Van, aki saját lakást szeretne, mert szerinte az a jobb. Másoknak a bérelt jobb. Nem köteleznek semmire, csak lehetőség!

Asidotus 2013.12.31. 17:03:02

Engem is borzasztó mód irritál, hogy egyesek úgy írnak az emberek költözéstől idegenkedésétől, mint valami súlyos devianciáról. Szerintem ezt jellemzően olyanok írják, akik Budapest jobb kerületeiben élnek, születésük óta.
Nem jó elköltözni. Sokba van anyagilag is, sok munka van vele, és sok minden szakad meg, emberi, rokoni, baráti kapcsolatok. Értem én, hogy neked nem érték az ÉN kapcsolatrendszerem, de nekem igen. Lehet, hogy te egy olyan alak vagy, akinek senki sem jelent semmit, szívfájdalom nélkül hagysz hátra szülőket, barátokat, de az emberek többsége szereti a hozzátartozóit.

Asidotus 2013.12.31. 17:04:44

@room_101:
Amennyire kiveszem a szavaidból, bő húsz éve volt egy költözésed. Én ezt nem tartom oly nagy mobilitásnak még.

A Tyne folyó déli partja 2013.12.31. 17:28:00

@desw: angol ügynökség. errefele nem is nagyon vannak bevándorlók. és még le se írtam, hogy mit próbáltak meg (depositot visszatartani, hazudozások összevissza.)

a többire meg majd reagálok, most nem érek rá. tipikus példája vagy annak, hogy szerinted a külföld(i)= tök becsületes, törvénytisztelő, minden tökéletes, eszébe se jut csalni. ja, persze.

Kata78 2013.12.31. 17:59:05

@Nűnű: Nem tudom, hogy nekem (is) céloztad-e a hozzaszolásod avagy sem, tekintve, hogy én a költözök táborát gyarapitom. A csaladi kötelékekröl esetemben csak annyit, hogy Apukám ( mas nincs is) velem telel oktobertöl marciusig minden évben :) szóval, az, hogy valaki fogja a cuccát és elmegy nem biztos, hogy szivfajdalom nélkül történi. Ès azt gondolom, ezt próbáljuk is kompenzalni. Na persze lehet, hogy nem mindenki.

A Tyne folyó déli partja 2014.01.01. 17:53:45

@desw: kibővítve:

1. hagyd már ezt a segélyezést, még mindig nem arról beszélek,hogy segélyen élni, vagy költözni, hanem,hogy úgy állítják be ma sokan (ez a divat), mintha a vándorcigány életmód, folytonos költözködés olyan hú, de tök jó dolog lenne, holott egy csomó macera, egyáltalán nem egyszerű, és egy vagon hátránya van. meg a többi maszlag,hogy ezzel mennyire több leszek, stb.
mellesleg, sose voltam segélyen, s egyébként is Magyarország nyugati részéről származok, nem a legszegényebb környékről. ide meg azért jöttem, mert munkát kerestem, általánosságban, s itteni munkára vettek fel, ennyi. azt meg hol olvastad tőlem,hogy köpködnék, meg szidnám a magyar rendszert? még haza is mennék szívesen, de ez se olyan egyszerű, lásd fent.

2. a bérelt lakás valaki téma: ergo megvette valaki, tulajdona. az nem baj? ő akarhatott saját lakást, de aki bérli, az meg miért akarjon, miért nem jó neki a bérelt? és ha utóbbi vesz egy sajátot, azt is kiadhatja, akkor miért is probléma, hogy sajátot akar valaki? és miért is kéne örökre ott élni? lásd fent, kiadhatja, sőt, el is adhatja. törvény tiltja, hogy az ember eladja a saját lakását, vagy mi?

3. az albérletügynökség hófehér angolokból állt, úgy akartak átverni, itt nincs is magyar, meg lengyel, meg mit tudom én milyen ügynökség. a depositot vissza akarták tartani úgy, hogy nekünk azt mondták, minden rendben van, majd utalják. aztán nem utalták, s mikor nem hagytam annyiban, akkor kitaláltak mindenfélét, hogy tönkretettük a lakást (ami, a kulcs visszaadásakor még tökéletesen megfelelt nekik). december közepén visszaadtuk a kulcsokat, január végén -miután többször vegzáltam őket - küldtek egy levelet, hogy tönkretettük a szőnyeget. addig erről szó nem volt, csak mikor nem hagytam annyiban, hogy meg akarják tartani a depositot. a hátsó ajtóhoz kulcsot hat hónap alatt nem sikerült adniuk, ahonnan a kertbe ki tudtunk volna menni. valamint, a barátnőm volt munkatársa, aki kiadja az egyik házát, szintén angol, s még ő panaszkodik, hogy mit nyaggatja a bérlő őt dolgokkal. pedig az ő felelőssége. na és? pont marhára betartják itt a törvényt. rózsaszín szemüveg effektus?

az, hogy ki fizeti a javításokat, hogy jön ide? nem az a lényeg, hogy ki fizeti, hanem az, hogy ha nekem a sajátomban romlik el valami, akkor én hívok szerelőt, s ha nem jön, hívok mást, nem én szólok a közvetítőnek, az meg, ha úgy gondolja, a szerelőnek. mert szarik bele, nem az ő gondja, nem neki kell fűtés nélkül élnie, pl. sajátnál meg a saját kezembe veszem a dolgokat, nem kell még másik emberen átmennie, akinek marhára nem érdeke.

4.a, és egy szög beverése mióta károkozás?"

Mert nem úgy költöztél be, hogy tele volt lyukkal a lakás. És talán másnak nem tetszik a sok lyuk, vagy máshová szerelne polcot, így előbb ki kell glettelni, festeni, ami költség.

pl. a fent említett bérlemény mocskos volt, mikor beköltöztünk, (de nagyon jó ház, és nagyon jó környék) mégis elvárták, hogy tiszta legyen, mikor kiköltözünk...szóval az, hogy hogy költöztem be, valahogy nem szokott relevánsnak tűnni.

és ne akard már nekem bemagyarázni, hogy tök jó dolog, hogy nem tehetsz fel egy képet, tükröt, polcot, akármit. nem tetszik neki, máshova akar polcot? hát bakker pont erről beszélek, hogy bérleménynél totál meg vagy kötve!

s megint: egy darab angol munkatársam nem lakik béreltben, vagy mortgage van, vagy -a fiatalok - meg szülőkkel laknak. és itt sem olyan hú, de népszerű a folytonos vándorlás, szinte az összes kollégám a környéken született, s egész életében itt élt. egyesek elmentek egyetemre máshova, de akkor is visszajöttek, nem költözködik senki két-három évente. pedig pont a legszegényebb részen lakom.

desw 2014.01.01. 23:38:23

@A Tyne folyó déli partja:

"hagyd már ezt a segélyezést, még mindig nem arról beszélek,hogy segélyen élni, vagy költözni,"

Lényegtelen, hogy segélyről menekülnél munkába, vagy egy rosszabb melóból egy jobba. A lényeg, hogy költözöl, mert jobbat akarsz, mint amit egyhelyben elérhetsz.

"hanem,hogy úgy állítják be ma sokan (ez a divat), mintha a vándorcigány életmód, folytonos költözködés olyan hú, de tök jó dolog lenne,"

Nem kötelező! Maradj, ahol vagy, élj a saját lakásodban, de akkor ne sírj, hogy neked kevesebb van és ne irígykedj arra, aki jobb életet hozott össze a költözésekkel/rugalmassággal.

"holott egy csomó macera, egyáltalán nem egyszerű, és egy vagon hátránya van."

Tehát akkor a kérdésem: segélyen dögleni (vagy szar melót végezni) és élni otthon a saját lakásodban vs. költözni jobb lehetőség miatt? Nem érted, ugye?

"meg a többi maszlag,hogy ezzel mennyire több leszek, stb."

Más embereket, országokat, kultúrákat megismerni hasznos szerintem. Kevesebb ettől nem leszek, az 100%!

"mellesleg, sose voltam segélyen, s egyébként is Magyarország nyugati részéről származok, nem a legszegényebb környékről. ide meg azért jöttem, mert munkát kerestem, általánosságban, s itteni munkára vettek fel, ennyi."

Na látod! Tehát azért költöztél, mert remélhetőleg jobb lesz, ugye?

"azt meg hol olvastad tőlem,hogy köpködnék, meg szidnám a magyar rendszert? még haza is mennék szívesen, de ez se olyan egyszerű, lásd fent."

Igen, szar, szarabb...

"a bérelt lakás valaki téma: ergo megvette valaki, tulajdona. az nem baj? ő akarhatott saját lakást, de aki bérli, az meg miért akarjon, miért nem jó neki a bérelt?"

Azért ritkán vesz valaki úgy lakást, hogy nem akar beköltözni, esetleg csak ha befektetésnek szánja. Aztán lehet még a banké is az a lakás (hitel) vagy öröklés. És miért is üres most? Pl mert munka miatt költözött a tulaj, eladni nem tudta és így inkább kiadja.

"és ha utóbbi vesz egy sajátot, azt is kiadhatja, akkor miért is probléma, hogy sajátot akar valaki? és miért is kéne örökre ott élni? lásd fent, kiadhatja, sőt, el is adhatja. törvény tiltja, hogy az ember eladja a saját lakását, vagy mi?"

Figyelj, szerinted a saját lakás a nyerő. Okés, vegyél lakást és élj abban. Nincs ezzel gond! Nem engem kell győzködnöm, engem úgysem tudsz meggyőzni.

Most miért is élsz bérlakásban?? Ja, nincs elég pénzed és meló miatt kiköltöztél! Na látod, ha nem lenne bérlakás, most otthon lennél és szenvednél.

"az albérletügynökség hófehér angolokból állt, úgy akartak átverni, itt nincs is magyar, meg lengyel, meg mit tudom én milyen ügynökség. a depositot vissza akarták tartani úgy, hogy nekünk azt mondták, minden rendben van, majd utalják. aztán nem utalták..."

Bocs, de aki hülye... Szóba se állok olyan ingatlanossal, ahol a deposit nem DPS-be megy.

" a barátnőm volt munkatársa, aki kiadja az egyik házát, szintén angol, s még ő panaszkodik, hogy mit nyaggatja a bérlő őt dolgokkal. pedig az ő felelőssége. na és?"

Ezért szokták ingatlanosra bízni a kiadást, és ekkor nincs gondja a tulajnak.

"pont marhára betartják itt a törvényt. rózsaszín szemüveg effektus?"

Ez egy maszek bérbeadó, akinek feltehetően fogalma sincs a törvényről. Rendes szerződés van? Villantsd be neki a törvényt, kapkodni fogja magát!

"az, hogy ki fizeti a javításokat, hogy jön ide?"

Pl úgy, hogy a saját lakást akarók kegyesen kifelejtik azt, hogy azért 40-50 év alatt bizony tízmilliókat kell rákölteni a lakásra.

"nem az a lényeg, hogy ki fizeti"

Biztos vagy benne? Mondjuk bedöglik a kazán vagy a bojler. Egyik esetben 100-500 ezer pénz, másik esetben egy telefon. Ha a bérbeadó nem javíttatja meg elfogadható időn belül a kazánt, elmegyek hotelbe és fizeti a számlát, vagy kiköltözöm. Ismétlem: törvényi kötelezettsége a bérbeadónak a víz, villany, ... biztosítása.

"pl. a fent említett bérlemény mocskos volt, mikor beköltöztünk, (de nagyon jó ház, és nagyon jó környék) mégis elvárták, hogy tiszta legyen, mikor kiköltözünk...szóval az, hogy hogy költöztem be, valahogy nem szokott relevánsnak tűnni. "

A megoldás nagyon bonyolult: beköltözésnél együtt készítetek egy listát a hibákról, koszos falról, rossz konnektorról, ... fotókkal + leltár és ennyi. Normális ingatlanosnál ez alap, sőt beköltözés után van 7-14 napod arra, hogy a hibákat jelentsd. Ha nem jelented, akkor azt úgy veszik, hogy nálad romlott el, te tetted tönkre, ...

desw 2014.01.01. 23:39:11

@A Tyne folyó déli partja:

"és ne akard már nekem bemagyarázni, hogy tök jó dolog, hogy nem tehetsz fel egy képet, tükröt, polcot, akármit. nem tetszik neki, máshova akar polcot? hát bakker pont erről beszélek, hogy bérleménynél totál meg vagy kötve!"

:)) ennyire p@cs ne legyél már. Én fúrok, kalapálok, csak kiköltözés előtt helyreállítom a károkat.

Mindegy, ragozhatjuk! A lényeg annyi, hogy van előnye és nagyon sok hátránya is a saját lakásnak, és bizonyos esetekben anyagilag is kedvezőbb bérelt lakásban élni.

Mi is bérelt kecóban élünk és eszemben sincs venni, mert anyagilag így sokkal jobban járunk és rugalmasabbak is lehetünk.

Szerencsére nem kötelező neked sem béreltben élni és nekem sem venni, így élhet mindenki úgy, ahogy neki jobb.

A Tyne folyó déli partja 2014.01.02. 22:24:24

@desw: mint mondtam, első költözés (ide) munka miatt volt. egyszerűen egy itteni állásra vettek fel, kész. plusz rossz párkapcsolatból jöttem, abból is ki akartam lépni. ennyi.saját lakásom akkor otthon nem volt.

s még mindig nem arról beszélek, hogy soha nem költözzön az ember, hanem arról, hogy nem egy leányálom, főleg nem pár évente hurcolkodni. s mostanában divat azt terjeszteni, hogy az milyen tök jó, akkor vagy a menő. barátok, megszokott dolgok meg kit érdekelnek.

Ki mondta, hogy bérlakásban élek? már rég sajátban (jó, a banké, mortgage-dzsel, de mutass valakit, aki kp-re vesz). na és? sokkal kevesebb gond van, mint az albérlettel, ahol bármikor meggondolhatják magukat, lásd a fentit, ahol négy hónap után a tulaj meggondolta magát, hogy inkább mégsem adja ki. pedig mi voltunk az első lakói, úgy döntött, inkább eladja. egyszerűen meggondolta magát. tök jó.
sőt, második lakásom van itt, mivel az elsőből költözni kellett. muszájból, mert lebontják, nem azért, mert én akartam. de nem több száz kilométerre költöztem el, hanem csak negyedóra sétára az előző helytől.

a deposit a deposit protection scheme-be ment. ennek ellenére nem akarták visszaadni, minden hülyeséget ránk akartak sózni, de csak akkor, mikor nem fogadtam el, hogy nem küldik, és zaklattam őket folyamatosan. fel is jelentettem őket.
és ezek ingatlanosok voltak, rájuk volt bízva. na és, nekik sem érdekük, telefonálsz, aztán tojnak rád. sajátnál meg legalább el is intéződik. egy telefon? első nap, mikor kijöttem ide, már mondták, hogy ez egy nyaggatós ország, folyton zargatni kell őket, hogy valami intéződjön.

mennyi költesz a sajátra: albérletet nem fizetsz? életed végéig, a nyugdíjból is. a mortgagenek meg vége lesz egyszer, és addig se más zsebét tömöm, hanem a saját tőkémet növelem vele. speciel nekem a mortgage-om most is, és az előző lakásnál is kevesebb, mint ha kivennék egy lakást. azt meg hadd ne akarjam már majdnem negyvenéves fejjel, hogy szobát béreljek (egy lyukat) egy csomó vadidegen emberrel együtt. öreg vagyok én már ehhez.
süti beállítások módosítása