Pénzügyi Szemle Online Blog

A blogot a penzugyiszemle.hu szerkesztői írják. A portálon cikkeink, tanulmányaink teljes terjedelemben megtalálhatók, és teret adunk a szakmai vitának is. Ingyenes regisztráció itt.

Kövessen minket a Linkedin-en!

A Pénzügyi Szemle online hírei

    • Japán és a folyamatos monetáris lazítás
      Az Egyesült Államok nem engedheti meg magának, hogy további hosszú évekig fenntartsa a laza monetáris politikáját, hisz óvakodnia kell az inflációtól. De mi a helyzet azokban az országokban, ahol a gazdaság természetes folyamataiból eredően folyamatos a deflációs nyomás?

    • Az újraelosztás lehet a megoldás a gazdasági problémákra
      Ha van stabil gazdasági növekedés, akkor a felmerülő problémákra megvan a megoldás: maga a növekedés. Hiába jön tehát egy válság, egy fenntarthatatlan adósság, a problémákat megoldja a stabil növekedés. De mi a helyzet akkor, ha ez a stabilitás elvész?

    • Szükség van az 500 eurósokra az eurózónában
      Az 500 eurósok legnagyobb használója az alvilág, az EKB korábbi igazgatója mégis úgy látja, hogy a bankjegyekre szükség van, mégpedig biztonsági okokból. Az eurózónát ugyanis egyszer már megmentették az 500 eurós bankók.

    • Nyugdíjak: egyre fontosabb az előtakarékosság
      Az Egyesült Államok társadalma elöregedőben van, csakúgy, mint számos más fejlett országban. Ebben a környezetben az állami nyugdíjak vásárlóértéke egészen biztosan csökkenni fog, ami különösen az alsó jövedelmi harmadban okozhat nehézségeket.

    • Ronald Coase - itt és most
      Ronald Coase szerint a közgazdászokra az igazán érdekes kérdések az intézmények - vagyis a társas játékszabályok - középső szintjén várnak. Súlyos tévedés, pontosabban tudatlanság azt hinni, hogy a piacgazdaság intézményei triviálisak, és elintézhetők az olyan sommás állításokkal, mint hogy „magántulajdonra és szerződéses szabadságra van szükség".

    • Amerikai állampapírokat vásárolhatna az EKB
      Az eurózónában komoly problémát okoz a rendkívül alacsony infláció és a lassú gazdasági növekedés. Ha az Európai Központi Bank amerikai állampapírokat vásárolna, azzal egyszerre oldhatná meg a gondokat, úgy, hogy az uniós szabályok sem sérülnének.

    • Rossz célpontra lőttek a görög megszorításokkal
      Miközben Írországban és Portugáliában remekül halad a válság utáni felépülés, Görögország továbbra sem képes a tartós növekedésre. Pedig a megszorítások rendbe tették a költségvetést és a folyó fizetési mérleget is.

Minden napra egy tanulmány

A blog küldetésének tekinti a magyar közgazdasági és pénzügyi kultúra emelését, a gazdasági és pénzügyi kérdések iránt érdeklődők látókörének szélesítését. Ennek részeként minden nap egy-egy, jellemzően külföldi szerzők által jegyzett tanulmányt, elemzést, szakcikket ajánlunk az olvasók figyelmébe. Meggyőződésünk, hogy a nemzetközi tapasztalatok segítik a magyarországi kihívások és problémák jobb megértését, az ezekről való színvonalas vitákat és a megfelelő válaszok megtalálását is. A bejegyzések a szerzők, illetve a Pénzügyi Szemle Online szerkesztőinek véleményét tükrözik. A kommenteket moderáljuk, melynek során az általános moderálási elveket követjük.

Akik figyelnek ránk

ecohu_logo.jpg

hirf.jpg

Vége a paradicsomi állapotnak?

2014.02.09. 08:31 Pénzügyi Szemle

Az elmúlt években annyi ingyen pénz keringett a világban, hogy a jegybankárok szinte mindent megtehettek, ez az idő azonban most véget ért.

Ha szinte korlátlan mennyiségben áll rendelkezésre pénz, a kamatok pedig 0 százalék közelében vannak a fejlett világban, akkor a feltörekvő országok kivételezett helyzetben érezhetik magukat: tarthatják alacsonyan a kamatokat, örülhetnek a tőkebeáramlásnak, élvezhetik a stabil deviza és kötvénypiac előnyeit. Az elmúlt években pontosan erre láthattunk példát, ez az aranykor azonban nagyon távol van a „normálistól”, és csakis addig maradhat fenn, amíg a fejlett országok jegybankjai el nem kezdik a szigorítást és az ingyen pénzek kivonását. Elkezdték. Az eredeti elemzés itt érhető el.

Posztba_nagy_38.jpg

És ha már elkezdték, akkor a kutyaszorítót mindenki érzi, és az sem meglepő, hogy azok vannak a legnagyobb bajban, akik korábban a leginkább élvezhették az ingyen pénz előnyeit. Közgazdászok szerint a feltörekvő országoknak át kell állniuk az új rendszerre, tovább már nem tartható fenn a korábbi paradicsomi állapot, vagyis nem tarthatják egyszerre alacsonyan a kamatokat és élvezhetik a stabil devizaárfolyam előnyeit.

A továbbiakban, ahogy visszatérnek a „normál idők”, visszatérnek a közgazdaságtan törvényszerűségei is, vagyis a kamatok és a devizaárfolyamok ellentétesen mozoghatnak majd. Az előttünk álló években vélhetően ismét igaz lesz az, hogy ha a kamat alacsony egy feltörekvő országban, akkor az adott deviza gyengülni fog - a befektetők számára nem vonzó az alacsony kamat, ezért eladják az adott devizát -, ha pedig magas, akkor erősödni. Természetesen mindezt jó néhány egyéb tényező befolyásolhatja, folyó fizetési mérleg, devizatartalék, jegybanki kommunikáció, de az alapvető törvényszerűség a kamatok és a devizaárfolyam között vélhetően ismét jellemzővé válhat.

Ezt a folyamatot mi magyarok is érezzük az elmúlt néhány hétben, amint a forintunk lesiklópályára állt, és az euró jegyzése 310 fölé lendült. A magyar gazdaság alapvető fundamentumait senki sem kérdőjelezi meg - a GDP nő, a folyó fizetési mérleg többletes, a költségvetés hosszabb távon is stabil -, a „normál idők” törvényszerűségei azonban vélhetően ránk is érvényesek lehetnek ezt követően: vagyis ha alacsonyan tartjuk a kamatokat, akkor el kell fogadnunk a gyenge/gyengülő forintot, ha viszont erősebb forintot szeretnénk, akkor kénytelenek leszünk emelni a kamatokon.

Vannak olyan vélemények, melyek szerint a stabil feltörekvő piacok, például Magyarország a jövőben kimaradhatnak a pánikokból, az ugyanakkor már csoda lenne, ha egyszerre tudnánk megvalósítani a tartósan alacsony/csökkenő kamatokat és a nem gyengülő, stabil forint állapotát...

Ha tetszett a poszt, olvassa el korábbi írásainkat is!

Egy rossz reflex rángatja a forintot

Mások pénzéből nem lesz itthon biztos jövő

Londoni magyarok: hány bizonyíték kell még?

Egy sikeres recept az államadósság elleni harcban

Vakon repülnek a jegybankok

Kevesebb embernek saját lakást!

A bejegyzés trackback címe:

https://penzugyiszemle.blog.hu/api/trackback/id/tr595798083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bankvezér 2014.02.09. 12:20:05

"... az ugyanakkor már csoda lenne, ha egyszerre tudnánk megvalósítani a tartósan alacsony/csökkenő kamatokat és a nem gyengülő, stabil forint állapotát..."

A forint kamatemelés nélkül is erősíthető, csak pozitív külkereskedelmi mérlegre van szükség.

Bolsi Buster 2014.02.09. 14:04:17

Nem kell fosni a gyengébb forinttól. Kevesebb import okostelót kéne venni és többet exportálni.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2014.02.09. 14:22:59

@Bolsi Buster: Gondolod, hogy hirtelen megnő az igény a magyar okostelefonra? Remek ötlet az, hogy exportáljunk többet, de részben nem vagyunk gazdagok nyersanyagban, részben meg eladható árút kéne hozzá előállítani, amit vesznek is.

Netuddki. 2014.02.09. 14:23:55

@Bolsi Buster: Ha gyengébb a forint akkor nemcsak kevesebb okostelót fogsz kapni a pénzedért hanem élelmiszert és bármilyen más árucikket ütődött!
Az exportra termelő cégeknek is csak addig éri meg a dolog amíg az alkalmazottaknak nem kell béremelést adni.

Rodolfo63 2014.02.09. 14:30:49

a többletexport önmagában nem sokat ér - a nagyobb mértékű hazai hozzáadott érték lenne a fontos, mivel elég kevés olyan dolgot exportálunk, aminek kicsi az import hányada

Rodolfo63 2014.02.09. 14:31:44

@Bolsi Buster: a probléma az, hogy még a nokia is leépített, így marad az import okosteló

nyomasek 2014.02.09. 14:40:01

@kovi1970: Az ország adottságai messze a legjobbak egész Európában a kertészeti termékekhez. Csak össze kell rakni újra a mezőgazdaságot. Dolgos kéz akad, a közmunkásokat kiválóan lehetne foglalkoztatni a több km-es üvegházakban. Mint Hollandiában. Ha ott megéri a magyar bér többszörösét kifizetni a kétkezi melóért, akkor nyilván itthon is.

Rodolfo63 2014.02.09. 14:42:46

@nyomasek: a hazai vállalkozók egy igen számottevő része "fillér-szexelő", kapcsi köcsög, aki csak felesleges pénzkidobásnak tekinti a melósokat, így picit nehezen működne itt az, ami máshol igen

high up! 2014.02.09. 14:58:28

@Bolsi Buster: "Nem kell fosni a gyengébb forinttól."

Ugye ti ugyanaz a seggszáj fidióták vagytok, akik 2002-ben 250 ft/eur árfolyamnál ott hisztériában törtetek ki, amikor Medgyessy eftárs bejelentette, hogy ócsítani kellene a forintot az export érdekében? Ott hisztiztetek, hogy az ócsó forint a gyenge, versenyképtelen gazdaságra utal és hogy hú de megdobja majd az importinflát.

Mi változott azóta barátom, hogy ma már a 330-as ft/eur árfolyam Nemzeti Szabadságharcos Sikernek tekintendő? Sőt, egyenesen Nemzeti Célnak tekintendő?

high up! 2014.02.09. 15:03:55

@nyomasek:

A mg már össze van rakva. A GDP részesedése 4%, a foglalkoztatotásban 6%.
Nem ebbe a bolhaf.ng nagyságú szektorba kell világmegváltó terveket álmodni, hanem az iparba meg szolgáltatásba.

Csak hogy azok már két éve RECESSZIÓBAN vannak, hála a maTROLLcsizmusnak és Tovaris Orbnescu tőke és technológia ellenes harcának.

mrZ (törölt) 2014.02.09. 15:30:28

Mi van ha az alacsony infláció miatt az mnb gyengíti a forintot? Ebben a kincstár is érdekelt, túl magas a prémium a régebbi kötvényeken. A kormány meg végképp érdekelt, mert a rezsicsökkentéssel odacsapott a jól megszokott hatósági áras infláció generálásnak?

paráznabillegető 2014.02.09. 15:33:25

@nyomasek: több répa, erősebb magyarország!!!
városlakókat a földekre!

Kim Jong Un 2014.02.09. 15:43:09

"A magyar gazdaság alapvető fundamentumait senki sem kérdőjelezi meg"

Kiveve a mi belso ellensegunket, nevezetesen a liberbolsevik sopredeket.

Kim Jong Un 2014.02.09. 15:47:55

@high up!: te mocskos utolso budos rohadek libsi szar! (es vedd megtiszteltesnek, hogy ilyen szepen szolitalak)

Azok teljesen mas idok voltak, de a nemzetkozi konjunktura ellenere a boszme vezered kepes volt megis a regio leggyengebb eredmenyeit hozni, annak ellenere, hogy a fidesz utan egy igen jo allapotu gazdasagot vettek at!

De az emberek azota mar nem hulyek, meg egyszer nem jottok vissza ti rohadt ballibek a hatalomba!!

high up! 2014.02.09. 16:12:00

@Kim Jong Un:"De az emberek azota mar nem hulyek"

Na, te suttyó hordószónok, pont te vagy a saját cáfolatod saját magad állítására.
Ráadásul akkora egy IQ söpredék vagy, hogy még annyit se tudsz, hogy nálam:
FIDIÓTA BIRKA = BALLIBSI IDIÓTA
GYÚRTCSÁNY DIKTÁTOR = TOVARIS ORBENSCU DIKTÁTOR

Kis hülye Nemzeti Kincse a NER-nek, kérsz egy magyarázó kommentárt az ipar és a szolgáltatás két éve tartó recessziójához, vagy magad is le tudod olvasni az egytizedes jegyü számokat?

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_qpt009i.html

Kim Jong Un 2014.02.09. 16:23:58

@high up!: figyelj, leirom tagolva, mert latom nem jott at.

NEM
JON
VISSZA
A
BAJNAI
VEZERED
HA
A
FEJED
TETEJERE
ALLSZ
AKKOR
SEM

Igy mar oke?

Bolsi Buster 2014.02.09. 16:28:14

@Sparhelt: Lenne hátránya de jól jönnénk ki belőle.

Bolsi Buster 2014.02.09. 16:31:23

@Rodolfo63: A Nokia azért épített le mert a Nokia egy szar és nem kell senkinek.

mondjuk maradhat a mostani árfolyam is de akkor csak 2-2,5% GDP növekedés lesz.

high up! 2014.02.09. 16:48:18

@Kim Jong Un:

Na mi van te kis suttyó kivénhedt CÖF-pöcs? Most a látványos bebukásod után a Nemzeti Recesszióval hirtelen már nem mis gyúrtcsány, hanem Libás a vezérem?
Szegény atomsérült gyereke a Nemzeti Anyukának, még egyszer leírom a kis hülye birka agyacskádnak:

FIDIÓTA BIRKA = BALLIBSI IDIÓTA
GYÚRTCSÁNY DIKTÁTOR = TOVARIS ORBENSCU DIKTÁTOR

nyomasek 2014.02.09. 16:50:50

@high up!: Szolgáltatásba csak ott érdemes feccölni, ahol van rá fizetőképes kereslet. Jelenleg Magyarországon a szolgáltatásból menekülni kell, hála a rejtett erőforrásoknak és a nyuggerkommandónak. Ezért olyan sikeres a Lidl és az Aldi. Akciós farhátra van kereslet, nem pedig jégszobráaszatra.

nyomasek 2014.02.09. 16:53:17

@Rodolfo63: Ezt betartatott törvényekkel viszonylag egyszerű lenne kezelni. Csak ugye Magyarországon a bűnözőnek több joga van mint az áldozatnak.

high up! 2014.02.09. 16:55:57

@nyomasek:

A szolgáltatás nem = a kiskerrel. Szolgáltatások többek közt: bank, szállítás, biztosítás, tervezés-kivitelezés, IT, ingatlanügyek, filmgyártás stb.
Ezekben is van export lehetőség bőven, nem csak a hazai piacból élnek.

Kim Jong Un 2014.02.09. 17:23:22

@high up!: te liberalis szar!

Egyertelmu, hogy te libaparti vagy. Ti szerettek semlegesnek tundokolni, hogy ti a szakertelemben hisztek (pedig hol vagy egymastol a libas meg a szakertelem te jo isten...), szidjatok a boszmet is, pedig valojaban ti is csak liberalis szarkupacok vagytok, akiknek a pocegodor aljan lenne a helye, hogy megrohadjon elve!

otgorbebogre 2014.02.09. 17:44:51

@high up!: ezekhez kepzett, nyelvtudassal rendelkezo emberek kellenenek(foleg ha "exportalni" akarunk- a kormany pont most von el penzeket a felsooktatastol.
2. ingatlan (mitol nem helyi?), bank (mitol nem helyi?), biztositas(mitol nem helyi?) , a szallitas is csak akkor mukodik ha van az orszagban fogyaszto/gyarto. A legtobb szolgaltatas igy is ugy is a gazdasag allapotatol fugg. A bank-biztositashoz meg foleg rengeteg toke es bizalom kell.

otgorbebogre 2014.02.09. 17:48:21

@Kim Jong Un: Koszorus koltonk Nyomasek Kim Dzsung Un verset hallottak a liberalizmusrol.
Micsoda kabare!
Remelem a fonokod gyujti a hozzaszolasaidat mert egyszer meg ki lehet majd oket adni hogy az unokaid is elvezhessek a kolteszetedet!

nyomasek 2014.02.09. 18:08:20

@high up!: "bank, szállítás, biztosítás, tervezés-kivitelezés, IT, ingatlanügyek, filmgyártás2

Anélkül hogy szétszedném a fenti felsorolást, nagyjából látható, hogy az abban foglalkoztatott, magas hozzáadottértéket kitermelni képes emberek párszáz km-el nyugatabbra az itteni "felsőosztálybeli, dúsgazdag = átlagbér x 2" bérek 3-4-5 x-sét is meg tudják és meg is keresik. Tehát csak arra tudsz építeni, ami itthon marad: rejtett erőforrások + nyuggerkommandó + lenyúló vállalkozók.
Alapvetően hibás, fellegekben járó elképzelés, hogy itthon magas munkakultúrát meg lehet honosítani a 7-8 általánost végzett, börtönviselt, kábszeres csőcseléktől. Még a multik által megkövetelt szalagmunkára sem képesek, nem hogy Jürgen, vagy Hans által képviselt minőségre.

2014.02.09. 19:05:11

"A magyar gazdaság alapvető fundamentumait senki sem kérdőjelezi meg - a GDP nő, a folyó fizetési mérleg többletes, a költségvetés hosszabb távon is stabil..."

Háát azért nem biztos, hogy ezek a fundamenbtumok annyira stabilak.
Főleg a GDP és a hosszú táv ami a probléma.

2014.02.09. 19:08:20

@nyomasek:

"Alapvetően hibás, fellegekben járó elképzelés, hogy itthon magas munkakultúrát meg lehet honosítani a 7-8 általánost végzett, börtönviselt, kábszeres csőcseléktől. Még a multik által megkövetelt szalagmunkára sem képesek, nem hogy Jürgen, vagy Hans által képviselt minőségre. "

Ekkora pesszimizmussal csak úgy repülsz majd a gyorsnaszádból meglásd... :))

nyomasek 2014.02.09. 19:20:39

@MikeBoy: Gyorsnaszád! Háhá, ezen most jót röhögtem :)) Bányászbéka, barátom! Annak is az alfele! :)

2014.02.09. 19:30:08

@nyomasek:

És a "jobban teljesít" vagy mi a szösz?
Egyébként is. Most már nagyon úgy tűnik, hogy atommeghajtású gyorsnaszád lesz az és akkor majd meglátod, mekkorát tévedsz! :P

Bolsi Buster 2014.02.09. 19:36:05

@nyomasek: @MikeBoy: Nofene, tavaly a GDP növekedése a börtöntöltelékekkel 10xese volt Magyarországon mint az EU-ban.

Idén a 20xosa lesz. Hogy lehet ez?

high up! 2014.02.09. 19:43:28

@Bolsi Buster:

Ja, a magyar növekdés 0%, ez pont a 10-szerese az EU-nak.

Na meg memonak 2014-re: 2012-re Bandzsi Gyurikád 1,8%-kos GDP növekdést vizionált. De csak azért, mert lebeszélték a 3%-ról.
Aztán tényleg igaza lett Junurdzsák vezérdnek. Csak éppen nem plusz, hanem mínusz előjellel.

Miközben a 2010-es wudu szerint már évek óta 7%-kal kellene robognia a gyorsnaszádnak.

Sebaj barátom, 2014-ben véget ér a maTROLLcsista wudu és megmarad a sarcolások további ciklusa. Majd csak akkor fogtok Nemzeti Pislogni.

nyomasek 2014.02.09. 19:44:02

@Bolsi Buster: Szerintem menj el Kecskemétre meg Győrbe, aztán meglátod kik dobták össze :)

high up! 2014.02.09. 19:44:16

@nyomasek:

Az Orbanescui gyorsnaszád neve Titanic.

2014.02.09. 19:49:39

@Bolsi Buster:

Elírtad, mert 100x-osa volt biz az! :)

nyomasek 2014.02.09. 19:51:17

@high up!: Egyrészt esélye sincs a piroskomcsiknak visszakerülni a kondér mellé.
Másrészt ha netán visszatérnének és bevezetnék a 30%-os adót a létminimum duplája fölé, no akkor aztán a maradék magyar is elhúzna innen. Akkor aztán végre létrejönne a nagy álmuk, szögesdrót az ország köré, és a bégető nyuggereket szabadon verhetnék agyon a rejtett erőforrások. Persze 20 év múlva paradicsomi állapotok fogadnák az új hazát keresők: se eltartott, se erőforrás, csak végeláthatatlan szűz mezők. :)

high up! 2014.02.09. 19:53:34

@nyomasek:

Ha Mo konvertálna az EU színvonal fele (és a jövedelem elosztás (=keresetek is) is, ergo nem a felső 10% jövedelme nőne csak a GDP tempó felett csillagos éggel) akkor az emigráció csak egy szük rétegnek lenne az opciója.

Jelenleg viszont ez ma már gyakorlatilag össztársadalmi túlélési esély az elkúrt 12 év után.
Nincs más kiút a devizahitelválságból, nincs más kiút az egykulcosssal szétvert megélhetési lehetőségből és persze a cégekl totális lepusztításából (lásd GDP recesszió mg nélkül már 2 éve)

Bolsi Buster 2014.02.09. 20:02:44

@high up!: 'Nincs más kiút a devizahitelválságból, nincs más kiút az egykulcosssal szétvert megélhetési lehetőségből és persze a cégekl totális lepusztításából (lásd GDP recesszió mg nélkül már 2 éve)'

Te ilyen vicces gyerek lehecc!

high up! 2014.02.09. 20:04:01

@nyomasek:

Bruttó 400 vagy 500 ezer forint feletti keresetekre vezetnének be kúrtcsányék egy 30%-os kulcsot. Ebbe a rétegbe meg csak az adófizetők 10%-a tartozik. Mindjárt megszkad a szívüm értük, nehogy tönkremenjenek, hogy az 500 ezer feletti részből ne csak 16%-ot perkáljanak le, hanem 30-at.
Különösen szorítok a havi 1 millió ft feletti keresőknek, nehogy már az extraprofit megvonása miatt lelépjenek a Zsigamarcellek, Orbánok, egészen Leisztingerekig.

Nehogy má Mo-on az legyen mint Németo-ban, hogy a felső 5% egyenesen 46%-os szja-val adózik. Hogyisne, a magyar Oligarchát monacói adószintekkel kell itthon megtartani.

high up! 2014.02.09. 20:05:46

@Bolsi Buster:

Tovaris Orbenscud a vicces gyerek, hogy odáig fejlesztette a gazdasági trollságát, hogy aki nem tartozik a felső 10%-ba, annak már csak az emigrálás az egyetlen megélhetési esélye

Bolsi Buster 2014.02.09. 20:11:54

@high up!: És közben mégis több a bevándorló, mint a ki?

Hogy lehet ez?

nyomasek 2014.02.09. 20:18:51

@high up!: "Ebbe a rétegbe meg csak az adófizetők 10%-a tartozik. Mindjárt megszkad a szívüm értük, nehogy tönkremenjenek, hogy az 500 ezer feletti részből ne csak 16%-ot perkáljanak le, hanem 30-at."

Hát szakadjon is, mert ők azok akik eltartják az olyan kis irigy f@szokat mint Te! :) Tanultál volna többet! Persze bulizni meg menőzni jobb volt, hát így van ez.
Az igazán gazdag oligachák, akikről itt fröcsögsz, az adóhivatal számára láthatatlanok, illetve mind tőkejövedelmet vallanak be, ha végképp muszáj valamit bevallani.
Amúgy iderakhatnád mekkora jövedelemnél jön be a német 46% :) Pusztán okulásképp az itt olvasgatóknak :) Lehet Euróban is, majd átszámítjuk! :)

Brix 2014.02.09. 20:51:25

Eddig sem voltak "paradicsomi" állapotok, hiszen az Orbán-kormány 4 éves tevékenysége alatt az euró és a svájci frank árfolyama is brutálisan megnövekedett, pedig még soha nem volt ekkora pénzpiaci likviditás
A kamatok ugyan lejjebb mentek, de ebből nem lesz fogyasztás, gazdasági fejlődés, mivel általános bizalomhiány van, és nem akar senki fogyasztani vagy beruházni. Hiába van alacsony kamatszint, elég megnézni az ingatlanárakat, az mindent elmond arról, hogy mi a lakosság véleménye a jelenlegi helyzetről.
Az MNB már túllőtt a célon, ami a kamatokat illeti.
A végén még egy külső leértékelés lesz belőle, aminek az árát a lakosság fogja megfizetni...
A gyenge forint az lakosság 99%-nak kedvezőtlen, összességében.
Magyarország nem fog kimaradni a pénzpiaci
pánikból, hiszen a legsérülékenyebb országok között tartják számon, ráadásul a jegybankelnök rosszul kommunikál, ami nagyban megkönnyíti a spekulánsok dolgát
süti beállítások módosítása