Pénzügyi Szemle Online Blog

A blogot a penzugyiszemle.hu szerkesztői írják. A portálon cikkeink, tanulmányaink teljes terjedelemben megtalálhatók, és teret adunk a szakmai vitának is. Ingyenes regisztráció itt.

Kövessen minket a Linkedin-en!

A Pénzügyi Szemle online hírei

    • Japán és a folyamatos monetáris lazítás
      Az Egyesült Államok nem engedheti meg magának, hogy további hosszú évekig fenntartsa a laza monetáris politikáját, hisz óvakodnia kell az inflációtól. De mi a helyzet azokban az országokban, ahol a gazdaság természetes folyamataiból eredően folyamatos a deflációs nyomás?

    • Az újraelosztás lehet a megoldás a gazdasági problémákra
      Ha van stabil gazdasági növekedés, akkor a felmerülő problémákra megvan a megoldás: maga a növekedés. Hiába jön tehát egy válság, egy fenntarthatatlan adósság, a problémákat megoldja a stabil növekedés. De mi a helyzet akkor, ha ez a stabilitás elvész?

    • Szükség van az 500 eurósokra az eurózónában
      Az 500 eurósok legnagyobb használója az alvilág, az EKB korábbi igazgatója mégis úgy látja, hogy a bankjegyekre szükség van, mégpedig biztonsági okokból. Az eurózónát ugyanis egyszer már megmentették az 500 eurós bankók.

    • Nyugdíjak: egyre fontosabb az előtakarékosság
      Az Egyesült Államok társadalma elöregedőben van, csakúgy, mint számos más fejlett országban. Ebben a környezetben az állami nyugdíjak vásárlóértéke egészen biztosan csökkenni fog, ami különösen az alsó jövedelmi harmadban okozhat nehézségeket.

    • Ronald Coase - itt és most
      Ronald Coase szerint a közgazdászokra az igazán érdekes kérdések az intézmények - vagyis a társas játékszabályok - középső szintjén várnak. Súlyos tévedés, pontosabban tudatlanság azt hinni, hogy a piacgazdaság intézményei triviálisak, és elintézhetők az olyan sommás állításokkal, mint hogy „magántulajdonra és szerződéses szabadságra van szükség".

    • Amerikai állampapírokat vásárolhatna az EKB
      Az eurózónában komoly problémát okoz a rendkívül alacsony infláció és a lassú gazdasági növekedés. Ha az Európai Központi Bank amerikai állampapírokat vásárolna, azzal egyszerre oldhatná meg a gondokat, úgy, hogy az uniós szabályok sem sérülnének.

    • Rossz célpontra lőttek a görög megszorításokkal
      Miközben Írországban és Portugáliában remekül halad a válság utáni felépülés, Görögország továbbra sem képes a tartós növekedésre. Pedig a megszorítások rendbe tették a költségvetést és a folyó fizetési mérleget is.

Minden napra egy tanulmány

A blog küldetésének tekinti a magyar közgazdasági és pénzügyi kultúra emelését, a gazdasági és pénzügyi kérdések iránt érdeklődők látókörének szélesítését. Ennek részeként minden nap egy-egy, jellemzően külföldi szerzők által jegyzett tanulmányt, elemzést, szakcikket ajánlunk az olvasók figyelmébe. Meggyőződésünk, hogy a nemzetközi tapasztalatok segítik a magyarországi kihívások és problémák jobb megértését, az ezekről való színvonalas vitákat és a megfelelő válaszok megtalálását is. A bejegyzések a szerzők, illetve a Pénzügyi Szemle Online szerkesztőinek véleményét tükrözik. A kommenteket moderáljuk, melynek során az általános moderálási elveket követjük.

Akik figyelnek ránk

ecohu_logo.jpg

hirf.jpg

Napi 16 óra melóból sem lehet megélni?

2013.07.18. 08:21 Pénzügyi Szemle

A McDonald's és a Visa megkísérelte pénzügyi tanácsadással ellátni alkalmazottait, a gond csak az, hogy a dolgozók számára írt pénzügyi tervből az jött ki, hogy az átlag McDonald's dolgozó épphogy nem hal éhen.

A pénzügyi tervek gondosan számba veszik a dolgozók bevételeit és kiadásait, részletesen kitérve a lakhatás, a rezsi, az egészségügyi biztosítás és a napi megélhetés költségeire. A gond az, hogy akárhogy számolgat a McDonald's és a Visa, következtetésként mindig az jön ki, hogy az átlag gyorséttermi fizetésből nem lehet megélni. Alább tekinthető meg a minta költségvetés, utána következzen néhány érdekes következtetés. Az eredeti cikk itt érhető el.

Meki_poszt_nagy.jpg

- Az átlag McDonald's dolgozó 7,72 dollárt keres óránként, ez a 40 órás munkahéttel felszorozva, korrigálva az adókkal, megközelítőleg kiadja azt a havi 1105 dolláros fizetést, amit a legfelső sorban láthatunk.

- Ilyen havi bevétellel eleve lehetetlen megélni az USA-ban a McDonald's és a Visa szerint, így nem meglepő, hogy rögtön azzal kalkulálnak, hogy az átlag dolgozónak van egy másik 8 órás munkája is (!), amiért további 955 dollár üti a markát havonta.

- Miután az emberünk ledolgozta a napi 16 óráját, lássuk a költségeket! Lakhatásra – albérlet vagy jelzáloghitel – havi 600 dollár megy el, ami tekintettel arra, hogy az átlag lakbér 2012-ben 1048 dollár volt az USA-ban, előre vetíti, hogy egy rendkívül szerény lakhatásról van szó.

- A 20 dolláros havi egészségbiztosítás - Health Insurance - sehogy sem jön ki, mint ahogyan a 0 dolláros fűtésszámla - Heating - is gyanús, hacsak a példában szereplő dolgozó nem épp valamelyik déli államban székel.

- Miután ledolgozta napi 16 óráját, hazatért a fűtetlen lakásába, hősünknek még mindig marad havi 800, vagyis napi 27 dollárja - 5500 forint megközelítőleg -, hogy ételt, italt, esetleg benzint, ruhát vegyen magának, esetleg beüljön egy sörre a haverokkal…

A The Atlantic publicistája eljátszik még a gondolattal, hogy az alacsony keresetűek igénybe vehetnek különböző étkezést, egészségbiztosítást vagy lakhatást támogató állami programokat, melyek kétségtelenül segítséget nyújtanak a minimálbért kertesőknek. Ez ugyanakkor nem jelent mást, mint hogy a nagy cégek profitjának egy jelentős részét az állam, vagyis a társadalom finanszírozza, ami bár rövid távon könnyebbséget jelenthet az egyéneknek, hosszú távú megoldást semmiképp nem ígér.

Ha tetszett a poszt, olvassa el korábbi írásainkat is!

Magániskola vagy állami? - Hova vigyük a gyereket?

Ezért csúszott le Olaszország

Hátulról is támadnak a devizahitelek

Így érhetnénk utol Svédországot

Sírjunk-e a londoni magyarokért?

Összeomlik, vagy tovább robog Kína?

A bejegyzés trackback címe:

https://penzugyiszemle.blog.hu/api/trackback/id/tr405409277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bankvezér 2013.07.18. 08:36:54

Ez az amerikai "munkaalapú" társadalom.
Érdemes lenne a magyar "munkaalapú" társadalomról is egy rövid kis elemzést írni. Itt még ennél is nagyobb turpiságra lelnénk.

nyíregyházi betti 2013.07.18. 11:09:33

@bankvezér: Európában sem jobb a helyzet. Német városban élő nyugdíjas rokonom meséli a telefonban, hogy az utcájukban már többször megjelentek emberek vörös zászlókkal és kiabáltak: pénzt, pénzt, pénzt!!! (Az utca elejét és végét ilyenkor rendőrök vigyázzák.) Magyarázatként meséli, hogy "képzeld el Bettikém, vannak akiknek 1000 euro nyugdíjból kell havonta megélni. Nagyon nagy a szegénység minálunk itten németbe."

Midőn erre közöltem, hogy én szintén onnan származó cégnél, ugyanazért a munkáért havi 200 euró körül keresek mindenféle szociális kiegészítés nélkül, néma csend lett a vonal végén........

Uni1002 2013.07.18. 11:18:02

Érdekes lenne megnézni, hogy lehet Orbániában a KSH létminimum feléből is megélni.
Vagy ellátatlan munkanélküliként létezni...

bankvezér 2013.07.18. 13:30:31

@nyíregyházi betti:
Egyetértek a véleményeddel. :)
Az eset is azt bizonyítja, hogy a lét határozza meg a tudatot. Aki a jóléthez szokott, annak olyan a tudata ...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.07.18. 15:44:54

Newsflash, a mekis állások nem arra valók, hogy egyedül megélj belőle, meg családot is nevelj. Az, hogy egyesek mégis ezt próbálják meg kihozni belőle az egyrészt szomorú, másrészt az ő problémájuk. Tessék továbblépni egy olyan állásba, amit nem pályakezdőknek meg diákoknak találtak ki.

Ultrahangos Zsírbontás · http://mystica.hu 2013.07.18. 15:50:55

A legfurább, hogy ennek a minimális pénznek a beosztására még pénzügyi tanácsadót biztosítottak. Mert hogy ők milyen jófejek. :D

Netuddki. 2013.07.18. 16:23:37

47ezer Ft az hány dollár? Jéé! Pont $200.
Itt a fideszes képviselők havi $200-ból élnek meg. Szerintem órákat kellene adniuk az amerikaiaknak. Jó drágán. Mindjárt fellendülne a gazdaság...

mojoking77 2013.07.18. 16:27:21

Bocs, hogy kozbeszolok de az USA-ban a minimalber $9/orara lesz emelve meg ez ev vegeig.(Hiaba a populizmus ott is mukodik. Annyi a kulonbseg, hogy azt a bohocot biztos, hogy nem valasztjak meg meg egyszer...)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.18. 16:36:23

Az a második állás esetleg lehet egy másik ember a háztartásból? Nem hallottam még olyat, hogy személyes költségvetést raknak össze, csak olyat, hogy a teljes háztartásnak számítanak ki havi költségvetést.

Magyarországon mennyit fizet a Meki?

harvy666 2013.07.18. 16:40:58

hat nemtom akkor 2nd job helyett other income vagy other person lett volna nem? meg 2 embernek azert nonek is a koltsegek (mar alapbol ugye a biztositas nemjon ki 1nel sem)

en 8 eve ejszakaztam 1 evet mekiben akkor diakkent kaptam meg vagy 67et :)

gabest1 2013.07.18. 16:41:01

És ez a mai redditről? Ismerős a helyzet?

Ex-McDonald’s employee sues because she doesn’t want her paycheck on a prepaid debit card -- The Chase card has a $1.50 ATM charge, a $5 charge for over-the-counter cash withdrawals, $1 per balance inquiry, and $.75 for online bill payment

Teragigamega lélek 2013.07.18. 16:42:11

@nyíregyházi betti:
"Midőn erre közöltem, hogy én szintén onnan származó cégnél, ugyanazért a munkáért havi 200 euró körül keresek mindenféle szociális kiegészítés nélkül, néma csend lett a vonal végén........"

Ott a pont...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.18. 16:43:57

@mojoking77: Ha jól tudom, akkor a "Fair Minimum Wage Act of 2012" nem lett elfogadva.

Egyébként év elejétől Washingtonban már 9,19 dollár a minimálbér. Mondjuk az USA nem egyszerű, például 19 államban van a szövetséginél magasabb minimálbér és külön van minimálbér a borravalós szakmákban is...

kuki123 2013.07.18. 17:32:14

"Ez ugyanakkor nem jelent mást, mint hogy a nagy cégek profitjának egy jelentős részét az állam, vagyis a társadalom finanszírozza,"

Érdekes elgondolás

Tehát az államnak is érdeke lenne hogy a cégek profitjának minél nagyobb részét a dolgozóknak adja elvégre ők termelik meg, nem a gyárigazgató a fotelből.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2013.07.18. 17:46:44

@Uni1002: Ebből is látszik, nálunk mennyire magas a minimálbér! A feléből is meg lehet élni vígan!

@bankvezér: Azért gyanús ez a 2*8 órás meló nekem. Ezt nehéz lehet megszervezni, illetve végigcsinálni. Nem életszerű nekem a 16 óra meló.

Viszont a kedves készítők nem számoltak azzal, hogy
a) feketejövedelem, ha van
b) a minimálbéres nem mindig a legszámlásabb szolgáltatásokat veszi igénybe... Meg bérel egy szobát egy haverjával.

Mit jelent a 100 dollár savings? Szerintem minimálbéresek nemannyira szoktak megtakarítani.
car payment 150? Lófasz, minimálbérből bicikli. Ha meg KELL az autó, akkor egy 20 éves szar is megteszi, aminek nincsen részlete.

Car insurance-ra sok lesz a 100. Home insurance-ra viszont nem költ a szobabérlő.

cable/phone egy százas... persze tudom, ott midnenkinek ájfónja van, annak meg van csinos részlete, de lehet, hogy nem kéne, van 20 dolláros előfizetés is?

Szóval ez egy nagy faszság. a valósággal rokonságban sincs.

Kakimaki0123456789 2013.07.18. 17:57:48

Hat eloszor is a munkavallalo nem nyomorog, van autoja, mindenre biztositasa, megtakaritasa is. A havi 800$ koltopenzbol azert el lehet tengodni, ebbol kell ugye kajat, ruhat egyebeket venni. USA-ban sokminden olcsobb ezt vegyetek figyelembe.
A ket bevetel kicsit erdekes... lehet hogy ezt egy csaladra kell erteni?
"Ez ugyanakkor nem jelent mást, mint hogy a nagy cégek profitjának egy jelentős részét az állam, vagyis a társadalom finanszírozza" - az allamot pedig az adofizetok, tobbek kozott a cegek is... lehetseges lenne hogy a cegek tobebt fizessenek a munkavalallonak es kevesebbet az allamnak, csak hat az allam erosebb mint a munkavallalok igy marad ez a megoldas...

Élő Flóra 2013.07.18. 18:45:49

Ez valószínűleg úgy készült, hogy összeírták a költségeket, mellérakták a Meki által adott bét, a hiányzó összeget meg odaírták másodállásnak. Mellesleg csak halkan megjegyzem, hogy Magyarországon sokan a seggüket vernék a földhöz örömükben, ha napi 5500 forint maradna.

moTmeN 2013.07.18. 18:47:49

@Eltévelyedés: mindenki nem lehet bankigazgato/mernok/informatikus, es elvileg a tarsadalom folyamatos fejlodese azt kellene hogy jelentse, hogy legalabb arrafele tendalunk, hogy azok se szukolkodjenek, akik nem az eppen aktualis hianyszakmaban elnek.

Algopirin 2013.07.18. 18:51:31

hát bazzmeg ezt kiszámolni aztán kell a közgazdászdiploma :D
sajnos azok akik ilyesmit mérnek, meg eszükbe jut, nagyon messze vannak az átlagtól, ezért nem is érthetik meg a végeredményt
barmok

M. Péter 2013.07.18. 19:06:06

@gabest1: Az USA-ban, mert ott szocializmus van, van egy olyan törvény, hogy a dolgozónak meg kell kapnia teljes fizetését, tehát ha pl. ilyen kártyára vagy az munkáltató bankjánál vezetett számlára jön a pénze, akkor lehetőséget kell neki adni arra, hogy felvegye a fizetését kp-ben minden külön költség nélkül.

ViktoriaF 2013.07.18. 19:07:09

A legolcsobb egeszsegi biztositas, amit talaltam minimum $88 egy honapban. A $20 nem baleset biztositas? Nem ertem, a masodik munkahely miert 40 oras, ha ugyis kevesebbet kap erte. Apartman arak lehetnek olcsok es sokszor nincs kulon futes szamla meg teli fagyok idejen sem.
Szomoru, de a szamok realisak.
@Eltevelyedes: Az auto have biztositasara $100 olcsonak szamit.

mizrolist 2013.07.18. 19:29:25

@Élő Flóra: az utóbbi egy évben nekem havi 5500 Ft marad élelemre, ruházkodásra és szórakozásra együtt. Még élek.

mirx 2013.07.18. 19:39:01

Akik átszámolgatják forintba, hogy 1000 euró nyugdíj, meg napi 5500 forint, azok arról se feledkezzenek meg, hogy a kenyér nem ám annyi mondjuk Németországban, mint otthon. Ahol én élek, egy 300 grammos kenyér lazán kb 900 forint, azaz majdnem 3000 kilója. Azt is abból a "napi 5500" forintból kell megvenni.

gabest1 2013.07.18. 19:58:10

@M. Péter: Megkapja a számlájára hiánytalanul. A lehúzás utána jön. Pont, mint nálunk. Csak ez felfér az egyik legolvasottabb site első oldalára és mindenki fel van háborodva. Nálunk meg ez van.

gombosg 2013.07.18. 20:07:54

@Eltévelyedés:
Az USA jelentős részén nem élsz meg autó nélkül, akkorák a távolságok.

Tényleg érdekes kalkuláció. Telefon van $25-ért is, valóban, de a car insurance, azaz a kötelező tényleg havi $100-150 körül van!
(Vö. magyar kötelezők árai)

@gabest1:
Ez nem tudom, hogy jön ki, én bementem és nyitottam egy alap számlát a Bank of Americánál, ingyenes számlavezetés, kpfelvét, csekkes fizetés. (Mert ugye a gonosz, kapitalista amerikai bankok mindenkit kizsigerelnek, szerencsére a kormányunk megvéd minket a megtakarításainktól...)

Napi $27 van, amire elég. Ha főzöl, napi $10-ből kijöhet a kaja, de $15-ből (egy embernek!) már bőségesen, kajáldából.
De szemétség a kalkuláció, mert látszik, hogy a meki arcátlanul keveset fizet az alkalmazottainak.

Mr. Waszabi 2013.07.18. 20:35:25

Amit nem említ a tudósítás, hogy hányan dolgoznak ott minimálbérért. Ez a képesítés nélküliek bérezése, élelmiszeripari szakmunkás már 20 dolcsitól felfelé keres, az autógyártásban pedig 40 fölött. Óránként.
Némi kiegészítés, ezt találtam hirtelen:
www.origo.hu/gazdasag/hirek/20030226nincsen.html
Érdekes adatok vannak ebben.
Szóval, el ne szédüljünk, hogy milyen szar ott - nem szar. Átlagembernek sem. Csak itt képtelen elképzelni az itt élő, hogy a dolgok mehetnek sokkal jobban is, illetve ha el tudja képzelni, vagy tapasztalta, akkor igen hamar felmerül benne a kérdés, hogy itt miért mennek sokkal szarabbul a dolgok. Ezért érdeke bármely ejrópai kormánynak fikázni az usa-t.
Fiatal szakmunkás házaspár ismerőseim úgy jellemezték a kinti helyzetüket, hogy nem ismerik befizetetlen számla fogalmát. Mert telik rá, holott messze nem keresnek évi 100 rugót.

polly graph 2013.07.18. 20:58:09

Ahol én laktam, ott főleg diákok dolgoztak a McDonald's-ban, az interview-k is az éttermi részen, normál asztalnál zajlottak, gyakorlatilag a vendégek mellett. Nagyon sok fiatal srác jelentkező volt, nem tudom, mi az alsó korhatára náluk a diákmunkának, de inkább középiskolásnak néztem őket, mint egyetemistának.

Valaki felvetette itt a tanulást, mint alternatívát. Sokaknak a tanulás nem alternatíva, hanem párhuzamosan megy a munka mellett, mondjuk egy McD-ben.

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2013.07.18. 22:12:30

Az a 600$ reális, olcsóbb is van. 1000-ért akár három hálós házat is tudsz bérelni, nem a gettóban. Helyfüggő. Napi 27 dollárból el lehet lenni, főleg ha bírja a gyomrod a rendszeres mekis kaját. De ha nem, akkor is.
Mondjuk ha én abban a retek országban akrnék élni, és a mekiben akarnék életet kezdeni, akkor vennék egy régi RV-t, 100-200 havonta egy fix hely.

Ne érdekeljen! 2013.07.18. 22:14:44

Ugyanezt sokszor mondtam már ismerőseimnek akik azzal jöttek, hogy bezzeg nyugaton (UK, USA, Kanada) mosogatásból is milyen jól meg lehet élni. Hát egy nagy frászt.

Amit felsoroltam abból kettőben laktam éveket és nagyon nem úgy van az ahogy móricka elképzeli.

Terjeszteni kellene ezt a posztot.

J.László 2013.07.18. 22:48:49

A Meki egy bevándorló dolgozókkal üzemeltetett étteremlánc bevándorlók számára. Mi a csudáért lehetne ott jól keresni?

komplikato 2013.07.18. 23:09:58

@Eltévelyedés: "Azért gyanús ez a 2*8 órás meló nekem. Ezt nehéz lehet megszervezni, illetve végigcsinálni. Nem életszerű nekem a 16 óra meló."

Pedig vannak olyan kereskedelmi és vendéglátós melók itthon is ahol (nyilván tök illegálisan) 16 óráznak az emberek. az is igaz a 2x8 órát még nehezebb megszervezni két különböző helyre, mert még kevesebb idő marad pl. pihenni.

Advanced Flight 2013.07.19. 00:05:30

Sírva röhögök ezen a cikken :-)
A meki gondosan kiszámítja a dolgozóinak, hogy az általa fizetett bér még éhenhalni is kevés??
Jáháháháhá!

You made my day :-)

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2013.07.19. 00:10:29

A legfontosabb különbség USA és Magyarország között, hogy ott kemény munkával biztosan jól meg lehet élni, itt meg nem. Ez már Horthy idején is így volt és a szocializmus sem segített behozni a lemaradást, ami meg most zajlik nálunk, azt meg inkább nem is elemzem, de jól az egyszerű ember kijönni nem fog ebből.

nyíregyházi betti 2013.07.19. 05:40:11

@the Static: Engem pl. a nem szakirányú szakmával és egy esti érettségivel rendelkező munkajogokat gyakorló harmincas éveit taposó főnököm jelölt ki a minimálbér töredékére. Megindokolta, hogy a neves kereskedő multi melynél dolgozunk nagyon rosszul áll gazdaságilag. (Írásban is rögzítve lettek a történtek.) Minek ehhez tanulni?

Nem sokkal később az ő főnöke személyesen mondta el mindnyájunknak, hogy nincs baj, szeretne lelket önteni belénk. Bennünket nem érint a vállalati válság, a magyarországi kft. működtetésére rendelkezésre állnak a források. Ezt kommunikálják a külvilág felé (pl. beszállítók). A töredék minimálbér viszont maradt...... :-(

Zseer 2013.07.19. 07:12:32

@Zka:
es ha mindenki tovabblep egy olyan allasba,akkor mi tortenik?
a burger megsuti magat,es a szemet magatol elrepul a hazadtol a telepre?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.19. 07:54:39

szerencsére úgy tűnik a kizsákmányolásra épülő, kitalált pénz alapú, rabszolgatartó társadalom hamarosan összeomlik

@the Static: jah, ha mindenki közgazdász, bölcsész, meg informatikus, vagy más ingyenélő lenne, akkor az lenne ám szép világ, jah :x

2013.07.19. 08:05:54

@wmiki: addig nem mondanám hogy 'szerencsére' amíg nincs egy rendese alternatíva. Mert hogy egymást öljük le amíg van lenyúlnivaló cucc, működhet, de csak ideiglenesen...

koborvadász 2013.07.19. 08:29:33

Sok Fin, Holland, Német, Osztrák ismerősöm van.
Sok ismerősöm dolgozik ezekben az országokban, átlag munkákat.

Egyik sem panaszkodik, mindegyik 10-15 évvel fiatalabbnak látszik a koránál.

A legnagyobb gondjuk, hogy a világ melyik pontjára, mikor menjenek pihenni és mikor cseréljenek le autót és milyenre.

Itthon az átlag ( nincs hitele ) kifizeti a kötelező számláit majd bemegy a boltba és fantáziál, hogy mit is enne meg, ha lenne rá pénze. Majd megveszi a legolcsóbb alap élelmiszereket.

Megtakarítás? Vicc.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.19. 08:41:14

@A csótány is ember: :x
tudod... úgy elég nehéz fát ültetni, amíg egy hangár terpeszkedik a helyén

Vizilabda 2013.07.19. 09:39:45

Azért alacsony a bér, mert a cég magának akarja a profitot, nem a dolgozóknak osztja szét. A dolgozó csak a szükséges rossz,( aki még sajnos pénzt is kér), mert a tulajdonosok nem tudnak szakácskodni és pultozni, szóval dolgozni, csak a pénz ízlik nekik, meg a munkanélküliség kihasználása. Ilyenkor a szakszervezet sztrájkot szervezhet a bérek emeléséért.

Vagoner pluSS 2013.07.19. 09:53:49

szegény amerikaiak csak havi 250ezret keresnek a krumplisütéssel.
azért megnézném egy magyar mcdonalds dolgozó hol tud a fizetéséből lakáshitelt, autóhitelt, közüzemi számlákat fizetni.

l_andras 2013.07.19. 10:28:55

@the Static: Na igen, mert az USA-ban olyan olcsó a tanulás, hogy csuhajja. Nem rohadt drága, ó dehogy. Mondjuk ideböfögni valami okosságot is könnyebb, mint gondolkodni. És ne gyere az ösztöndíjjal, ha 20 okos lurkó van, akkor is csak 10-et vesznek fel, mert annyi hely van.

Mad Mind 2013.07.19. 11:14:15

@wmiki:
Tudod... úgy elég nehéz kijönni a kőkorból, ha nem építesz semmit.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.19. 11:38:00

@Mad Mind: :x
hát pedig a kőkornak sem azért lett vége, mert elfogyott a kő... :x

GERI87 2013.07.19. 13:24:39

Pff..
Aki ilyen keveset keres ne akarjon egyedül fenntartani egy lakást, ha összeáll valakivel (lakótárs) máris könnyebb, ha meg van barátnő, feleség aki szintén dolgozik (már pedig miért ne lenne...itt is ez az általános) akkor van havi 2500-3000 dollár...akkor miről beszélünk?

belekotty 2013.07.19. 13:45:23

@wmiki: Csak reméled. Az a társadalom ahol a humánerőforrás menedzserek rákeresnek a pályázó esetében a "Pásztor Miklós Tapolca" kulcsszavakra, majd sikítva széttépik a pályázatot, az nem omlik össze.

belekotty 2013.07.19. 13:46:37

@wmiki: Ja, mert voltak emberek akik nem reiki-t küldtek a fémércekre.

GERI87 2013.07.19. 16:16:08

@Vizilabda:

"Azért alacsony a bér, mert a cég magának akarja a profitot, nem a dolgozóknak osztja szét."

Milyen alapon?
Ha te alapítasz egy céget egyenlően elosztod a bevételét?

"mert a tulajdonosok nem tudnak szakácskodni és pultozni, szóval dolgozni,"

Ki ne találd már hogy a krumplisütés, pultban állás annyit ér mint a cég irányítása.
ha tulajdonos nem lenne, nem szerezne vevőket, állás se lenne.
A szakács vagy bármilyen alkalmazott felelőssége minimális...ledogozza tisztességesen a 8 órát, és hazamegy...nincs gondja azzal hogy ne menjen tönkre a cég, nyereséges legyen és legyen hova bemennie dolgozni másnap...

Mercel 2013.07.19. 18:54:58

@nyíregyházi betti:

Anélkül, hogy beléd akarnék kötni, vagy a munkabéredet kezdeném dekázni, hogy sok vagy kevés, arra a tényre mindenképpen felhívnám a figyelmedet, hogy nemcsak a fizetések, de az árak is másképpen alakulnak Németország, és Magyarország között.
Egyrészt.
Másrészt az elszegényedés nálunk a 90-es években kezdődött aztán erre ugye rátett egy lapáttal a gazdasági válság, náluk ez a fajta felismerés, hogy valaki nem jön ki a nyugdíjából ezek szerint új dolog.
Azzal, hogy az átlag magyar nyugdíjas sajnos sokszor megalázó helyzetbe kerül a mindennapjai során sajnos már a megboldogult Hofi Géza is felhívta a figyelmet némi pesties akasztófahumorral.
Hofi Géza pedig már több mint 11 éve eltávozott közülünk.

Egy dolog mindenesetre közös. A szegénység, a lecsúszás főleg ha ez újdonságként ér embereket az óriási társadalmi feszültségeket okoz.
20 éve amikor emberek forradalomról beszéltek, hogy az kell ide, legyintettem.
Ma már nem legyintenék, mert látom a mindennapi elkeseredettséget, és a megdöbbentő indulatokat átlagemberekből is kitörve.
Így a végére ezer euró egy németországi nagyvárosban hidd el, hogy tényleg kevés ha élni nem pedig vegetálni akarsz.

"Frigyes"

"Frigyes"

Mercel 2013.07.19. 19:00:50

A poszthoz:

A McDonald's és a Visa nálunk egy ilyen kalkuláció végén megdöbbenve konstatálná, hogy az átlagos mekis dolgozó fél éven belül konkrétan éhen halt.:D

Néha elgondolkodom rajta, hogy egy olyan családban ahol ugyan mindkét fél dolgozik, de egyik sem keres havi százezret vajon mi mindenről kell lemondaniuk a mindennapokban.
Mondjuk egy tippem van - az egészségükről elsősorban:(

"Frigyes"

Mercel 2013.07.19. 19:01:51

Bár lázár elvtárs megmondta, hogy havi 47 azaz negyvenhét ezer forintból meg lehet élni.

nyíregyházi betti 2013.07.20. 06:58:21

@Mercel: Egyetértek azzal amit írtál de van a két ország között még egy nem elhanyagolható különbség: a szociális rendszer. Magyarországon három havi munkanélküli járadék után sokunknak már nem jár semmi. Akkor sem, ha ledolgozott több mint három évtized van a hátunk mögött. (Munka állama, érdemek állama.)

Le kell nyelnünk a keserű pirulát, ha munkahelyi vezetőink úgy döntenek, hogy létminimum alatti szakmai minimálbér közeli fizetésünkből részmunkaidőben rész(éh)bérért kell megmentenünk a cégünket. Még abban az esetben is, ha a híradások szerint nincs bajban.

Míg a német állampolgároknak kompenzálják a kiesett bért, engem csak nemes egyszerűséggel behívattak és lazán megfenyegettek, hogy amennyiben nem írom alá a munkaszerződés módosítást, én leszek az akit leépítenek. (57 évesen, a cégnél tisztességesen ledolgozott 14 év után, jogvédőként.)

Mercel 2013.07.20. 12:31:06

@nyíregyházi betti:

Na igen, ebben illetve ezekben sajnos igazad van.

"Frigyes"

Shajamer 2013.08.05. 12:53:19

@J.László: Látszik, a büdös életben nem dolgoztál a cégnél. Persze, ez nem baj, csak ne írogass hülyeségeket.

Shajamer 2013.08.05. 12:59:29

@Mr. Waszabi: Te se vagy akármi aranyapám....
Tíz éves adatokat előhozni...

Mr. Waszabi 2013.08.05. 19:05:31

@Shajamer: meg azt is mondtam, hogy ne szédelegjünk, ugye:) Odakint az infláció jóval alacsonyabb a miénknél, nem nőnek úgy a bérek, mint itt, meg az árak sem. 10 év alatt sem.
Minden dollárban számolódik, nincs konverzió, ami nagy előny. Nincs ejró vagy chf kölcsönük, és nyersanyagot, csúcstechnológiát is dollárért vesznek, mármint abban van az alapára bárminek megállapítva. Meg még az államadósságuk is abban van. Kurva nagy előny a belföldi deviza, ugye.
Ez az amire Orbán szemet vetett, csak éppen a kimagasló termelékenységről és technológiai fölényről, meg az ebből adódó gazdasági teljesítményről feledkezett meg a szentem, ja, meg a rengeteg tőke tartalékról, ami az ottani gazdaságban az előbbiek okán felhalmozódott.
Ha jól tudom, akkor most a hivatalos minimál órabér 7.50 USD körül van. A cikkben szereplő éves bérek sem változtak mára lényegesen. Szóval a hiba nem az én készülékemben van...hanem azéban, aki azt hiszi, hogy valóban ott is olyan szarul mennek a dolgok, mint itt. Nos, ébresztő. A válság ott és a válság itt, az arányos a két kontinens közti távolsággal, nagyjából. Ott akkor kezdenek aggódni, ha a növekedés lassul, nálunk meg akkor is hazudnak, ha épp mínusz. Nem mindegy.
süti beállítások módosítása