Pénzügyi Szemle Online Blog

A blogot a penzugyiszemle.hu szerkesztői írják. A portálon cikkeink, tanulmányaink teljes terjedelemben megtalálhatók, és teret adunk a szakmai vitának is. Ingyenes regisztráció itt.

Kövessen minket a Linkedin-en!

A Pénzügyi Szemle online hírei

    • Japán és a folyamatos monetáris lazítás
      Az Egyesült Államok nem engedheti meg magának, hogy további hosszú évekig fenntartsa a laza monetáris politikáját, hisz óvakodnia kell az inflációtól. De mi a helyzet azokban az országokban, ahol a gazdaság természetes folyamataiból eredően folyamatos a deflációs nyomás?

    • Az újraelosztás lehet a megoldás a gazdasági problémákra
      Ha van stabil gazdasági növekedés, akkor a felmerülő problémákra megvan a megoldás: maga a növekedés. Hiába jön tehát egy válság, egy fenntarthatatlan adósság, a problémákat megoldja a stabil növekedés. De mi a helyzet akkor, ha ez a stabilitás elvész?

    • Szükség van az 500 eurósokra az eurózónában
      Az 500 eurósok legnagyobb használója az alvilág, az EKB korábbi igazgatója mégis úgy látja, hogy a bankjegyekre szükség van, mégpedig biztonsági okokból. Az eurózónát ugyanis egyszer már megmentették az 500 eurós bankók.

    • Nyugdíjak: egyre fontosabb az előtakarékosság
      Az Egyesült Államok társadalma elöregedőben van, csakúgy, mint számos más fejlett országban. Ebben a környezetben az állami nyugdíjak vásárlóértéke egészen biztosan csökkenni fog, ami különösen az alsó jövedelmi harmadban okozhat nehézségeket.

    • Ronald Coase - itt és most
      Ronald Coase szerint a közgazdászokra az igazán érdekes kérdések az intézmények - vagyis a társas játékszabályok - középső szintjén várnak. Súlyos tévedés, pontosabban tudatlanság azt hinni, hogy a piacgazdaság intézményei triviálisak, és elintézhetők az olyan sommás állításokkal, mint hogy „magántulajdonra és szerződéses szabadságra van szükség".

    • Amerikai állampapírokat vásárolhatna az EKB
      Az eurózónában komoly problémát okoz a rendkívül alacsony infláció és a lassú gazdasági növekedés. Ha az Európai Központi Bank amerikai állampapírokat vásárolna, azzal egyszerre oldhatná meg a gondokat, úgy, hogy az uniós szabályok sem sérülnének.

    • Rossz célpontra lőttek a görög megszorításokkal
      Miközben Írországban és Portugáliában remekül halad a válság utáni felépülés, Görögország továbbra sem képes a tartós növekedésre. Pedig a megszorítások rendbe tették a költségvetést és a folyó fizetési mérleget is.

Minden napra egy tanulmány

A blog küldetésének tekinti a magyar közgazdasági és pénzügyi kultúra emelését, a gazdasági és pénzügyi kérdések iránt érdeklődők látókörének szélesítését. Ennek részeként minden nap egy-egy, jellemzően külföldi szerzők által jegyzett tanulmányt, elemzést, szakcikket ajánlunk az olvasók figyelmébe. Meggyőződésünk, hogy a nemzetközi tapasztalatok segítik a magyarországi kihívások és problémák jobb megértését, az ezekről való színvonalas vitákat és a megfelelő válaszok megtalálását is. A bejegyzések a szerzők, illetve a Pénzügyi Szemle Online szerkesztőinek véleményét tükrözik. A kommenteket moderáljuk, melynek során az általános moderálási elveket követjük.

Akik figyelnek ránk

ecohu_logo.jpg

hirf.jpg

Menjünk minél később nyugdíjba!

2013.09.16. 08:30 Pénzügyi Szemle

Ha a bevándorlók az olcsó munkaerejükkel viszik a háztartást és gondozzák az idős rokonokat, akkor a fejlett gazdaságban a nyugdíjkorhatárhoz közeledő nők tovább dolgozhatnak.

„Mi már örökké fogunk dolgozni, nekünk már nem lesz nyugdíjunk.” – hangzik el gyakran baráti/családi körben, utalva arra, hogy az elöregedő társadalmaknak betudhatóan a jövőben a nyugdíjkorhatár emelésére, és a nyugdíjkifizetések reálértékének számottevő csökkenésére kell számítani. Ha a demográfiai folyamatok nem változnak Európában, akkor valóban úgy tűnik, hogy nincs más út - a demográfiával kapcsolatban azért vannak optimisták is -, egy friss elemzés ugyanakkor arra világít rá, hogy a fejlett európai államokban jóval könnyebb lesz megélni a nyugdíjkorhatár emelését, mint azt a legtöbben gondolnák. Az eredeti elemzés itt érhető el.

Ny_nagy.jpg

Három olasz kutató (Peri, Romiti és Rossi) ugyanis rámutat, hogy a fejlett európai gazdaságokba érkező bevándorlók által jelentett rendkívül olcsó munkaerő lehetővé teszi a helyi lakosoknak, hogy az eddigieknél tovább dolgozzanak. Az olcsó munkaerőnek köszönhetően ugyanis a házimunkát és az idős rokonok gondozását nyugodtan rá lehet bízni a bevándorlókra, miközben a fejlett gazdaság helyi lakosai – különösen az idősebb nők – nyugodtan mehetnek dolgozni.

A nyugdíjrendszer így fenntarthatóvá válik, a helyi lakosok ugyanis az eddigieknél tovább dolgoznak, a bevándorlók pedig – azon túl, hogy ugyancsak javítják az eltartó/eltartott arányt – gondoskodnak arról, hogy az idősebb dolgozó nőknek ne kelljen olyan „időrabló” tevékenységeket folytatniuk, mint házimunka, vagy az idős rokonok/szülők ápolása.

Az elemzés megnyugtatónak tűnhet - kérdés, hogy valóban megnyugtató-e egy olyan jövőkép, ami még több munkát ígér -, hiszen rámutat, hogy az olcsó munkaerőt jelentő bevándorlásnak köszönhetően a fejlett európai gazdaságokban a helyi lakosok, különösen a nők minden gond nélkül megengedhetik majd maguknak, hogy az eddigieknél tovább és többet dolgozzanak, miközben a háztartásért és az idős rokonok gondozásáért sem kell aggódniuk.

A soron következő évtizedekben tehát minden gond nélkül lehet majd 70, sőt akár 80 évesen is dolgozni, ez valóban megnyugtató, arról ugyanakkor nem szólnak az elemzések, hogy vajon mi lesz azon országok nyugdíjrendszereivel, melyekbe nem érkezik elegendő létszámban olcsó munkaerő. Meglehet, hogy az olasz vagy német nyugdíjrendszerek fenntarthatósága miatt csökkennek az aggodalmak, de vajon mi lesz például a magyar rendszerrel, ahol se bevándorlók, se fiatalok, se adófizetők nincsenek kellő létszámban?

Ha tetszett a poszt, olvassa el korábbi írásainkat is!

Mégsem omlanak össze a nyugdíjrendszerek?

Ahol minden fiatalnak van munkája

Így válhatsz szegényből gazdaggá

Ezért kell megszabadulni a frankhitelektől

Megszorítás? - Így is lehet ezt csinálni

Ezért okozott pusztító válságot az euró

A bejegyzés trackback címe:

https://penzugyiszemle.blog.hu/api/trackback/id/tr355510713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fannie · http://elet-uton.blog.hu/ 2013.09.16. 09:06:48

Nahát, lehengerlő ez a töménytelen optimizmus, főleg olasz elemzőktől!
Mikor 2006-ban kiköltöztem Olaszországba, valóban úgy nézett ki, hogy a bejárónők, otthoni segítők főként Közép-Kelet-Európából érkeztek, ritkábban Észak-Afrikából. Egyes olasz régiókban úgy is hívták őket, hogy "la polacca", a lengyel(nő), akár lengyel volt, akár nem.
Csakhogy mikor utoljára jártam Bergamóban, már azt tapasztaltam, hogy az olaszok kitúrták a külföldieket ebből a munkakörből. Most már elmennek akár havat lapátolni is, annyira nincs munka.
Nekem úgy tűnik, hogy lehet, hogy az idősek bennragadnak bizonyos munkahelyeken, de mivel nincsenek új pozíciók, ezért a fiatalok maradnak munkaerőpiacon kívül. Illetve a bevándorlóknak lesz nehezebb érvényesülni az alacsonyabb kategóriákban.
Hogy ezzel miként oldották meg a nyugdíj kérdését, az számomra rejtély.

bankvezér 2013.09.16. 10:16:15

@fannie:
Teljesen egyetértek.
A derék "kutatók" csak a leglényegesebb dolgot felejtették ki - azt, hogy már most sincs elég munkahely, és az a hosszútávú trend, hogy egyre kevesebb lesz.
Már nem először tapasztalom, hogy az itteni "tanulmányok" az emberek hülyítésére, bosszantására valók.

fannie · http://elet-uton.blog.hu/ 2013.09.16. 10:55:04

@bankvezér: És akkor még a feketemunka problémakörét nem is érintettük, ami Olaszországban (szintén) elég jelentős kihívás.
Egyébként megpróbáltam elolvasni az eredeti elemzést, de a megadott link egy olyan oldalra visz, ahol egy követekző linkre kell kattintani, ám ez a harmadik oldal nálam már meg sem nyílik. Az én készülékemben van a hiba?

bankvezér 2013.09.16. 11:19:16

@fannie:
Nálam rendben megnyílt az eredeti olasz nyelvű oldal.
Ezek szerint Oroszországban cenzúra van. :)

bankvezér 2013.09.16. 11:24:57

Ez a nyugdíjtéma egy örök "sláger".
Megvan már a magyar "megoldása" is. (Párszor már feltettem a linket.)
bankar.blog.hirszerzo.hu/2013/06/06/magyar-nyugdijbomba/

valaki23 2013.09.16. 13:28:18

Rendben van, nem lesz nyugdíjam, de akkor nyugdíj helyett ilyen tanulmányokat szeretnék írni, mint ez is.

ciconia 2013.09.16. 14:01:44

Jaja. az az apróság azért megemlitendő a magyar viszonyokat illetően, hogy egy Alzheimer kóros idősember ápolása 2 váltott ápolónővel uszkve havi 400 ezerből oldható meg, feketén persze és nagy nagy szerencsével. Namármost ez a magyar átlagkereset nettó háromszorosa uszkve...

Gyingizik 2013.09.17. 08:41:40

A szomorú igazság az, hogy 70 éves kor felett az embereknek max. 5-10%-a tud érdemi munkát végezni. A fizikai munka ugye szinte lehetetlen ha vki 50 éve azt csinálja (pl. kőműves, autószerelő - el tudjátok képzelni 75 évesen?) De a szellemi munkát végzők terén se jobb a helyzet. Pl. 75 éves manager! Egy 25 évessel szemben, akinek még jól pörög az agya, dinamikus stb. hogyan tudna labdába rúgni, melyik cég alkalmazná? Kamu állások, ahol meg csak lébecolni kell, meg már nincsenek, az a válsággal eltűnt.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.17. 08:47:10

A libsibolsi fejekben az meg sem fordul, hogy beilleszkedni nem tudó bevándorlók helyett a helyi fiatalokat hozzák olyan helyzetbe, hogy biztosítsák a megújulást.

különvélemény 2013.09.17. 08:58:24

Nem véletlenül szüntette be a fidesz a közgazdász képzés állami támogatását...

stim 2013.09.17. 08:59:50

Az a rendszer ami kívülről jövő megoldásra szorul nem kedvez azoknak akik élnek benne. Egy jól működő társadalom nem szorul külső pótlásra mert az emberek teljes életüket le tudják benne élni.

Ez a rendszer nem számol a fiatalokkal akik közül rengetegnek nincs munkája. Velük mi lesz ha a tapasztaltabbak tovább dolgoznak a tapasztalatot nem igénylő munkát pedig olcsó bevándorló viszi el előlük?

Állítsuk meg a ......... 2013.09.17. 09:06:13

2002 óta befagyasztott bérekkel, lassan majd 20-30 év múlva is ugyanazzal a fizetéssel lehet nyugdíjba menni.
Az ebben az évben leköszönők(ők már 60-62 évet húztak le nő létükre)egy része egyáltalán nem tud mit kezdeni magával, mert megszokta a napi robotot, ráadásul jó részének ilyen korában már társa sincs.A munka mellett nem értek rá kapcsolatokat kiépíteni.
Nem olyanok a feltételek, hogy ekkora fizetésekből nagy társasági életet lehessen folytatni aktav korukban, vagy legalább egy elfogadhatót.

Sajnos a sok idióta baromságot másolják külföldről (pet palackdíj, dohányzás felszámolása, pedagógus anyuka feljelentése gyámhivatalnál, mert egyszer a kijelölt gyalogátkelőhelyen ment át gyermekével).
Tessék mondani a fizetés mikor lesz hasonló szintű azokhoz a nyugati országokhoz, ahonnan mindig hozzák a "jó" példát?

Eltelt 24 év!!!!!

Egyébként megnézném azt a 65 éves munkást, aki képes min. napi nyolc órában, szinte megállás nélkül nehéz fizikai munkát végezni!

Állítsuk meg a ......... 2013.09.17. 09:11:07

"A soron következő évtizedekben tehát minden gond nélkül lehet majd 70, sőt akár 80 évesen is dolgozni, ez valóban megnyugtató, arról ugyanakkor nem szólnak az elemzések, hogy vajon mi lesz azon országok nyugdíjrendszereivel, melyekbe nem érkezik elegendő létszámban olcsó munkaerő."

Aki ezt kitalálta, az nem látott még 70-80 éves magyar átlagnyugdíjast.
Egészségi állapot már 50-60 év körül a béka segge alatt van.
Magyarországon a kardiológiai centrumok tele vannak 40 éves emberekkel, de egyre több az ennél még fiatalabb korosztály.

És mielőtt valaki beszólna, nem mindenki elhízás és helytelen táplálkozás miatt kerül orvoshoz.
Aki pedig amiatt, annak gyakran rendszertelen az étkezése a munkája miatt.

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.09.17. 09:12:51

A nők évekkel tovább élnek, tehát logikus lenne a korhatárukat a férfiaké fölé emelni.

Állítsuk meg a ......... 2013.09.17. 09:18:54

Szerintem amiatt is magasabb a nők várható átlagéletkora, mert a férfiak azok, akiknek több káros szenvedélye van.

Mária 2013.09.17. 09:24:31

"a nők minden gond nélkül megengedhetik majd maguknak, hogy az eddigieknél tovább és többet dolgozzanak, miközben a háztartásért és az idős rokonok gondozásáért sem kell aggódniuk."

Ennek mi értelme?

1. változat: Tegyük fel, nyugdíjas korú nő továbbdolgozik és keres 100 egység pénzt. 30 egység elmegy a bejárónő-szakács-betegápolóra, 70 megmarad. Ő foglalja egy fiatalabb ember állását, idős, beteg családtagjára bevándorló vigyáz.

2. változat: Tegyük fel, nyugdíjas korú nő nyugdíjba megy. 100 egység helyett csak 70 egység lesz a bevétele, de nem lesz 30 egység kiadása, a bevándorló nem vándorol be, a fiatal munkavállalónak lesz állása, az életerős nyugdíjas se unatkozik otthon, hanem mos, főz, takarít, unokázik, beteg családtagot ápol.

Nem látom be, miért az első változat a jobb.

Brix 2013.09.17. 09:31:33

A bevándorlás nem lehet megoldás Európában, hiszen azok az országok, ahonnan ez szóba jöhetne, maguk is demográfiai válságban vannak, így a nagy mértékű kivándorlás azzal járna hogy a helyi gazdaság nem fog semmit sem fejlődni. Már Magyarországon is az a probléma hogy hiányzik 400-500 ezer felnőtt ember a hazai munkaerőpiacról.
Az ázsiai és afrikai emberek bevándorlása viszont több bajt okoz, mint amennyi előnnyel jár, ha van egyáltalán előnye. Többségük tanulatlan, fiatal suhanc, akik képtelenek beilleszkedni az európai kultúrába, munkamorálba. Ezekre az emberekre nincs szüksége Európának!
Az idősek foglalkoztatása Nyugat-Európában széles körben elterjed jelenség, Dél-Európában teljesen más a helyzet, és a volt posztszoci országoki is.
Nálunk 40 felett már nem is veszik ember számba a munkavállalót, ha egy állásra jelentkezik, 60 felett meg esélye sincs semmire. Az egészségi állapot is jóval a nyugati alatt van, főleg a férfiak körében

BigPi 2013.09.17. 09:35:58

@Illegális pártmunkás: "Egyébként megnézném azt a 65 éves munkást, aki képes min. napi nyolc órában, szinte megállás nélkül nehéz fizikai munkát végezni! "

Nem kel ahhoz fizikai munka. Mi alkalmaztunk nyugdíjasokat. Sajnos, csak feszültséget okoztak.
Miért? Mert a biológia nagy úr és hiába csinálja szívvel lélekkel a dolgát a teljesítménye már nem vetekszik régi önmagával ezt érzi ő is és a fiatalabbak is. Cél táblává válnak, bár mennyire is tiltja az ember ezt a többieknek.
A nyugdíj korhatár felemelését egyféleképp tudom elképzelni, ha kvótákat vezetnek be a köz és verseny szférába. Persze ez meg egyáltalán nem igazságos.
A nehéz fizikai munkára visszatérve. Ennek van egy egyszerű megoldása. A gépesítés.

Állítsuk meg a ......... 2013.09.17. 09:41:19

Ez ötlet olyan magasan kvalifikált egyéneknél megvalósítható, ahol valójában már most is működik és mindig is működött.
Nekik mindig is volt bejárónőjük, ők azok, akik már 3-6 hónaposan átpasszolták a gyermekeiket bölcsibe/bébisintérnek és szaladtak vissza dolgozni.
Na ez nem mindenkinek jön be, nem mindenkinek elérhető( társadalmi hatásai eléggé jól láthatóak- szeretethiányos, személyiségzavaros felnőttek).
Miközben fizikálisan elég jó állapotban vannak(hiszen életükben nem voltak leterhelve), addig azért 70-80 évesen már náluk is beindul a demencia, csak őket nem(meri) figyelmeztet(n)i senki.

room_101 2013.09.17. 09:45:36

@Illegális pártmunkás:
Akkor lesz nyugati szintű fizetés, ha kimész nyugatra dolgozni (pl. beteget ápolni)

A nyugdíj probléma itthon kicsit másként fog jelentkezni, ugyanis egyre kevesebb az olyan friss nyugdíjas, aki szolgálati idejét és fizetését az "átkosban" szerezte. Egyre több olyan lesz, aki a feketemunka révén jóval kevesebb szolgálati időt tud felmutatni, és sokszor azt is csak minimálbérre bejelentve.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.17. 09:46:37

@Gyingizik: 70 év felett szellemi munkát végzőkre van bőven példa: orvosok, tanárok, kutatók, cégvezetők vagyis azok, akiknek a munkájában kiemelten sokat ér a több évtizedes tapasztalat. Az első két csoport jelentős részét idén kényszernyugdíjazták Magyarországon.

Állítsuk meg a ......... 2013.09.17. 09:50:16

@BigPi:
Gépesítés hiába, ha az illetőnek 65 éves koráig ki kell húzni a gyárban.
Nem mehet irodai munkára az, aki lehúzott 40-50 évet fizikai munkásként.
Lenyugdíjazni meg nem fogják szimpla gerincsérvek, ízületi fájdalmak és szívbetegség miatt.
Ismerek olyan dolgozót(nem is egyet), aki szívbetegen (katérezve is volt, van akinek stent van beültetve), évente jár kardiológushoz, napi több szem gyógyszert szed, mégis engedik így dolgozni.
Majd ha ráesik a gépre és üzemi baleset lesz, akkor kíváncsi vagyok mennyire vállalják a drága eü illetékesek a felelősséget.
Ugyanis ez nem ok a rokkantságira.

room_101 2013.09.17. 09:50:42

@Brix:
Az a 4-500 ezer ember nem hiányzik a munkaerőpiacról. Hiszen pont azért mentek el, mert nem találtak megfelelő munkát.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.17. 09:52:32

@Prof. Dr. Sün: Elég furcsa, hogy az átlag 58 évesen nyugdíjba vonuló nők várhatóan 19-20 évig lesznek nyugdíjasok, míg a 60 évesen nyugdíjba vonuló férfiak mindössze 9-10 évig.

Persze a politikai okokat értem, a nyugdíjasok a legnagyobb szavazói réteg, a többségük pedig nő.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.09.17. 09:55:02

Ja, a fejlettekben igen. De mi nem vagyunk azok. Ki a tököm vándorolna be ide filléres bérekért, magyarul nem tudva, ha kicsivel arrébb 5-10x ennyiért dolgozhat és olyan nyelvet tanulhat amit nem csak 10-15M ember ért?

Reggie 2013.09.17. 09:55:16

@Mária: Honnan veszed, hogy az elso esetben pont 100,30,70 lesznek a szamok es masodik esetben 100,70,30 ? Mi van ha az elso 150,30,120 es a masodik ugyan az? Igy mar lenne ertelme nem?

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.09.17. 09:58:06

@Kara kán: bezzeg a fideszkomcsik fejében megfordult, látszik is a kormányzáson! Csak az öregségi nyugdíjak tartják vagy növelik a reálértéküket.

Állítsuk meg a ......... 2013.09.17. 09:58:21

@room_101:

Nyugodj meg, az egyetemisták nagy része már azt tervezi, hogy elhúz innen.
És nem betegápolónak.

Méghogy gyermeket vállaljanak az egyetem elvégzése alatt:))

szuperkrumpli 2013.09.17. 10:00:11

@Brix: Nyilván azért mennek külföldre a magyar fiatalok ezrével, mert itt hiányzik fél millió munkavállaló! Ember te mit szívtál?!

Állítsuk meg a ......... 2013.09.17. 10:05:32

A mi városunkban élnek bevándorlók.
Háááát, nem tudom kinek az ötlete volt a menekülttábor ideköltöztetése(.... neki), de naponta kivonulnak hozzájuk a kommandósok.

Őszintén, ki bízná rájuk az idős rokont, a háztartást, vagy a gyermekét?(Ha egyáltalán lenne erre pénze.)
Más vallás, más kultúra, más szokások.
Európai nőket, lányokat potenciális curvának tekintik, naponta a buszon fogdossák, molesztálják őket, mindezt azért tehetik, mert az eu előírta, hogy szabadon mozoghatnak.

Állítsuk meg a ......... 2013.09.17. 10:11:36

Gondolom az olaszok a szír bevándorlókra gondoltak.

Brix 2013.09.17. 10:12:47

@szuperkrumpli: @room_101:
Nagyon is hiányzik a 400-500 ezer munkavállaló ebbe az országa, a 400-500 ezer munkahellyel együtt! Az EU-ban nálunk az egyik legalacsonyabb a foglalkoztatottság, azért vannak brutális szintű adók, mert kevés az aktív , dolgozó ember.
Persze , a rendkívüli mértékű munkanélküliség kikényszerítette az embereket, de ettől függetlenül jobb lenne az országnak ha itt lennének, ide fizetnének adót és itt költenék el a pénzüket

Mária 2013.09.17. 10:19:47

@Reggie:

A nők többsége nem topmenedzserként megy nyugdíjba, hanem valami tucatállásból. Ott meg nem olyanok az arányok.

A társadalom számára meg mindenképpen az az előnyös, ha a nyugdíjasok átadják a helyüket a hazai fiatalok számára, nem az, ha tovább dolgoznak, és a bérük jelentős hányadát bevándorlóknak adják, míg emellett állás nélküli hazai fiatalokat kell segélyezni a közös pénzekből, mert a nyugdíjas külföldieket akar eltartani az ő megélhetésük kárára.

gumirocker 2013.09.17. 10:27:14

Na most sztem a 3 kutató következtetése itthon nem alkalmazható. Bérek miatt, meg amiatt sem, hogy már 45 felett sem nagyon adnak munkát az embereknek. Szóval ha 60 évesen engem kirúgnak, akkor hol is találok munkát? Sehol. Nyugdíjat még nem kapnék, munkát már nem - miből élek akkor a munkanélküli segély és a szoc segély megkapásával? Miből fizetem a lakhatásomat, az étkezésemet? Mert még ezt sem tudnám fizetni. Költözzek oda valamelyik hasonlóan öreg barátomhoz és ketten tartsuk fenn az ő lakását? Két idős embert összezárni anyagi okok miatt - na az sem felemelő megoldás - mert sokkal rugalmatlanabb a személyisége egy 60 éves embernek ahhoz. Szóval lehet itt sok mindenről beszélni - de ha nem teremtenek munkahelyeket ahhoz, hogy dolgozni tudjon idős és fiatal egyaránt - ha bírja, akkor itt nagy-nagy problémák lesznek már 10 év múlva is.

lajafix1 2013.09.17. 10:36:25

@Brix: "azért vannak brutális szintű adók, mert kevés az aktív , dolgozó ember."
nem azért. Ha magasabb lenne a foglalkoztatottság akkor is ekkorák lennének az adók, mert az állam puha költségvetési korláttal dolgozik, értsd bármennyi pénzt(adó bevételek + maximális felvehető hitel) képes elfüstölni bármilyen alacsony hatékonysággal.

Gyingizik 2013.09.17. 10:54:03

@Online Távmunkás: 5-10%, mint ahogy írtam is. Én pl. tanár vagyok tudnék mesélni matuzsálemi korú kollegákról, akik nem frissítik 30 évvel ezelőtti tudásukat, szakmai szemléletüket. Olyan idős, falusi körzeti orvost is ismertem, aki kezdő Alzheimerrel még évekig praktizált, nem merték elmozdítani az állásából. Amúgy persze értem én : rohadjon meg a Zóórbán, hogy nyugdíjazta az öreg, msz(m)p-s bírókat.

Állítsuk meg a ......... 2013.09.17. 11:07:04

Bocsi, de alzheimeres, parkinsonos, vagy csakúgy demens orvosok most is a helyükön vannak.
62 és a halál között.
Egy szerencsénk van, hogy műtőbe már talán nem engedik őket.
Ha továbbra is műtenek, akkor olyan kormánytagokon gyakoroljanak, akiket "szeretek".

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.17. 11:23:02

@Gyingizik: Embere válogatja. Én úgy látom, hogy aki 70 évesen nem frissíti a 30 évvel ezelőtti tudását, az többnyire 30-40 évesen is ilyen volt vagyis véleményem szerint rossz szakember. Sajnos ilyenekkel vannak még teli az egyetemek, még mindig csapatostul vannak habilitáció nélküli, pártfőiskolát végzett egyetemi docensek...
A közoktatásban viszonylag ritkább, ha valaki nyugdíj után is dolgozik, de ott általában a pálya szeretet miatt csinálják, nem a "hatalmas" fizetésért és tapasztalatom szerint jobban képzi magát, aki nem akar azonnal nyugdíjba menekülni, amint lehet.

Az Alzheimerrel praktizáló orvosokat eddig is nyugdíjba kellett volna küldeni alkalmatlanság miatt, a törvénnyel csak a szellemileg friss 62 év felettiekkel bántak el.
Az is szép, amikor a 75 éves, fél szemére vak bácsi jogosítványát kérdés nélkül hosszabbítja meg a háziorvosa...

gumirocker 2013.09.17. 11:23:43

@doggfather: Úgy-úgy és akkor nem kerülünk pénzbe se a leszármazottainknak, sem az államnak.

Azért megkérdezném azokat a 30-40-eseket, akiknek az apjuk-anyjuk 60-on felül van, hogy milyen életet is szánnak nekik idős korukra? Döntsék el már végre, hogy ha valaki öreg= szenilis, vagy ha valaki öreg= dolgozzon tovább. Mert ez a két állítás üti egymást!

room_101 2013.09.17. 11:53:12

Közeli rokonunk nem túl sikeres kisvállalkozásába a 70 év feletti szülei (szerencsére aktívak, és a korukhoz képest egészségesek) keményen besegítenek ingyenmunkával, néha még eseti kölcsönökkel is a nyugdíjukból, spórolt pénzükből. Akkor ez esetben ki támogat kit és miből?

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.17. 12:00:15

@Prof. Dr. Sün:
Ezen sokat vitatkoztam nőkkel, ők meg azzal érvelnek, hogy a szülés sokat kivesz belőlük, és erre jön a menopauza után a csontritkulás, tehát szerintük még ha a nők többet is élnek, kevesebb ideig lesznek munkaképesek.

Én ezzel azért nem értek egyet, mert nem függ a szüléstől a nyugdíjkorhatár, hanem a nemtől. Az én véleményem az, hogy legyen azonos a nyugdíjkorhatár, a nők pedig kapjanak 2-3 év kedvezményt gyerekenként. Ez azért is jó rendszer lenne, mert csak a dolgozó nőket motiválná a szülésre, a segélyeseket nem.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.17. 12:01:24

@Illegális pártmunkás:
Ja, de pl. a dohányzásnál már kezd megfordulni a dolog, tizenévesek körében egyre kevesebb fiú dohányzik és egyre több lány.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.17. 12:02:29

@Illegális pártmunkás:
Másrészt meg a nők várható élettartama azonos körülmények között is magasabb, mivel a szervezetük jóval ellenállóbb a betegségeknek.

laci_52 2013.09.17. 12:07:22

Csak az maradt ki a cikkből, hogy a 60 éven felüliek többsége egészségi, fizikai, mentális állapota miatt alkalmatlan a folyamatos munkára.

Egyébként is: a fiatalok körében óriási a munkanélküliség, nem kellene inkább nekik átadni a munkahelyeket?

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.17. 12:11:55

Amúgy a fő probléma, hogy a munkára való alkalmasság nem kizárólag életkor kérdése. Van aki 70 évesen frissebb, mint egy átlag 60 éves.

Igazából ha teljesen igazságosak akarnánk lenni, akkor nem lenne normál állami nyugdíj (önkéntes pénztárral meg akkor menne, amikor akar), hanem kizárólag rokkant nyugdíj, és 60 fölött 2 évente kötelező kivizsgálás (hogy nehogy alkalmatlan emberek tovább dolgozzanak). Ehhez persze azt is el kellene érni, hogy ne legyen korrupció az orvosok részéről.

bkkzol 2013.09.17. 12:20:41

Milyen bevandorlokra is gondolhatunk? A kinai, vietnami csoportra kiket nem lehet adougyileg, tb-ugyileg rendre kenyszeriteni az inpotens adohivatal es a korrupt vamhivatal miatt? Vagy az erdelyiekre gondolunk? Akik csak a markukat tartjak. Persze a skandinaviaba telepedett pakisztinaiak is sokat lenditenek a gazdasagon bar 2 generacio ota nem beszelnek semmilyen latin betus nyelvet. A francia algeriai csapat is szep mikor langokba boritanak olykor egy-egy varosreszet ,mert a tolvaj hulyegyerek a trfohazba ugrik a rendorok elol. Persze mostmar konnyu lesz a sorunk ,mert ezrevel csonakaznak europaba a sziriai agysebeszek es mernokok. Az afrikai csapatbol meg par szazan a fociban talatak munkat a fobbi par millio europai migranst a dgogterjsztok alkalmazzak. Hurrraaa!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.17. 12:23:31

Én "fideszhívő" vagyok, de ez nem jelenti azt, hogy a mostani kormány minden intézkedésével egyetértek.
Stadionok helyett Duna-Tisza csatornákat és öntözőrendszereket látnék szívesebben.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.17. 12:26:42

@bkkzol:
Hány itt élő erdélyi tartja a markát, hülyegyerek?

Állítsuk meg a ......... 2013.09.17. 12:41:29

@Ensiada Arkoveitie:

"és 60 fölött 2 évente kötelező kivizsgálás (hogy nehogy alkalmatlan emberek tovább dolgozzanak). Ehhez persze azt is el kellene érni, hogy ne legyen korrupció az orvosok részéről."

Az orvosok szerint az is munkaképes, akinek a fél lába/ a fél keze hiányzik, netalán tolószékes.
Namost kérdem én, hogy egy olyan rokkantsági felülvizsgálaton, amelyen meg sem szólalhat a beteg, hogyan szűrik ki a demens betegeket?

Egy belgyogyó hogyan állapítja meg, hogy a beteg neurológiai, pszichiátriai, ortopédiai és kardiológiai, stb, stb,szempontból alkalmas-e arra a munkavégzésre, amit az ominózus orvos hírből sem ismer.
Ja, persze biztosan mindegyikből szakvizsgázott

Tudjuk, hogy a rokkantsági felülvizsgálaton a végstádiumú tüdőrákos beteg is csak 67 %-os rokkantnak számít( mire megkapta volna első nyugdíját, addigra eltemették).
Közben mondjon fel, míg el nem indítja a rokkantságit, közben folyik a kemo és sugárkezelés, ki kell váltani a gyógyszereket, tápszereket.

Ugye az is rémlik, hogy agydaganatos anyuka, fél szemére vakon, súlyos fájdalmakkal, operálhatatlan, ámde jóindulatú daganattal nem számít rokkantnak?

Na ez minden csak nem emberség!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.17. 13:19:14

@Illegális pártmunkás:
Ezekre mind csak egy dinamikusan fejlődő gazdaság tud választ adni.
Hogyan lehet ilyen gazdaságot teremteni Magyarországon?
Történt valami e célból?

Lássunk egy röpke történeti áttekintést:

1990 után a gazdaság átszervezése helyett a szocialista nagyvállalatok és téeszek szétverése folyt.

1994-98 között emiatt is jött a megszorítás, és azzal párhuzamosan a rablóprivatizáció.

1998-2002 között a Fidesz tett jó lépéseket, sikerült is valamelyest stabilizálni a helyzetet, de rossz külpolitikai helyzet miatt is (balkáni háborúk akkor voltak a tetőfokon) átütő sikert nem sikerült elérniük, és a ballib kezekben lévő média az elért sikereket is el tudta feledtetni a folyamatos mocskolódásaival. Ezzel most is próbálkozik, de azóta sok embernek kinyílt a szeme!

2002-ben furcsa korszak kezdődött: a szoclib banda megint hű maradt önmagához.
A privatizáció mert nem volt akkora üzlet, ehelyett az EU-s előcsatlakozási, majd 2004 után a rendes EU-s pénzek szétlopkodása volt a "divat". És ugye akkor futottak fel a devizahitelek is, emiatt a gazdaság pörgött, de ezzel párhuzamosan a korrupció és a csalás soha nem látott méreteket öltött. Gyúrrcsány 2006-is Őszöde, mejd a 2008-as nemzetközi pénzügyi válság aztán olyan bunkósbot volt, amely kijózanította a magyar választókat.

2010 óta egy eredeti magyar kísérlet (unortodoxia) napjait éljük, amely inkább sikeres, mint necces. Hibák most is vannak, természetesen. Ami engem a legjobban zavar: a presztízsberuházások, főleg stadionok építése. Ezek ráértek volna a II. ciklusban is, most az életszínvonal emelése lenne fontos, persze nem pénzügyi eszközökkel, hanem a gazdaság további élénkítésével. Ezek egyik eleme lehetne az öntörőrendszerek kiépítése az Alföldön, beleértve akár minimum egy Duna-Tisza csatornát is. Egy ilyen beruházás rengeteg képzetlen munkaerőt is le tudna kötni, és mezőgazdasági haszna történelmi jelentőségű lenne. Stadionok helyett nagyobb haszna lenne az alternatív energiaforrások támogatásának is, hisz csökkenne a behozatal iránti igény, az orosz szénhidrogénektől való függés.
Hadd ne soroljam...

bkkzol 2013.09.17. 13:30:00

@Kara kán: udvozollek erdelyi testver

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.17. 13:35:11

@bkkzol:
Te nem testvér vagy, hanem idióta.
Én már megtanultam, hogy nincs olyan, hogy cigány, sem zsidó, sem magyar, sem erdélyi. Emberek vannak, köztük jók, rosszak, lusták, szorgalmasok, betegek, egészségesek, és hülyék is, mint te.

Állítsuk meg a ......... 2013.09.17. 13:51:49

@Kara kán:
Te erdélyi vagy?
Ha igen, akkor mi a retkes faxt ugatsz bele a magyarországi belpolitikába?

Méghogy sikeres fidesz gazdaságpolitika.
Rajtad és magukon kísérletezzzzenek, nem bánom, de rajtam nem!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.17. 13:59:55

@Illegális pártmunkás:
Magyar adófizető vagyok 1990 óta, te disznó!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.17. 14:01:58

@Illegális pártmunkás:
Ja, és - annak ellenére, hogy kritikus vagyok egyes intézkedéseikkel kapcsolatban - mindig a Fideszre szavaztam, és 2014-ben is rájuk fogok szavazni, ha ez segít rajtad.
:-D

Állítsuk meg a ......... 2013.09.17. 14:08:42

És ennyit tudtok ti erdélyiek, hogy mindig odafordultok és odamenekültök, ahonnan a pénz jön.
A török hódoltság alatt miért nem kellett nektek Magyarország, mi is volt akkoriban a nevetek?
És neked milyen meséd van a menekülésre erdélyből?

Állítsuk meg a ......... 2013.09.17. 14:14:03

Egyébként te is a magyar államtól fogsz ingyennyugdíjat kapni arra az időre, amit odaát töltöttél, mert sajnos nagyon sok erdélyi kap ingyenpénzt a magyar nyugdíjkasszából, holott nem itt töltötte le a szolgálati idejét, a románok meg nem fizetnek.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.17. 14:30:49

@Illegális pártmunkás:

Már van államközi szerződés, te disznó, minden állam csak az ott ledolgozott évek után fizet nyugdíjat.
Hány éves vagy?
Az Alzheimer ennyire fáj?

Állítsuk meg a ......... 2013.09.17. 14:41:08

@Kara kán:
Na ide figyelt te román székelyparaszt, a hozzád hasonló idióták miatt is tartunk ott, ahol.
Nehogy azt monddd, hogy 23 éve csecsemőként dobtak át a határon.
Miért szöktél át?

Állítsuk meg a ......... 2013.09.17. 14:52:33

Értem már, te voltál a románok titkos fegyvere Magyarország ellen.
Te pszichopata!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.17. 15:30:40

@Illegális pártmunkás:
Szerintem a kezelőorvosod nem jó szaki, mert a tüneteid súlyosak. Mit szedsz és milyen adagot? Hátha tudok segíteni, amíg nem késő...

bkkzol 2013.09.17. 15:51:23

@Kara kán: igazad van. előítéles idióta vagyok, mint magyar zsidó. 22 éve dolgozok az ékszeriparban 1 rablást és 5-6 lopást csináltak a romák nálam. hittestvérekkel még nem találkoztam így. legyen néger fogorvosod!

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.17. 15:56:08

@Illegális pártmunkás:
"Az orvosok szerint az is munkaképes, akinek a fél lába/ a fél keze hiányzik, netalán tolószékes."

Szabályozás kérdése, hogy kit tekintünk munkára képesnek, szóval ez nem érv a felvetésem ellen.

"Namost kérdem én, hogy egy olyan rokkantsági felülvizsgálaton, amelyen meg sem szólalhat a beteg, hogyan szűrik ki a demens betegeket?"

Egyrészt írtam azt, hogy ne szólalhasson meg a beteg?

"Egy belgyogyó hogyan állapítja meg, hogy a beteg neurológiai, pszichiátriai, ortopédiai és kardiológiai, stb, stb,szempontból alkalmas-e arra a munkavégzésre, amit az ominózus orvos hírből sem ismer."

Elvileg a háziorvosnak nem az a dolga, hogy a megfázásra antibiotikumot írjon fel, ezzel támogatva a rezisztens baktériumok létrejöttét, meg arra sem, hogy idős de nem beteg emberek programként tekintsenek az orvoshoz járáshoz, hanem elsősorban az, hogy felismerjék adott esetben milyen szakorvoshoz vagy vizsgálatra kell elküldeni a beteget. A pszichiátriai vizsgálat is ugyanúgy beleférhetne például.

"Tudjuk, hogy a rokkantsági felülvizsgálaton a végstádiumú tüdőrákos beteg is csak 67 %-os rokkantnak számít( mire megkapta volna első nyugdíját, addigra eltemették).
Közben mondjon fel, míg el nem indítja a rokkantságit, közben folyik a kemo és sugárkezelés, ki kell váltani a gyógyszereket, tápszereket."

Ezen is lehet változtatni, ez megint nem érv a felvetésem ellen. Sőt azt is lehet, hogy bizonyos életkor után minden betegség súlyosabban számítana a rokkantság megállapításánál.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.17. 15:57:07

@Kara kán:
Az eljárás érdekelne, ahogy az agyadat mossák. Fel szeretném használni az üzleti érdekben. Tudsz adni valami elérhetőséget?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.17. 15:59:51

@bkkzol:
Akkor szted minden ékszerrabló cigány, sőt erdélyi cigány, és természetesen én is az vagyok. A végén még kisütöd, hogy én raboltalak ki.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.17. 16:02:03

@Ensiada Arkoveitie:
Szia, te aranyos!
Itt a blogban bárki nevére kattintva magánüzit tudsz küldeni.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.17. 16:12:37

@Kara kán:
De nekem nem a te elérhetőséged érdekel, hanem aki az agymosást ilyen sebészi pontossággal elvégezte, azért nem priviben írom, mert másnak is biztosan hasznos lehet.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.17. 16:33:01

@Ensiada Arkoveitie:
Nyerészkednél rajtam is, ugyi, te kis haszonleső?

Állítsuk meg a ......... 2013.09.17. 18:32:24

@Ensiada Arkoveitie:
Nem írtad, hogy nem szólalhat meg a beteg, én tudom, ezért kérnek sokan igazságügyi felülvizsgálatot, de feleslegesen, mert az igazságügyisnek is általában szakvizsgája van.
Nem a körzeti orvosokról beszéltem, hanem a rokkantsági bizottságról.

57 éves végstádiumos beteg pedig igenis megérdemli a 100%-kos rokkantságit, de azonnal, nem a halála után, továbbá ugyanúgy megérdemli a
30 éves is.
Nem kellene heteken hónapokon át ellátás nélkül hagyni.
Mit szólna hozzá a tisztelt bizottság, ha őket hagyná az állam több hónapon át pénz nélkül, betegen?
Ja, hogy szerintük a fizetés 65 %-ban jár, ami még rezsit sem fedezi.......
Azzal a tudattal kell elmennie, hogy a családjának nincs pénze, mert gyógyszerre, tápszerre, és táplálékkiegészítőkre és orvosokra költötték.
Ja, tudom erre meg kitalálták a szociális temetést, jó érzés lehet a felboncolt hozzátartozót megmosdatni, felöltöztetni és felravatalozni, pláne ha minden gyorsan megy 1-2 hét alatt.

Állítsuk meg a ......... 2013.09.17. 18:34:44

igazságügyisnek 1 szakvizsgája van

Állítsuk meg a ......... 2013.09.17. 18:42:41

Lehet, hogy a háziorvostanon azt tanítják, hogy nem kell felírni antibiotikumot, de azért több napos láz esetén már illene felírni.
Meg a hallgatózással nem biztos, hogy meg lehet állapítani a tüdőgyulladást, pláne gyakorlat nélkül.
Létezik már röntgen is.

Akkor nem lenne szükség még 5 napos lázra és egy másik antibiotikumra is,
uszkve 15 ezer forint értékben, mert coldrexet, meg mindenféle faxságokat én is tudok ajánlgatni orvosi végzettség nélkül is.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.09.18. 08:42:02

@Illegális pártmunkás:
Téged mikor mosdatnak meg, te aljas gazember?
Az én pénzemből éltek.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.18. 10:43:44

@Illegális pártmunkás:
Még mindig nem érted a mondanivalómat.

A részleteket nem ismerem a jelenlegi rokkantosítással kapcsolatban, valamint nem szakértő lévén a részleteivel nem is szeretnék foglalkozni.

Egyszerűen arról beszélek, hogy mivel az emberek nem egyformán épülnek le idős korukban, és van aki 70 éves korában is munkaképes, van aki 50 évesen sem az, ezért az állapot alapján kellene nyugdíjaztatni, nem életkor alapján. Ez amellett, hogy éppenséggel emberségesebb megoldás lenne, az elöregedő társadalom problémáját is némileg kezelni tudná, azzal, hogy a nyugdíj nem lehetne egy hosszú szabadság, hanem azért lenne, amiért eredetileg létrehozták, hogy az idős koruk miatt munkaképtelenné vált embereknek ne kelljen nélkülözniük. Aki meg hosszú szabadságként tekintenek a nyugdíjra, azok saját zsebből megoldják.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.18. 10:47:57

@Kara kán:
Nem, ti komcsik éltek a mi pénzünkből, azzal, hogy mi becsületes állampolgárként adózunk, ti meg lapátoljátok a közpénzt a cégeitekbe.

Állítsuk meg a ......... 2013.09.18. 11:39:29

@Ensiada Arkoveitie:
Nem és attól tartok nem is fogok vele egyetérteni.
Ugyanis van olyan, aki örömmel ellébecol még 70 évesen az intézetében(milliókért), más meg már 50 évesen emberi roncs(minimálbérért).

Ne 1-2-3 orvos döntse már el, hogy ki alkalmas és ki nem a munkájára, mindezt a szakorvosi vélemények figyelembe vétele nélkül.Ez a mai pontozásos rendszer meg egyenlő a nullával.Azt egy orvos sohasem fogja tudni, hogy egy gyárban, tűzoltóságnál, sütődében, stb., stb, mi folyik, talán egy üzemorvos, mondom talán.
Szóval nem értek egyet, mert nem arra találtak ki minket, hogy egész életünkben robotoljunk és a végén a munkahelyről fáradjunk a sírgödörhöz.
Mert ebben az olvasatban csak az szabadulhatna, aki már elég beteg, és akkor már betegen fetrenghet otthon.
A rabszolgatartó társadalom lehet a mintája ennek a nagyon okos ötletnek.

Én ezt egy nagyon elítélendő, sőt aljas dolognak tartom.
Aki ezt kitalálta az nem épeszű.

"Aki meg hosszú szabadságként tekintenek a nyugdíjra, azok saját zsebből megoldják."
Ez is nagyon érdekes, hiszen akaratom ellenére is levonják a nyugdíjjárulékot, a MANYUP pénzt már eltüntették, az önkéntes pénztárakba rakott pénz sem kamatozik semmit.
Magyarországon átlagember nem tud gondoskodni önként a nyugdíjáról.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.19. 16:38:55

@Illegális pártmunkás:
"Ugyanis van olyan, aki örömmel ellébecol még 70 évesen az intézetében(milliókért), más meg már 50 évesen emberi roncs(minimálbérért)."

Pont ezért kellene az 50 éves roncsot nyugdíjaztatni, éppen erről beszélek.

na4 2013.09.21. 11:11:11

A nyugdíj a vég kezdete.

jaegtoer 2013.10.10. 09:50:19

A nyugdíjkorhatár emeléséről -mint megoldásról- elsősorban azok elmélkednek, akik a társadalom nyakán élősködnek, és közük nincs a köznapi értelemben vett munkához, azon túl a fizikai igénybevételhez, a stresszhez, a stroke-hoz...

Minden nyugdíjkorhatár emelésre javaslattevőt felzavarnék a tetőre hosszantartó ácsmunkára napi 8-10 órában, vagy hegeszteni felhőkarcolók betonvázára, de kedvesen belökném akár egy árokba is a víz-, vagy gázvezeték meghibásodásának javítására, vagy egyszerűen csak a csővezeték cseréjének elvégzésére, de olajfúró tornyokban, bányákban, vagy a piszok rossz bűnözői statisztikai mutatókkal bíró városnegyedekben utcai járőrként, de buszsofőrként is bizonyíthatnák az emelt nyugdíjkorhatár realitását... vagy szövő, kötő munkakörrel is megkínálhatók, arról már nem is szólva, hogy akár ágytálat is hordhatnak Karácsonykor, Szilveszter napján.... és persze azokkal a bérekkel.
Nosza... próbálkozhatnának máris az ingyenélők és élősködők 80 éves korukig.... szóval 20 év múltán lehetne hatástanulmányt készíteni arról, hogy a nyugdíjmegváltó igehirdetők hogy teljesítettek 60 éves koruk után 20 éven keresztül, a rájuk osztott munkakörben.

jaegtoer 2013.10.10. 10:26:36

@Salemi boszorkány:

"__Szerintem amiatt is magasabb a nők várható átlagéletkora, mert a férfiak azok, akiknek több káros szenvedélye van. __"

Jajaja. a férfiak egyik ilyen kiemelten káros szenvedélye a nők rigolyáinak beletörődő elviselése:D
süti beállítások módosítása