Pénzügyi Szemle Online Blog

A blogot a penzugyiszemle.hu szerkesztői írják. A portálon cikkeink, tanulmányaink teljes terjedelemben megtalálhatók, és teret adunk a szakmai vitának is. Ingyenes regisztráció itt.

Kövessen minket a Linkedin-en!

A Pénzügyi Szemle online hírei

    • Japán és a folyamatos monetáris lazítás
      Az Egyesült Államok nem engedheti meg magának, hogy további hosszú évekig fenntartsa a laza monetáris politikáját, hisz óvakodnia kell az inflációtól. De mi a helyzet azokban az országokban, ahol a gazdaság természetes folyamataiból eredően folyamatos a deflációs nyomás?

    • Az újraelosztás lehet a megoldás a gazdasági problémákra
      Ha van stabil gazdasági növekedés, akkor a felmerülő problémákra megvan a megoldás: maga a növekedés. Hiába jön tehát egy válság, egy fenntarthatatlan adósság, a problémákat megoldja a stabil növekedés. De mi a helyzet akkor, ha ez a stabilitás elvész?

    • Szükség van az 500 eurósokra az eurózónában
      Az 500 eurósok legnagyobb használója az alvilág, az EKB korábbi igazgatója mégis úgy látja, hogy a bankjegyekre szükség van, mégpedig biztonsági okokból. Az eurózónát ugyanis egyszer már megmentették az 500 eurós bankók.

    • Nyugdíjak: egyre fontosabb az előtakarékosság
      Az Egyesült Államok társadalma elöregedőben van, csakúgy, mint számos más fejlett országban. Ebben a környezetben az állami nyugdíjak vásárlóértéke egészen biztosan csökkenni fog, ami különösen az alsó jövedelmi harmadban okozhat nehézségeket.

    • Ronald Coase - itt és most
      Ronald Coase szerint a közgazdászokra az igazán érdekes kérdések az intézmények - vagyis a társas játékszabályok - középső szintjén várnak. Súlyos tévedés, pontosabban tudatlanság azt hinni, hogy a piacgazdaság intézményei triviálisak, és elintézhetők az olyan sommás állításokkal, mint hogy „magántulajdonra és szerződéses szabadságra van szükség".

    • Amerikai állampapírokat vásárolhatna az EKB
      Az eurózónában komoly problémát okoz a rendkívül alacsony infláció és a lassú gazdasági növekedés. Ha az Európai Központi Bank amerikai állampapírokat vásárolna, azzal egyszerre oldhatná meg a gondokat, úgy, hogy az uniós szabályok sem sérülnének.

    • Rossz célpontra lőttek a görög megszorításokkal
      Miközben Írországban és Portugáliában remekül halad a válság utáni felépülés, Görögország továbbra sem képes a tartós növekedésre. Pedig a megszorítások rendbe tették a költségvetést és a folyó fizetési mérleget is.

Minden napra egy tanulmány

A blog küldetésének tekinti a magyar közgazdasági és pénzügyi kultúra emelését, a gazdasági és pénzügyi kérdések iránt érdeklődők látókörének szélesítését. Ennek részeként minden nap egy-egy, jellemzően külföldi szerzők által jegyzett tanulmányt, elemzést, szakcikket ajánlunk az olvasók figyelmébe. Meggyőződésünk, hogy a nemzetközi tapasztalatok segítik a magyarországi kihívások és problémák jobb megértését, az ezekről való színvonalas vitákat és a megfelelő válaszok megtalálását is. A bejegyzések a szerzők, illetve a Pénzügyi Szemle Online szerkesztőinek véleményét tükrözik. A kommenteket moderáljuk, melynek során az általános moderálási elveket követjük.

Akik figyelnek ránk

ecohu_logo.jpg

hirf.jpg

A bankárok kaparintják meg a nyugdíjakat

2014.03.07. 08:31 Pénzügyi Szemle

A nyugdíj-előtakarékosság remek dolog, résen kell lennünk ugyanakkor, máskülönben a nyereség egy jelentős részét zsebre vágják a bankárok.

Ha évente félreteszünk egy csinos kis összeget egy nyugdíjszámlára, amit egy professzionális befektetői csoport kezel - mondjuk egy bank vagy befektetési alap -, akkor nyugdíjas éveinkre egész komoly summával rendelkezünk majd, ami garantálhatja a gondtalan idős kort számunkra. Ez az elmélet. A baj az, hogy az emberek többsége rosszul végzi el a matekot, és a hosszú takarékos évek alatt kitömi profittal a számlát kezelő bankárokat. Ráadásul teljesen feleslegesen. Az eredeti elemzés itt érhető el.

Kékkel az indexkövető alap, pirossal a tipikus „professzionálisan kezelt” alap, a különbség 159 ezer dollár

posztba_nagy_55.jpg

Matthew O'Brien, a The Atlantic publicistája végzett egy kis számítást az amerikai nyugdíjrendszer kapcsán. Tegyük fel, hogy emberünk évi 3000 dollárt félretesz 25 éves korát követően minden évben egy számlára, melyet professzionális befektetők aktívan kezelnek, vagyis olyan részvényeket és kötvényeket választanak be a portfólióba, melyektől szép megtérülést várnak. Ez a profizmus és az aktív portfoliókezelés természetesen nincs ingyen, a teljes tőkére vetítve évi 1,33 százalékos kezelési díj és jutalék üti a bankár markát. Emberünk azt várná, hogy mondjuk 40 év leforgása alatt bőven jobban jár, mintha egyszerű megtakarítási formát választott volna és nyugdíjasként szinte fürödni fog a pénzben. (A példában szereplő értékek a tipikus amerikait tükrözik.)


Emberünk két ponton téved:

-  Egyrészt a professzionális alapkezelők a legritkább esetben tudják túlteljesíteni a piaci átlaghozamot. A díjak és jutalékok levonását követően az aktívan kezelt befektetési alapok kevesebb, mint 20 százaléka ér el jobb teljesítményt legalább 10-15 éves időtávon, mint az egyszerű és minimális jutalékot felszámító indexkövető alapok.

-  Másrészt a professzionális alapkezelésért felszámított évi 1,33 százalékos díj nem tűnik soknak, 40 év leforgása alatt a kamatos kamatokkal számítva azonban már egész vagyonokat jelent.

A tipikus amerikainál ez úgy nézne ki, hogy ha 25 és 65 éves kora között félretenne évi 3000 dollárt, akkor egy egyszerű indexkövető befektetési alappal a kamatokkal együtt közel 600 ezer dollárja lenne a nyugdíjba vonulás előtt, míg egy aktívan kezelt befektetési alappal mindössze 430 ezer. Ennyit jelent, hogy emberünk évi 1,3 százalékos díjat és jutalékot fizet a „professzionális befektetőnek”, aki hosszabb távon természetesen képtelen jobb hozamot elérni a piaci átlagnál. Jelen példában a nyugdíj 27 százalék landol a Wall Streeten, vagyis az USA-ban nagyon igaz, hogy a bankárok az évtizedeken keresztül felszámított díjak és jutalékok formájában alaposan lefölözik a nyugdíjakat.

Lábjegyzetben mindenképp érdemes megjegyezni, hogy nekünk magyaroknak is érdemes lenne alaposan megnézni a felszámított jutalékokat és az elért hozamokat a saját, aktív befektetési alapok által kezelt nyugdíjtakarékossági számláink esetében. Könnyen lehet ugyanis, hogy amerikai kollégáinkhoz hasonlóan mi is vagyonokat fizetünk ki a semmiért…

Ha tetszett a poszt, olvassa el korábbi írásainkat is!

A nagy nyugdíj-kutyaszorító

Nem lehet minden csődöt elkerülni

Ide kellene felkerülni Magyarországnak

Áldatlan háromszög: devizaadósok – bankok – állam

Így látják mások az egykulcsos adót

A bejegyzés trackback címe:

https://penzugyiszemle.blog.hu/api/trackback/id/tr905840906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2014.03.07. 08:47:21

Hát, ez pontosan így van...
A befektetéseket meg kell tanulni kezelni, nem egy nagy mutatvány és nem megy el rá nagyon sok idö.

Aki másra bízza, annak a végén nem lesz pénze...

2014.03.07. 09:08:55

@Dörnyei József: Annak soha nem lesz pénze.

2014.03.07. 09:10:27

Nekem inkább úgy tűnik, hogy mindegy mi a pálya, nyugdíj takarékosság vagy hitel vagy más befektetés, a végén úgy is mindig a bank nyer.

2014.03.07. 09:12:29

A bank pedig nem más, mint egy legalizált , gigantikus, maffiaszerű, intézményesített lopós banda.

bankvezér 2014.03.07. 09:46:23

Arról szól ez a cikk, hogy a szerencsétlen majdani nyugdíjasok azért fizetnek élősdi heréket,hogy azok a "munkájuk" révén még kevesebb pénzt csináljanak. Lehet, hogy ez így van.
De mit kell ezen csodálkozni ???
A pénzügyi szektor mindig is ilyen volt! Sohasem termelt semmit, hanem azokból élt (kiválóan!) akik tényleges munkát végeztek.
Most például a pénzügyesek úgy jutnak örült sok pénzhez,hogy a Fed nyomtatja a dollárt és átadja a bankoknak. A pénz mögé az értéket, a dolgozóknak (nektek) kell megtermelni.

Zsola67 2014.03.07. 11:06:19

Az igazi hibás termék (átverés) nem a devizahitel vagy a megszüntetett kötelező nyugdíjpénztár, hanem az önkéntes!!!!! Konkrét számokat írok, saját szomorú példa: 12 év alatt a nettó befizetésem az AEGON Nyugdíjalap II. nevü előtakarékossági számlára 2,711 millió forint volt. Ez idő alatt levontak különböző jogcímeken 749 ezer forintot!!! Ez 28% költséghányad!! Ezen kívül 12 év után a visszavásárlás 7,8%-al kevesebb volt mint a nyilvántartott befektetési érték. Vagyis a nettó befizetésből elköltenek 35,8%-ot ha 12 év után szükséged lenne a pénzre és fel akarod mondani a szerződést!!! Azt mondanom se kell, hogy a befektetés 12 évi hozamával együtt is kisebb az összeg a költségek levonása után mint a nettó befizetés. Természetesen a költségek nagysága csak a szerződés megkötése után, a megküldött "Szerződés Különös Szabályzata" nevű dokumentum apróbetűs szövegből derül ki. Mivel azonban az első két évi befizetés után is szinte nulla a visszavásárlási érték az átvert ügyfelek elkezdenek reménykedni, hogy talán a vagyonkezelés hozama majd egyszer talán "jó" lesz, több mint a normál realizálható hozam. Na erre várhatsz!!!!!! Minderre csak hosszas levelezgetés után tudsz fényt deríteni, mert a pénzügyi felügyeletek által előírt tájékoztatási kötelezettségből a büdös életben sem tudod meg, hogy mennyire átvertek. Akit érdekel a pontos levelezésem és a semmitmondó válaszok , annak szívesen elküldöm okulásul. Terjesszétek, mentsetek meg minden ismerősötöket az ilyen csapdáktól!

2014.03.07. 11:14:34

@Zsola67:Mi a francnak bíztad másra a pénzed?
Nekem még akkor sem volt nyugdíj előtakarékosságom,amikor az kötelező volt.Ki nem állhatom a kötelező dolgokat!

Zsola67 2014.03.07. 11:42:05

Az átverés abban van hogy az ügynök által mutatott és a szerződés megkötése után kapott szabályzat eltér! Ezen kívül a visszavásárlási érték azért nulla 2 évig, hogy meg ne gondold magad. DE!! Volt (van)elvileg egy pénzügyi felügyelet, melynek ki kellene szűrni a hibás termékeket. Rosszúl szigetelt vízmelegítőt se lehet forgalomba hozni.
Mivel azonban a felügyelet vezetői is a pénzügyi szektorból jönnek (vagy oda mennek), ezért ne várj tőlük csodát ill. tisztességes észrevételt.

OkoskaTo:rp 2014.03.07. 15:26:32

@Diorella Queen: Ja, te biztosan hiszel abban, hogy mire te nyugdíjba mész, addig is egyfolytában minden évben az infláció felett 3,5%-kal emeli a nyugdíjakat az aktuális kormány. És hogy lesz is, akitől be tudnak szedni ennyi járulékot...

ProsTata 2014.03.07. 16:17:14

@Diorella Queen:
Hát igen, aki nem ért a pénzügyi befektetésekhez az például acsaroghat is a bankokra. Azok a rossz és csúnya bankok. Miért nem vásárolsz bankrészvényt? :-)

Én a nyugdíj megtakarításaim egy részét befektetési alapban kezelem és magam állítgatom a portfólióm összetételét. Tavaly több, mint 15% feletti hozamom volt forintban. Idén eddig (!) 5,31% forintban és 2,54% EUR-ban.

A postban szereplő user is valahogy úgy van vele, hogy nem értek hozzá, és eldöntötte: jól, vagy kevésbé jól, hova kezdte a megtakarításait befizetni. Most őt hülyézitek le, ha jól értelmezem, mert azok a csúnya befektetők lehúzták.
Figyelted a szóhasználatomat? Jól, vagy kevésbé jól döntöttek. Te viszont rosszul döntesz, amikor SEMMIT nem raksz félre! Ha kötelező, ha nem!

A pénzügyi tudatlanságnak egy ékes példáját villantottátok meg. A nyugdíjalapokra jellemző, hogy a befektetések viszonylag nagy hányadát államkötvényekben fialtatják. Vagyis hosszútávon általában kisebb a hozamuk, mint a kockázatosabb tőzsdei portfólióknak, de nincsenek olyan nagy és hektikus kilengések sem. Az okosok éppen ezért úgy csinálják, hogy az első 30-35 évben a kockázatos alapban tartják a pénzüket, aztán a megfelelő pillanatban váltanak a konzervatív portfólióra.

És végül de nagyon nem utolsó sorban! A cikk fordítása, vagy kommentálása biztosan rossz! Véletlenül vagy sem, mindenki döntse el!
Ugye azt akarja megmagyarázni, hogy a gonosz alapkezelők az évi 1,33% jutalékukkal 159000 USD-t nyúltak le a nyuggertől. Ne röhögtessetek már, számoljatok utána! EZ NEM IGAZ!
A 159000 USD 40 évre évi átlag 3975 USD kezelési díjat jelentene! Beleértve az első évet, amikor a tőke összesen 3000 USD. Nézzétek már meg a grafikont, LEHETELEN!
Nyilván arról van szó, hogy a portfóliók közötti hozamkülönbség is benne van! Azt a 159000 USD-t nem az alapkezelő nyelte le. Ez csúsztatás! A különbség jelentős része egy alacsonyabb, de biztonságosabb befektetés eredménye.

mahet 2014.03.07. 16:31:25

@ProsTata: A múltkor olvastam itt az "Így ejtenek minket csapdába a bankárok" című remek blogbejegyzést. Már akkor sem értettem, hogy milyen pénzügyi blog ír ekkora baromságokat, aztán most átlapoztam a többi bejegyzést is.

Döbbenet, szépen hozza a hitel-károsultak szintjét.

Megnéztem, hogy mi ez valójában:
"A Pénzügyi Szemle Online az Állami Számvevőszék által kiadott és szerkesztett tudományos portál"

Ja, jól van akkor :) Hát ez kész :) Magyarországnak VÉGE! Innen nincs kiút.

ProsTata 2014.03.07. 16:31:56

@ProsTata:
Ja és a 40 év alatt összesen 120000 USD-t fizetett be tőkeként, a végén pedig 430000 USD.

Kicsit utána számoltam, ez átlagosan (!) évi 5,2% hozamot jelent!!! Na melyik bankban kaphatott 40 év alatt az USA-ban átlag 3%-nál nagyobb kamatot valaki a költségek levonása után? Segítek: SENKI! :-)

Akkor miről is beszélünk? Akinek nem tetszik az mehet a jobban jövedelmező indexkövető és tőzsdefüggő alapokba.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.03.07. 16:33:33

Érdekes, nekem az Allianz önkéntes nyugdíjpénztár infláció feletti hozamot ad, a befizetett pénzhez eddig 30-40%-nyi hozam gyűlt össze a válság ellenére. Viszont a Tempó egészségpénztár kész rablás, a befizetett összeg 20%-át lenyúlják működési költségként, gyorsan meg is szüntettem.

ProsTata 2014.03.07. 16:39:56

@mahet:
Én már reflexből elkezdek utánaszámolni, ha egy ilyen blogban számok vannak. rendszerint azonnal kibukik, hogy mekkora baromságot írtak le.
A "követők" meg jóízűen fröcsögni kezdenek a "csúsztatott", vagy egyszerű nemességgel hamis adatokon.
A legizgalmasabb, amikor aztán ezeket, mint hiteles forrásokat elkezdik tovább idézni és linkelni! :-)

mahet 2014.03.07. 16:50:05

@ProsTata: de ez nem csak egy blog, ez az Állami Számvevőszék blogja. Az ÁSZ feladata lenne: "... megállapításainkkal, javaslatainkkal támogassuk a közpénzekkel, közvagyonnal való szabályos,
célszerű, eredményes és hatékony gazdálkodást, valamint elősegítsük a jól irányított
állam kiépítését, a jó kormányzást."

Erre ömlik belőle a középkori boszorkányüldözés a bankokkal/pénzügyi erndszerrel szemben - az egyszerű emberek hiszékenységére építve. Nem kellene ezt büntetni (egy normális országban)?

ProsTata 2014.03.07. 16:50:38

@Online Távmunkás:
Most jött meg a nejem AXA-ja és az én ING manyupom.
A hozam 6,58 és 7,81% infláció felett.
Az AEGOn önkéntesem még nem jött meg, de 2012. évi infláció feletti hozam 12% (!) volt!

És akkor még nem számoljuk, hogy az önkéntes pénztárakba történő befizetést 20%-al kiegészíti az állam!

ProsTata 2014.03.07. 16:52:53

@mahet:
Nagyon remélem, hogy ezt nem az ÁSZ szerkeszti...
Amúgy meg:
no comment...
Nekik kellene helyre rakni, nem pedig helyet adni...

mahet 2014.03.07. 16:59:19

@ProsTata: Pedig de.... ez a szomorú.

"A Pénzügyi Szemle Online az Állami Számvevőszék által kiadott és szerkesztett tudományos portál"

ProsTata 2014.03.07. 17:13:09

"Vegyünk egy tipikus amerikait, aki 25 és 65 éves kora között évi 3000 dollárt félretesz egy aktívan kezelt nyugdíj-előtakarékossági számlára, melynek kezelése 1,3 százalékos jutalékot visz el évente. Az alternatíva egy mindössze 0,08 százalékos díjjal működő, indexkövető befektetési alap."

Na itt a lényeg, amiről beszélek! Önkéntes nyugdíjpénztár és tőzsdei alap összevetése!

Csúúúúúúsztatáááááás!

A lényeg, hogy összehasonlítja a körtét és az almát. Az eredeti cikket is érdemes angolul elolvasni. Hát fogalmazzunk úgy, szemezgettek belőle... :-)

Csak apró megjegyzés, az USA-ban is jár adókedvezmény a nyugdíjcélú megtakarításra. Ja hogy ez nem számít? Zavarná a tisztánlátást? Pedig de! :-)

vuvuvu2 2014.03.07. 17:39:32

Ld. még a témához Matthew McConaughey monológját a Wall Street farkasa elejéről. Kitűnően foglalja össze a dolgok lényegét.

A kutya mindig ott van elásva, hogy mennyit fognak vissza a befektetett tőkéből működési költségekre és a tőkeként nyilvántartott összegre termelt hozam 1/fedezi-e egyáltalán azt amit költségként elszámolnak vagy sem, 2/ ha fedezi, akkor produkálnak-e egyáltalán reálhozamot hosszú távon. No ez az amit nálunk még nem igazán lehet vizsgálni, mert max. 20-25 éves befektetések vannak a piacon. Sokan nagyon fognak csodálkozni majd amikor hozzá akarnak nyúlni a tőkéjükhöz!

Légyen az nyugdíj vagy egészségpénztár, életbiztosítás vagy bármi más, mindre igazak a fentiek, és biza nagy a veszély hogy ha valamilyen pénzügyi szektorbeli szereplő (bank vagy ami még annál is veszélyesebb biztosító) áll a háttérben), mert ezek sajnos egyező ars poeticával rendelkeznek mint Leo barátunk mentora.

(A WSF-át sokan a csajok, drogok és egyéb extrák miatt nézik, pedig az üzenete húsbavágó: aki pedig nem tanul belőle nagyot bukhat vele.)

vuvuvu2 2014.03.07. 17:43:43

@mahet: Ja, egyébként nem kell mindent elhinni ami a PSZÁF oldalon szerepel a hozamokról. Legjobb a saját kis kockás füzetben (na jó xls-ben) vezetni hogy pontosan hol is tartasz. Pont ezért kaszálnak nagyot Leo barátai, mert odadugják az orrod elé a színes kis grafikonjaikat (csak abban a grafikonban hiszek amit én magam hamisítottam ;-) és te aki jó esetben tudsz számolni, bedőlsz, rossz esetben még számolni sem tudsz, ezért leborulsz előtte és minden hazugságot elhiszel.

bnyuszi 2014.03.07. 19:04:44

@ProsTata: "És akkor még nem számoljuk, hogy az önkéntes pénztárakba történő befizetést 20%-al kiegészíti az állam! "

Rendben, de azért az is durva, ha egy terméket csak ezzel együtt tudnak eladni, mert enélkül nettó veszteség lenne az ügyfélnek.

ProsTata 2014.03.07. 19:09:54

@vuvuvu2:
Gondolom sem mahet, deén biztosan nem a grafikonok alapján, vagy PSZÁF adatokról beszéltünk, amikor a hozamainkkal dicsekedtünk (?). Ezek a személyre szóló számlák alapján történtek és forintosítottak. Tehát nem statisztika...
Egyébként aki 20-25 év múlva lepődik meg (ezt Te írtad), hogy mennyire nem működött a befektetése, az meg is érdemli!
Nekem ugye a legrégebbi befektetésem hamarosan 20 éves lesz... Mivel számolni is tudok, azt kell mondjam, nem kell riogatnod... :-) Persze egyik befektetés jobb, a másik kevésbé jó, de nincs rosszabb, ha az ember nem (vagy ami rosszabb nem tud) félretenni! Ha meg ideológiai okokból teszi, akkor az egyenesen egy barom!
Most olvastam, a magyar munkavállalók 76%-a(!) az államtól várja, állami feladatnak tekinti az időskori ellátást (nyugdíjat).
Az a kormány, amelyik meg ezt a trendet stimulálja, arról nem tudok eléggé negatív jelzőt mondani, hogy beleférjen a nyomdafesték kategóriába! Ugye nyilvánvaló, melyik kormányról beszélek? Aki megvédi a nyugdíjakat az eltőzsdézéstől...

ProsTata 2014.03.07. 19:24:02

@bnyuszi:
Bocsánat, de ne terjessz hülyeséget! Visszaolvasnál, hogy mekkora hozamaim vannak? Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy 4 féle nyugdíj megtakarításom van... Ebből egy a manyup és egy az önkéntes nyugdíjpénztár. Csak ezt a kettőt nézzed, mert itt kötve van a kezem a portfóliók megválasztásában, a többinél tőlem is függ a hozam. Az előbbi kettőnél meg az állam határozza meg a portfóliót (azt a hármat, amit választhatok). És mégis!!! Igen szépen jövedelmez!

Mivel a számok beszédesebbek és könnyebben érthetők:
Nekem a manyupban 2010-ben volt bő 5,5 millióm. Ha akkor visszalépek az állami rendszerbe, visszakaptam volna kb. 500 ezer nettó hozamot. Na jó, az én jövedelmem igencsak átlag feletti. A sok birka visszalépett és örvendett az 50-100 ezer forintoknak. Igen, mert becsapták őket... 2009-ben két számjegyű MINUSZ volt a hozam és ők mint a tőzsdesügérek hagyták magukat szívatni a kormány által, aki kvázi fillérekért, vagy névértékén visszavásárolta a nyugdíjkasszát. Aki kicsit makacsabb volt, vagy fineszes, az maradt manyupban és már 2011-12-ben ugyanúgy két számjegyű plusz hozamokat zsebelt be. Mert ez tudható volt és várható már 2010-ben. nekem most 7 millió ugyanez a számlám, holott egy fillér nem érkezett rá 2009 óta!
Tételezzük fel, hogy élek a törvény adta lehetőségemmel és visszalépek az állami rendszerbe. A nettó hozam (infláció feletti hozam) ekkor is visszajár. vagyis mondjuk úgy, hogy kivártam szűk 4 évet és a 201-es 500 ezer forint hozamom 2 millióra hízott (a bázis ugyanaz volt!)... Gratulálok a visszalépőknek, akik telesírták az internetet és a sajtót, hogy eltőzsdézték a vagyonukat, mert nem, vagy alig kaptak hozamot!
Még inkább annak a kormánynak, aki megvédte őket... és a pénzüket ugye... Az ilyenek menjenek békemenetre... odavalók! :-)

Catinator 2014.03.07. 19:30:31

A nyugdijkérdés sajnos igen komoly ügy. Megoldása egyfelöl a demográfiai problémák és a gazdasági problémák megoldása, másfelöl az öngondoskodás.

Ez utóbbira a kormány is ráérzett - kampány és adójóváirással segitve. Az adótámogatásnál jó kérdés hogy hosszútávra szánják-e vagy csak békejobb a pénzügyi szektornak a választások idejére.

Avval egyetértek, divatos most a bankokat szidni, de ők csak egy része a pénzügyi szektornak, igaz, a legjobban szem elött levők. A biztositók, alapkezelők - ott is akadnak visszaélések.

Véleményem szerint a pálmát a magukat "pénzügyi tanácsadóknak" aposztrofáló ügynökök viszik errefelé. Az "ijesztgetés" és az állami támogatás most különösen az ő malmukra hajtja a vizet.
Ők is imádják a grafikonokat és hajlamosak elhallgatni bizonyos információkat.

Volt szerencsém belülről látni az azóta kettéesett Brókernet nevü "pénzügyi tanácsadó céget" és azóta különösen fenntartásokkal viseltetek a pénzügyi szolgáltatók iránt.em véletlenül nem volt szabad rögziteni a "szakmai előadásokat".

Megérnékek ők is egy cikket, mert a megtisztult és megújult útódok is szedik szorgosan az áldozataikat.

ProsTata 2014.03.07. 19:49:14

@Catinator:
Higgadt és értelmes vélemény.
Én úgy gondolom, hogy a manyup nevelte volna rá az embereket az öngondoskodásra. Nem hit és ideológiai vitát kellett volna nyitni, hanem arról kellett volna beszélni, megoldható-e a finanszírozása, honnan lehet összeszedni azt az irdatlan pénzt, amit akkor tényleges felhalmozásként a manyup számlakra engedtek át. Ez egy értelmes és társadalmi vita lett volna. Lehet, hogy akkor nem lett volna egykulcsos adó? Lehet! Az ugye évi 500 milliárdba kerül. Nekem havi 60 ezer forint pluszt hozott a magas jövedelmem okán. A beosztott dolgozók meg.... kompenzációt kaptak, hogy ne keressenek kevesebbet...
Mégis azt mondom, hogy az ország és használjunk nagy szavakat: a nemzet érdeke a manyup lett volna.
Csak hogy számok is legyenek itt, 2010-ben a manyup miatti állami költség 360 milliárd felett volt valamivel.

Az adó visszatérítés visszaállítása szerintem is helyes lépés és mivel a manyupokat lényegében felszámolták, logikus is. Nem hiszem, hogy valamiféle békejobbról lenne szó.

Visszaélések mindenütt vannak ez szektorsemleges jelenség. Én például az állam visszaélésének tekintem, amikor becsaptak jó kétmillió embert a manyupból visszaléptetéssel.

Az "ijesztgetés" szót Te is idézőjellel használtad, én is, de nem tudom ugyanabban az értelemben-e? Szerintem azon tűl, hogy nyilvánvalóan üzleti érdek is fűződik hozzá, nem lehet eléggé "ijesztgetni"! Iszonyú nagy a baj, ahogy írtam előbb 76%-a a mai munkavállalóknak még mindig nincs tisztában azzal, hogy nem lesz emberhez méltó megélhetése alig néhány évtized múlva!

A Brókernettel én is találkoztam, hát... nekem is megvolt róluk a véleményem. Bár ugyanazt csinálták, mint a többi, nekem az üzletpolitikájuk és az agresszivitásuk nem volt szimpatikus. Mondjuk ki na, hülyének nézték az embert!

2014.03.07. 21:51:36

@ProsTata: Én nem tartom pénzben a majdani nyugdíjamat.

Alternatíva 2014.03.08. 11:32:40

Fel kell akasztani az összes bankárt, szépen sorban, úgy mint ahogyan a rómaiak idejében volt divatban. Az út szélén egyesével - vagy símán karóba húzni őket. Elkerülhetetlennek látszik a Jó és a Rossz csatája. Maroknyi szemétláda bankár hatalmas tömeggel néz szembe.

bankvezér 2014.03.08. 13:36:27

@Alternatíva:
A politikusok a mi csicskáink. Megvédenek bennünket, (a bankokat és a bankárokat) .
Én még nem tudok olyan esetről, hogy egy bankár akár csak egy laza pofont kapott volna a csaló devizahitelezés miatt. Kifosztott, földönfutóvá tett és öngyilkos adósokról azonban tudok.
Ez itt mi diktatúránk!

2014.03.08. 16:06:41

@bankvezér: Nem te vagy véletlen Berki Krisztián?
Csak mert annak vannak ilyen vérlázító, hergelős, flegma szövegelései, bár ő írni sem tudna, annyira IQ gyenge.

bankvezér 2014.03.08. 18:36:02

@Diorella Queen:
:))) Kit érdekel Berki K. ?? :)

2014.03.08. 23:33:27

@bankvezér: Ha valóban tanult ember vagy,mint ahogy állítod magadról és még szerencsés is mellé,hogy nem kell éhbérért dolgoznod,akkor miért hergeled az embereket ezekkel a flegma szövegekkel és írásokkal?Nem gondoltál még arra, hogy bankgyűlölet és az arisztokrácia elleni indulatokat valójába maga ( azaz TI ) szítjátok a viselkedésetekkel?
Nem nektek ( elitnek) kellene példát mutatni a többségi csóróknak?
Nem féled te a jó Istent?

2014.03.08. 23:37:45

@bankvezér: Nem olvasod te a kommenteket?
Miért kell még a tűzre olajat önteni a magadfajtáknak és a Berki Krisztiánoknak?
Vagy a fideszes lekezelő Lázároknak?
Aztán meg csodálkoztok a világra és megy a vinnyogás és a büdös csőcselékezést, ha kitör egy forradalom vagy ne adj isten fejbe csap egy hajléktalan valahol?
Ennyire unatkozik a felső tízezer,hogy már csak abban leli örömét,hogy még egyet belerúg a sok nyomorultba?
Nincs több kérdésem!

2014.03.09. 10:15:29

@bankvezér: Azt még megírhatnád, hogy mi a francnak neked annyi pénz, hogy ha 100 életed lenne,akkor sem tudnád elkölteni?

bankvezér 2014.03.09. 11:30:02

@Diorella Queen:
Kovács Leventét kérdezd! (A bankszövetség főtitkára.)
Biztosan tudna valami nagy marhaságot válaszolni.
(De ő már annyiszor beégette magát, hogy neki már nem árt, ő már teljesen koksz.) :DDD

ProsTata 2014.03.09. 18:47:20

@Alternatíva:
Nagyon okos vagy. Aztán ha elfogytak a bankárok, akkor jöhetnek a kapitalisták, meg a géprombolás!

Tényleg nem értem, miért nem veszel bankrészvényeket?

Ja hogy el sem olvastad a posztot, hiszen mint arra rávilágítottam tele van tárgyi tévedésekkel és szándékos csúsztatásokkal (már a számok sem stimmelnek), már a címe sem arról szól, mint az eredeti angol nyelvű és hivatkozott cikk? Sebaj!

Persze csak ha semmi más célod nem volt mint valamiféle "jól megmondtam" kielégülés, akkor rendben van... :-) Jöhet egy bibliai idézet?
"... boldogok a lelki szegények...!"

ProsTata 2014.03.09. 18:56:31

@bankvezér:
A devizahitelezés alapból nem volt csaló. Volt benne ráció, de nem kellett volna a gyeplőt a lovak közé dobni. A politikusok asszisztáltak neki, mert mindegyik élvezte a hasznát és rögzítsük: nem ők a devizahitel károsultak, ők még a visszafizetésen is 5-10 milliókat nyertek. Ez van, ezek a mi vezetőink, erre szavazott a többség.

Ja és hogy pártsemleges maradjak, melyik kormány volt, amelyik bevezette a devizahitelt, mikor és melyik bank? :-) Kiosztok az első helyes válaszadónak egy alkalomra szóló megtekintést Berki Krisztián sima tökének! :-)

Tehát nem kell a mostani kormányt sem isteníteni! Mint ahogy az utána érkezőket sem. Össz-politikai játszma ez!

bankvezér 2014.03.09. 19:36:51

@ProsTata:
" A devizahitelezés alapból nem volt csaló."
Szép tőled, hogy véded a bankokat. :))
Kár, hogy nem értesz sem a kölcsönökhöz, sem a devizához, sem a pénzügyi joghoz.

Marengoo 2014.03.09. 22:24:42

A devizahitelezés szerintem sem csalás, a gond azzal volt, (ismét szerintem) hogy a bankok nagyon nyomták (pénzbőség volt), illetve az embereknek fogalmuk sem volt a felvállalt kockázatokról.

bankvezér 2014.03.09. 22:48:45

@Marengoo:
Ha legalább minimális szinten ismernéd a pénzügyi jogot, akkor nem vitatnád, hogy csalás.
Nincs olyan devizakölcsön, amely helyett forintot kap az adós. Mert az nem devizakölcsön, hanem forintkölcsön.
A szerződés pedig nyilvánvalóan hamis és érvénytelen.

ProsTata 2014.03.10. 09:19:47

@bankvezér:
Na ja! Persze ha a nevem "bankvezér" volna, mindjárt más lenne a helyzet! :-)
Nem vagy Te vitapartner...!

ProsTata 2014.03.10. 09:24:50

@Diorella Queen:
Milyen "elit"?
Ha kicsit elemzed, magad is rájössz, hogy egy újabb "becsapott" devizahiteles, vagy sima választási kampányolás folyik itt.
Nemhogy nem "bankvezér"!

ProsTata 2014.03.10. 09:38:03

@bankvezér:
Ok. Hozzászólásaidból ordít a "pénzügyi szakértelem", a "pénzügyi jog" ismerete. Mindenki más hülye, de egyetlen érvet nem mondasz, csak belinkeled más töketlen papírra vetett hülyeségeit. Ja, ezeket este rózsafüzérrel a kézben zsolozsmázod?
Ne zavarjon meg egy csöppet sem, de mérnök (és) közgazdász vagyok. Tehát lehet, hogy mégis csak értek valamit a pénzügyekhez.

ProsTata 2014.03.10. 09:53:18

@bankvezér:
Kölcsöneim valóban nincsenek, de attól még érthetek hozzá. Volt kölcsönöm, de idejében kiszálltam a "deviza kölcsön csalásból" jókora nyereséggel. Ugye korábban feltettem egy kérdést, hogy mikor indult a devizahitelezés Magyarországon? Én az elején beszálltam. Kifutása után nyilván tudatlanságom okán, már nem vágtam ismét bele, pedig akkor pörgött igazán!
Nem értek a devizához... Hát lehet, de akkor baromi szerencsésnek mondhatom magam, mert többféle deviza alapú pénzügyi befektetésem van és nyereségre állok.
Nem értek a pénzügyi joghoz? Mintha ilyen tantárgyunk is lett volna...

bankvezér 2014.03.10. 22:32:19

@ProsTata:
Ha piramisjátékba még a legelején lépsz be és időben kilépsz, akkor nyereséggel távozhatsz. (Nyilván a többiek kárára.)
Csalás-e a piramisjáték? Persze, hogy csalás! Nincs jelentősége, hogy te nyersz.
De te ezt nem így láttad, ezért is írtam, hogy nem értesz a pénzügyi joghoz.

bankvezér 2014.03.10. 22:40:42

@ProsTata:
"Nemhogy nem "bankvezér"! "
Ahogy látom, te inkább hülyetata vagy.
Talán Róna Péter is azért foglalkozik a "deviza"kölcsönnek nevezett csalással,mert "deviza"kölcsöne van??? :))
És ha valaki megírja egy politikusról, hogy aljasul hazudik, az akkor politikai kampányt folytat???
Szánalom, amit művelsz...

ProsTata 2014.03.10. 23:20:14

@bankvezér:
Ebből még mindig nem derült ki, mitől értesz a banki és pénzügyekhez és én mitől nem?
Ja és mi köze van a posztnak a devizahitelekhez? Vagy Te még a recept blogba is beleszövöd?

De ha már offolunk:
Róna Pétert nagyra becsülöm és ezek szerint Veled ellentétben értem is, miről beszél. Képzeld még személyesen is jelen lehettem az egyik előadásán, mit ad Isten részben témába vágott! A felelősségről beszélt, hogy kit terhel? Beszélt bankárokról és politikusokról, meg általános pénzügyi analfabetizmusról. Meg arról, hogy a felelősség megosztását látná igazságosnak, mert nekik látniuk kellett volna a kockázatot. Nem beszélt piramisjátékról.
Különleges hely kelet-Európa. Tény, hogy elmondta (ott is), hogy a City-ben néhány jó ügyvéd simán a bankok nyakába forgatná a szart hasonló ügyben, mint ahogy volt is ilyenre példa.
Csakhogy!
Itt a politikai elit is benne volt és az állam is hathatósan közreműködött a jogszabályi feltételek biztosításában. Persze, hiszen a deviza beáramlás értéken tartotta, illetve erősítette a nemzeti valutát és fogyasztást generált, ezzel gazdasági növekedést és adóbevételt. Nyert rajta a bank, mert saját forrás bevonása nélkül tudott hitelezni, tehát ezzel extra bevételhez jutott még alacsony THM mellett is. Aztán már nem, mert elkezdtek bedőlni a hitelek... Lassan nincs kire áthárítani a kockázatot.
Nyert rajta az ügyfél, mert fogyaszthatott anélkül, hogy erre a fedezete meglett volna. Aztán már nem, mert beütött a krach.
Nyert rajta az állam, és ő CSAK nyert rajta. Nehogy egy pillanatig azt hidd, hogy eddig is volt az ügyön olyan költsége, amit nem hárított át másra... Pedig a legnagyobb haszonélvezője ő volt. Igazi strici mentalitás.

bankvezér 2014.03.10. 23:57:07

@ProsTata: Mondasz te itt sok nagy marhaságot, de azért nagyon helyesen eláztatod Gyurcsányt is.
Az ő felelőssége megkerülhetetlen, de érdekes módon Orbán mégsem vonja felelősségre a "deviza"hitelezés miatt. Gyurcsány hozta létre a kifosztó rendszert és Orbán működteti.
Két gonosz elmebeteg! Mindketten kinyalják a mi (bankárok) fenekünket. Ez van...

2014.03.11. 16:21:56

@ProsTata: De ha bankvezérnek még is van valami köze a bankokhoz, akkor miért csodálkozunk azon, hogy azok csődben vannak?!
Hisz ő szép példája annak, hogy nem hozzá értők irányítják a dolgokat.

bankvezér 2014.03.11. 21:58:09

@Diorella Queen:
" Hisz ő szép példája annak, hogy nem hozzá értők irányítják a dolgokat. "

Ha neked rosszul mennek a pénzügyeid, az azt bizonyítja, hogy a bankárok jól teszik a dolgukat. Hiszen a céljuk a te kifosztásod, királynő. :))

2014.03.12. 17:09:06

@bankvezér: Nem panaszkodom.
Tehát?:)
süti beállítások módosítása