Pénzügyi Szemle Online Blog

A blogot a penzugyiszemle.hu szerkesztői írják. A portálon cikkeink, tanulmányaink teljes terjedelemben megtalálhatók, és teret adunk a szakmai vitának is. Ingyenes regisztráció itt.

Kövessen minket a Linkedin-en!

A Pénzügyi Szemle online hírei

    • Japán és a folyamatos monetáris lazítás
      Az Egyesült Államok nem engedheti meg magának, hogy további hosszú évekig fenntartsa a laza monetáris politikáját, hisz óvakodnia kell az inflációtól. De mi a helyzet azokban az országokban, ahol a gazdaság természetes folyamataiból eredően folyamatos a deflációs nyomás?

    • Az újraelosztás lehet a megoldás a gazdasági problémákra
      Ha van stabil gazdasági növekedés, akkor a felmerülő problémákra megvan a megoldás: maga a növekedés. Hiába jön tehát egy válság, egy fenntarthatatlan adósság, a problémákat megoldja a stabil növekedés. De mi a helyzet akkor, ha ez a stabilitás elvész?

    • Szükség van az 500 eurósokra az eurózónában
      Az 500 eurósok legnagyobb használója az alvilág, az EKB korábbi igazgatója mégis úgy látja, hogy a bankjegyekre szükség van, mégpedig biztonsági okokból. Az eurózónát ugyanis egyszer már megmentették az 500 eurós bankók.

    • Nyugdíjak: egyre fontosabb az előtakarékosság
      Az Egyesült Államok társadalma elöregedőben van, csakúgy, mint számos más fejlett országban. Ebben a környezetben az állami nyugdíjak vásárlóértéke egészen biztosan csökkenni fog, ami különösen az alsó jövedelmi harmadban okozhat nehézségeket.

    • Ronald Coase - itt és most
      Ronald Coase szerint a közgazdászokra az igazán érdekes kérdések az intézmények - vagyis a társas játékszabályok - középső szintjén várnak. Súlyos tévedés, pontosabban tudatlanság azt hinni, hogy a piacgazdaság intézményei triviálisak, és elintézhetők az olyan sommás állításokkal, mint hogy „magántulajdonra és szerződéses szabadságra van szükség".

    • Amerikai állampapírokat vásárolhatna az EKB
      Az eurózónában komoly problémát okoz a rendkívül alacsony infláció és a lassú gazdasági növekedés. Ha az Európai Központi Bank amerikai állampapírokat vásárolna, azzal egyszerre oldhatná meg a gondokat, úgy, hogy az uniós szabályok sem sérülnének.

    • Rossz célpontra lőttek a görög megszorításokkal
      Miközben Írországban és Portugáliában remekül halad a válság utáni felépülés, Görögország továbbra sem képes a tartós növekedésre. Pedig a megszorítások rendbe tették a költségvetést és a folyó fizetési mérleget is.

Minden napra egy tanulmány

A blog küldetésének tekinti a magyar közgazdasági és pénzügyi kultúra emelését, a gazdasági és pénzügyi kérdések iránt érdeklődők látókörének szélesítését. Ennek részeként minden nap egy-egy, jellemzően külföldi szerzők által jegyzett tanulmányt, elemzést, szakcikket ajánlunk az olvasók figyelmébe. Meggyőződésünk, hogy a nemzetközi tapasztalatok segítik a magyarországi kihívások és problémák jobb megértését, az ezekről való színvonalas vitákat és a megfelelő válaszok megtalálását is. A bejegyzések a szerzők, illetve a Pénzügyi Szemle Online szerkesztőinek véleményét tükrözik. A kommenteket moderáljuk, melynek során az általános moderálási elveket követjük.

Akik figyelnek ránk

ecohu_logo.jpg

hirf.jpg

Rés a munkaerőpiacon

2013.11.22. 08:31 Pénzügyi Szemle

Képzetlen munkaerőből hatalmas a felesleg, míg képzett dolgozóból hiány van. Ezt a rést csakis úgy lehet szűkíteni, ha az államok megszervezik a munkáltatói igényekhez igazodó oktatást.

A munkanélküliség aggasztóan magas, az ember azt gondolná, hogy azok a cégek, akik szeretnének bővíteni, minden ujjukra találnak egy dolgozni akaró munkanélkülit. A valóság azonban ennek pontosan az ellenkezője, sőt, a McKinsey  kutatása szerint a cégek mintegy 40 százaléka egyenesen arra panaszkodik, hogy képtelenség megfelelő munkaerőt találni a piacon. Nagyon úgy tűnik, hogy a munkanélküliek nagy része egyenesen alkalmatlan a munkára. Az eredeti elemzés itt érhető el.

munk_nagy.jpg

Ahogy azt egy korábbi posztunkban bemutattuk, súlyos rés tátong a munkaerőpiacon. A technológiai fejlődés nyomán a képzetlen munkaerő egy jelentős része elveszítette munkáját, vagyis képzetlen dolgozóból túlkínálat van, miközben megfelelő tudással rendelkező, képzett munkaerőből elégtelen a kínálat.

Mona Mourshed, a McKinsey oktatást kutató közgazdásza hangsúlyozza, hogy a technológiai fejlődésből és a gazdasági válság által generált szerkezetváltásból adódóan alakult ki ez a „rés” a munkaerőpiacon, ami magától nem hogy szűkülni nem fog, de egyenesen tovább tágulhat. Valamit tenni kell a probléma megoldása érdekében, különben a képzetlen munkaerőből egyre nagyobb felesleg, a képzett munkaerőből pedig egyre nagyobb hiány keletkezhet. A feladat nem könnyű, de azért nem is lehetetlen.

A közgazdász szerint a megoldás az, ha az államok közelebb hozzák egymáshoz az oktatást és a munkaerőpiacot. A munkaerőpiac igényihez kell igazítani a képzést, és folyamatos kommunikációra és visszacsatolásra van szükség az oktatási intézmények és a vállalatok között. A gond az, hogy a McKinsey kutatása szerint a munkáltatóknak csupán 15 százaléka folytat rendszeres konzultációt az oktatási intézményekkel, vagyis a kétoldalú kommunikáció egyelőre rendkívül gyenge. De hogyan lehet erősíteni a kommunikációt a gyakorlatban?

A szakember a brazil Petrobras olajipari óriást hozza fel példának, amely szorosan együttműködve egy állami intézménnyel, a kétoldalú kommunikációt igyekszik felhasználni a munkaerő igényének kielégítésére. A rendszer lényege, hogy a Petrobras egy ötéves terv keretében meghatározza a munkaerő igényét, az állami intézmény pedig - együttműködve a kereskedelmi szövetségekkel, szakszervezetekkel és oktatási intézményekkel – megszervezi az igényeknek megfelelő szakemberképzést. A költségeket az állam és a Petrobras állja. A rendszer a gyakorlatban működik, és mintegy 30 000 tanuló célirányos képzését segíti.

Mona Mourshed elismeri, hogy a munkáltatói igényekhez igazodó oktatás megszervezése jóval bonyolultabb annál, mint azt elsőre gondolnánk, vannak azonban országok – például Svájc -, ahol ezt megoldják. Ezzel együtt rámutat, hogy az oktatásnak alkalmazkodnia kell a megváltozott rendhez, ha nem így tesz, akkor az oktatás és a munkaerőpiac elmennek egymás mellet, az eredmény pedig a hosszú távú, vagyis kilátástalan helyzetben lévő munkanélküliek és a fiatal állástalanok arányának további növekedése lesz.

Ha tetszett a poszt, olvassa el korábbi írásainkat is!

Íme Európa talpra állításának kulcsa

Az egykulcsos adó nyertesei és vesztesei

Kaszálnak a londoni magyarokon

Megfojtja magát Európa

Devizahitelek: miben hibáztak biztosan a bankok?

Furcsa világot teremtett a válság

A bejegyzés trackback címe:

https://penzugyiszemle.blog.hu/api/trackback/id/tr1005647765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bankvezér 2013.11.22. 10:22:11

Teljesen igaza van a tanulmány szerzőjének.
Igazolásul a következő példát tudom elmesélni :
Én már hosszú ideje keresek személyi asszisztenst, és nincs megfelelő jelölt.
Egyszerűen nincs olyan harminc-negyven közötti nő, aki legalább három diplomával ( jogi, közgazdasági, orvosi), - három felsőfokú nyelvvizsgával (angol francia, német) rendelkezik, - e mellett még csinos, és ágyba is bújik a főnökkel (velem).

Kivlov 2013.11.22. 10:52:41

@bankvezér:
Lejjebb kell adni az igényekből.
Elég ha franciául beszél... :D

inkvisitor 2013.11.22. 11:20:16

Tény, kevés olyan fiatal, pályakezdő van 5 éves szakmai gyakorlattal, aki azonnal be tud állni minimálbérért. Illetve a diplomás nők között olyan aki vállalja hogy min 10 évig nem szül gyereket. (ami 26-27 évesen már felvet problémákat...)

kvadrillio 2013.11.22. 20:26:32

ugyan kééérem ! eBBEN A ZORSZÁGBAN, HUJBER FERIKE (KIVÁLÓ SZÍNÉSZ ÖNDICSÉRETE ALAPJÁN!) 8 ÁLTALÁNOSSAL ÉS BETANÍTÁSSAL JÓL KERESŐ SZÍNÉSSZÉ AVANZSÁLTA MAGÁT......
A 3-5 diplomás is csak betanítással tud dolgozni.....
ne hüléskedjünk már ezzel a túl- meg alulképzett mantrával.....

kvadrillio 2013.11.22. 20:29:24

nem is szólva azokról a "képzettekről", akik a piacon vették a diplomájukat, nyelvvizsga papírjukat és így helyezkedtek el a mai MUNKAERŐPIACON !!! ÉS EZEK SOKAN VANNAK !

fannie · http://elet-uton.blog.hu/ 2013.11.23. 06:56:14

Most ezt azért nem értem, mert azzal kezd a cikk, hogy a technológiai fejlődés miatt sokan (a képzetlenek) elvesztették a munkájukat, majd erre rávágja, hogy az oktatást össze kell hangolni a piaci követelményekkel. De aki képzetlen, az kimaradt az oktatásból,az egy másik probléma.
Ez inkább talán a egyetemet, főiskolát végzettekre igaz. Öntik ki az egyetemek itthon is máshol is az alibidiplomásokat, akik már akkor tudják, hogy munkanélküliek lesznek, mikor beadják a jelentkezésüket.
A brazil példára: ismerek egy brazil srácot, aki a Petrobasnál dolgozik. Olaszországban szerezte a diplomáját. Szóval elhiszem, hogy nem könnyű összehangolni az igényeket.
Ami pedig ezt a mondatrészt illeti: "azok a cégek, akik szeretnének bővíteni", Magyarország vonatkozásában nem nagyon tudom értelmezni. És ebből fakad a probléma, amit fent már többen megfogalmaznak: sok munkaadó abszurd elvárásokat támaszt. Mert azt hiszi, válogathat. Meg hogy majd a motiválatlan, túlképzett munkaerő jobban fog dolgozni. Aztán általában meglepődik.

Don Quixote de la Ferko 2013.11.23. 09:56:37

Lejjebb kell adni a feleslegesen magas igényeket, és feljebb kell emelni a fizetéseket. Egyből lesz megfelelő munkavállaló.

Ja, akkor kevesebb koktél jut a Hawaii nyaraláson. Ez tényleg probléma.

igazságos 2013.11.23. 10:18:51

A képzett munkaerő nagy része mind eltakarodott külföldre megdögleni, ám ott valamennyire megbecsülik azt, hogy keményebben dolgozol, mint a többség.

Csak az a különbség, hogy akik meg szintén itthon dögölnek meg éhbérért, kutyába se vesznek, és még meg is aláznak.

Igen, lejjebb kell venni az igényeket, mert még odáig eljutunk, hogy nem lesz, aki dolgozzon és megdögöljön éhbérért.

Mert a cigány nem fog dolgozni menni rongyos 65 000. forintért, mert jobb ingyen élni, és több a segíjke is.

A diákok is csak addig dolgoznak, amíg nem tudnak külföldre menni.

bankvezér 2013.11.23. 10:21:20

@Kivlov:
"Elég ha franciául beszél... :D "
A francia nyelv ismerete természetesen elengedhetetlen az elvárásaim teljesüléséhez. :)
Azt még nem mondtam eddig, hogy a magyar minimálbért lenne a fizetése. :)

igazságos 2013.11.23. 10:22:46

@kvadrillio: a 3-5 diplomást azért nem veszik fel, mert:

1. túl okos, vele nem lehet a hülyét játszani

2. diplomás bért kéne neki fizetni, az meg nem járja

3. nehogy már okosabbnak képzelje magát mint a főnök, még a végén övé lesz a cég.

Jobb helyette egy megváltozott képességű munkavállaló, az örül, hogy keveset keres, segíjke mellett, és így nem veszik el a segíjkét, és nem fog belepofázni a dolgokba akkor se, ha rosszak a körülmények. Mert megváltozott munkaképességűt kivétel nélkül ilyen helyekre raknak be, ahol még a kutyák se mennének el dolgozni.

Aztán még ott vannak ugye a diákok, akikkel szintén el lehet játszatni a hülyét, nem baj azoknak, szokják a zéletet.

Akik a piacon vették a diplomájukat és akik hujberrel jönnek, azoknak üzenem, hogy EZEK VITTÉK IS VALAMIRE, hiszen a papír azért kellett nekik, hogy jobb fizetést, jobb munkát kapjanak, mint amihez valójában értenek. Tehát ezeknek jól megy amúgy is.

igazságos 2013.11.23. 10:24:36

@bankvezér: süket duma, mennyit fizetnél neki? ja, hogy 110.000-et a többit meg zsebbe és 12 órázni kéne állandó elérhetőséggel.

igazságos 2013.11.23. 10:28:40

Aki három felsőfokú nyelvvizsgával (angol francia, német) rendelkezik, nem itthon fogja tengetni szánalmas, nyomorúságos életét, hanem lelép külföldre mielőbb tolmácsnak dolgozni. Aki franciául tud, az meg pláne, ezek nagyon keresettek az angol országokban is.

stim 2013.11.23. 10:30:33

@bankvezér: te kis kirekesztő:)! Egy 25-ös már nem is jó neked?

Zedder 2013.11.23. 10:40:29

A blogbejegyzés következtetése nem újdonság, és az egész világra vonatkozik. Hosszú évek óta ez a helyzet, sőt, szerintem romlik is.

Az egy hazugság, hogy Magyarországon ne fizetnék meg a valóban értékes munkavállalót. Annak idején a milliót verdeső bruttómmal (+juttatások) népellenség és mocskos "gazdag" voltam, ugyanezt megkapta volna bárki, ha találunk embert... De évek óta nem tudott bővülni a cég, egyszerűen NINCS szakképzett ember a piacon.

Január óta a németeknél tolom, itt nem annyival jobb a fizetés, mint az sokan képzelik, de hát ugye más a minimálbérhez vagy az előző fizumhoz hasonlítani. Ugyanakkor az életkörülmények valamivel jobbnak tűnnek.:) Mégis, itt is ugyanaz a komoly szakemberhiány van, vannak pozíciók amelyre az érkezésem óta keresünk embert, és hát semmi...

Interjúztattam is már mindkét helyen, katasztrofális a felhozatal, de az önbizalom az hatalmas.

Talán tanulni és dolgozni kellene, akár hosszú évtizedeken keresztül is, akár napi 16 órát, mint pl. én is tettem, nem pedig várni a sültgalambot, meg a semmit sem érő iskolai bizonyítványokat lobogtatni a felvételin.

stim 2013.11.23. 10:41:04

@inkvisitor:

na számoljunk egy kicsit. Diplomás. Tegyük fel, elsőre felvették, "csak" 4 éves képzés. 18+4=22+5 év gyakorlat=27

10 év munka gyerekvállalás nélkül=37év. Szerinted melyik nő vállal 37 évesen első gyereket és miért elvárandó az egy nőtől, hogy addig ne vállaljon gyereket? Az a normális ha vállal, nemigaz? Mindenki gondoljon bele mikor szülte az édesanyja. Mikor vállaljon ha pont nem a 20-as évei végén, 30-as évei elején?

kisQtya 2013.11.23. 10:45:01

Úgy látom, Nemrasszista de Segghülye Mária még nem volt itt. Majd kaptok az ilyen rasszista posztokért az arcotokra.

Csinálni kell kertibudipucoló munkahelyeket, márpedig csinálni kell, akkor is, ha a kertibudik megszűntek.

Csak nem valamiféle tanulásra akarjátok rávenni a képzetlen munkaerőt????

Rasszisták vagytok!

béla a görög (törölt) 2013.11.23. 10:45:08

Nem egy embert kell felvenni hanem kettőt és nem egy marék rizst kell adni hanem hanem sok pénzt.
Tán bizony még kiderül, hogy 'generál'manager minden bokorban terem szakember meg nem. Ennek megfelelően kell változtatni a béreket is.
Ez ilyen egyszerű.
Nem publikációkat kell írni meg hülyeségeket beszélni, hanem fizetni, fizetni, fizetni.

bankvezér 2013.11.23. 10:48:57

@stim:
"te kis kirekesztő:)! Egy 25-ös már nem is jó neked? "
Nem vagyok kirekesztő. De 25 éves korra hogyan lesz valakinek 3 diplomája?
Azon kívül korban is túl fiatal hozzám egy 25 éves nő. :)

kisQtya 2013.11.23. 10:57:33

@Zedder: Ne haragudj, de aki napi 16 órát dolgozik, az hülye.
A munkáltatóknak fel kéne fogni, hogy engem nem azért szült az anyám, hogy nekik dolgozzak és minden gondolatom a cég boldogulása legyen.
Azét dolgozom bazdmeg, hogy megéljek. Semmi másért. Konkrétan leszarom, hogy mi lesz a cégemmel, ha bedől, megyek máshova.

Sajnos ebben a vadkapitalista, növekedéscentrikus, túlmozgásos elmebetegek által uralt világban elfelejtettük, hogy nem azért élünk, hogy dolgozzunk, hanem azért dolgozunk, hogy éljünk.

igazságos 2013.11.23. 11:03:43

@stim: sztem vegyél fel szemüveget, de az sem segít a vakságodon :P

igazságos 2013.11.23. 11:05:03

@kisQtya: @igazságos: látod-e, neked szólt a fenti :D

igazságos 2013.11.23. 11:06:03

@kisQtya: már kinyilatkoztattam korábban itt is:

A CIGÁNYOK NEM FOGNAK DOLGOZNI RONGYOS 70 .000 FT-ér, inkább megdöglenek de akkor se. :D

igazságos 2013.11.23. 11:08:08

@Zedder: Nincs logika a mondandódban

Szóval te kurvára jó munkaerő vagy, és megkerestél itthon többet, mint az átlag, és juttatásokat is kaptál.

Mégis leléptél külföldre, de ott se tudsz magaddal mit kezdeni ezek szerint, hiába keresel sokat.

Akkor?

Ha másoktól függsz, és jó munkaerőt keresel, ám itthonról nem vitted ki magaddal a saját embereidet (mert nyilván voltak itthon is még hozzád hasonló jó munkaerő), akkor mit vársz külföldtől?

kisQtya 2013.11.23. 11:12:37

@igazságos: Ja. Mága Zoli se annyiért dolgozik. Meg Baqngó Margit se.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.11.23. 11:20:35

@kisQtya: @Zedder:
Én Zedderrel értek egyet.
Ahhoz, hogy jó pozicióba, jó fizetéssel kerülj mondjuk 35 éves korodra, előtte ki kell dolgoznod a beledet, igenis 16 óra munkával akár.

A 16 órát nem úgy kell érteni, hogy tényleges munka a munkahelyen, hanem utánképzés, önfejlesztés.
(ez kibaszott büdös itthon minden siránkozónak)

A sok munka mellett nincs idő elkölteni a keresett pénzt, tehát 35 éves korára az ember révbe ér: kocsi, ház, és egy jó fizetésű állás, immár "csak" 8-10 óra munkával.

Nem értem mi ezen a furcsa, amikor mindig is igy működött évszázadok óta. Csak a szorgalmas emberek jutottak előre mindig, az irigy, lusták meg köpködtek.
Csak most vagyunk 7 milliárdan, több az ember, nagyobb a kommunikációs felület, lehet szájat tépni, meg sirni.
Miért nem nyelvtanulásra, vagy önképzésre használják ezek az emberek azt a kurva internetet inkább?

kisQtya 2013.11.23. 11:21:24

@béla a görög: Hát igen. Nem is értem, hogy miért nem a részmunkaidő támogatásával akarják megoldani a munkanélküliséget.

Én ugyan a közszférában dolgozom, de nálunk alap, hogy túlórázni kell a végrehajthatatlan feladatok miatt és az is alap, hogy nem fizetik ki. Pedig én fele ennyi fizetéssel is megelégednék, ha cserébe nem basznák szét permanens stresszeltetéssl az életemet. Tény, hogy így nyugdíjkorhatár elérése előtt fogom feldobni a bakancsot, ami tiszta haszon az államnak, hiszen eddig 27 évet dolgoztam megszakítás nélkül, átlag feletti fizetésért (ugye a befizetésem is sok), van még 10-15 évem a nyugdíjig....

kacsa232 2013.11.23. 11:22:52

@bankvezér: és mindezt nettó 70. ezerért csinálja:))))))

igazságos 2013.11.23. 11:23:35

@kisQtya: hé, hát érdemes művészeket, köztársasági díjjal kitüntetetteket, és prima primissima díjasokat ne ide soroljuk, a minimálbérért tengődő, 3-4 diplomások közé, ok? :D

kisQtya 2013.11.23. 11:25:53

@Kőmíves Kelemen: Én nem siránkozom, 380 ezer a bruttóm és évente 4x -5x kapok ugyanennyi jutalmat.

Nekem a fele is elég lenne, ha nem zsigerelnének ki és nem vennék természetesnek, hogy akkor is be kell mennem dolgozni, ha beteg a gyerekem.

Sajnos nem érted, hogy mi a mondandó. Pont olyan vagy, mint Nemrasszista d Segghülye Mária.

Sajnos. :(

igazságos 2013.11.23. 11:27:52

@kisQtya: hát ha beteg a gyereked, arra ott van anyuka

mert ha te 400-at keresel, ne te legyél otthon a beteg gyerekkel, mert beteg leszel te is

üzenem, segghülye vagyok, nemrasszistát kikérem magamnak :D

kisQtya 2013.11.23. 11:28:47

@igazságos: Miért ne? Te a "cigányok" kategóriáról beszéltél. Azért soroltam ide.

bankvezér 2013.11.23. 11:29:11

@kacsa232:
"és mindezt nettó 70. ezerért csinálja:))))))"

Nem csinálja, mert sajnos nem találok megfelelő jelentkezőt. :))

igazságos 2013.11.23. 11:31:39

@kisQtya: persze, ismerjük a szitut

A művészvilág is úgy működik, hogy x-et keresel bejelentve, többit meg a markodba nyomják.

Szóval megkérdezheted Banqó Margitodat, hogy mennyiért is hajlandó kikelni az ágyból . Mert biztos vagyok benne, hogy egy bizonyos összeg alatt NEM.

És a cigányok csinálják ezt jól. Nem hajlandóak megdögleni 65-70.000-ért, mert minek.

kisQtya 2013.11.23. 11:33:45

@igazságos: Igen, ott volt anyuka, de szerintem az lett volna a helyes, ha én maradok otthon, mert a beteg gyerekem a saját anyját hiányolta, nem az enyémet.

Tehát ha a gyerekemről van szó, akkor pont leszarok mindent, nem még a munkahelyemet.

Mi a faszért képzeli azt egy munkáltató, hogy én az ő érdekét a gyerekem elé fogom helyezni? Hát azért, mert a sok hülye 16órárdógozok seggnyalógép kitaposta az utat a modernkori rabszolgasághoz.

Velem együtt, mert sajnos én is elkövettem ezt a hibát.

kisQtya 2013.11.23. 11:39:20

@igazságos: Szerintem is ők csinálják jól.

Én pedig már 45 éves koromra teljesen magamtól rájöttem, hogy kurvára fölösleges dolog a lakás, a kocsi, a pénz.... csak egészség legyen.
Most NINCS SEMMIM, ingatlanokat a gyerekeimre irattam, kocsit eladtam.

A nemzetbiztonsági vizsgálat kérdőívét pár perc alatt ki tudtam tölteni és kinyalhassák. :)))))

nemsirunk 2013.11.23. 11:48:13

Megkérdezném a munkáltatókat illetve HR-eseket, hogy mégis hogy a francba képzelik: A VILÁGŰRBŐL FOGNAK ALÁERESZKEDNI A KÉPZETT MUNKAVÁLLALÓK?????

Folyamatosan azt hallom, hogy kevés a képzett munkaerő, másfelől viszont sorban állnak a nem képzett emberek a munkáért.
Nem lehetne esetleg képezni őket? Ez még meg sem fordult senki fejében? Minden munkáltató készen akarja kapni a sültgalambot, a képzett munkaerőt, aki belépés után pár héttel már teljes értékű munkaerőként önállóan képes dolgozni.
Hát ilyen a világon nincs!

Régebben életszerűbben működött. Mikor én beléptem a céghez, 1 évig semmire sem tudtak használni, csak segítettem és tanultam. Újabb 1 évig már kisebb dolgokat önállóan is meg tudtam csinálni, mára pedig megbecsült szakemberként dolgozom. És körülöttem szinte minden kollégám így lépett be! Közben folyamatosan végeztünk tanfolyamokat, hogy követni tudjuk a változásokat.
Ez csakis így tud működni.

Brix 2013.11.23. 11:48:29

A munkaerőpiaci rést nagyon egyszerűen be lehetne tömni. Azokban az országokban ahol az egy főre eső nemzeti jövedelem elég magas, be kell vezetni a feltétel nélküli alapjövedelem intézményét.
Tudomásul kell venni, hogy a modern kapitalista viszonyok, a technológia fejlődés és a tőkekoncentráció azt eredményezte, hogy a társadalom 40-50%-a el tudja látnia termékekkel és szolgáltatásokkal a társadalom többi részét. Azoknak az emberek akinek a munkája szükségtelenné vált, kapjanak alapjövedelmet.
Az alapjövedelmet a termelési eszközök birtokosainak, a nagytőkéseknek kellene kifizetni, hiszen ők azok akik "lefölözik" a globális kapitalista rendszer előnyeit
Végső soron a nagytőkések is jól járnak, mivel a termékeiket el fogják tudni a piacon , mivel lesz vásárlóerő újra.
Aki dolgozni akar, az továbbra is kimehet a piacra és versenyezhet másokkal magasabb pénzért, , de a többi embertől ne várják el, hogy egy ilyen reménytelen versenybe bekapcsolódjon!
Tudomásul kellene venni, hogy a "munkaalapú" társadalomnak vége, ezért egy új elosztási rendszer kell. Ha tovább mennek a jelenlegi folyamatok: a felső 1-2% birtokol mindent , a társadalom többi része vagy fizetett bérrabszolga vagy nincstelen munkanélküli, akkor előbb-utóbb beláthatatlan következményei lesznek

bankvezér 2013.11.23. 11:48:34

@kisQtya:
"A nemzetbiztonsági vizsgálat kérdőívét pár perc alatt ki tudtam tölteni és kinyalhassák. :)))))"
Nocsak, te a fidesz-diktatúra embere vagy???

na4 2013.11.23. 11:50:45

A munkanélküliek miatt szívunk, mert el kell tartani őket :-(

igazságos 2013.11.23. 11:54:21

@nemsirunk: a cégek nem szeretnek a KÉPZÉSRE KÖLTENI, meg úgy a betanítással vesződni. Mert elvárnak már mindent a Zembertől, hiszen nekik ez időbe és pénzbe kerül, hogy képzetleneket betanítsák.

plusz azt a rizikót se vállalják, hogy akit betanítanak és mégsem felel meg, akkor az illető máshová vigye a náluk szerzett tudást

főleg emiatt az irigység miatt nem tanítanak be, hiába tanulnál

inkább több feladatot raknak az ott dolgozó, ott maradt emberekre, minthogy új embert vegyenek fel, tartaléknak, képzetlenül

bankvezér 2013.11.23. 11:56:26

@Brix:
"Tudomásul kellene venni, hogy a "munkaalapú" társadalomnak vége, ezért egy új elosztási rendszer kell. "

Orbán Viktor ennek éppen az ellenkezőjét mondta korábban.
bankar.blog.hirszerzo.hu/2011/07/23/azt-mondja-bankcsicska-viktor/

pandacsökiboborján 2013.11.23. 11:59:37

@igazságos: hát igen...Magyarországon nem éri meg dolgozni. De ez a magyar menedzsment kreatúrája: ugyanolyan technológiával,ugyanarra a piacra termelnek,mint mondjuk egy német cég...csak ott megfizetik az alkalmazottat,a magyarok meg nem. Pár év és a magyar ipar összeomlik,mert nem lesz szakember,csak jogász-politológus-közgazdász-média és kommunikációs ember meg műkörömépítő-fodrász...

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.11.23. 12:01:55

@igazságos:
Érdekes módon 15-20 évvel ezelőtt még volt tanulmányi szerződés, igen kemény feltételekkel.

Ha a képzés közben, vagy X idő után otthagytad a céget, akkor perkálni kellett nem kevés pénzt.
Cserébe mehettél tanulni, kaptál fizetést, és a tanulmány végén komolyabb emelést.

Nem tudom ezek hová tűntek, mondjuk azt el tudom képzelni, hogy a túlzott tolerancia meg emberi jogi baromségok miatt betiltották.

A dolog túlzottan kétélű. Kevés a normális munkavállaló, aki egy idő után nem száll el a saját "nélkülözhetetlenségétől" és addig fesziti a húrt amig ki nem basszák.
Másik oldalról viszont a munkáltatók hiszik azt, hogy a 15%-nyi munkanélküliből bármikor találnak utódot helyette, ezért nem fizetik meg rendesen.

Engem azért tart kisQtya "mária-bérencnek", mert én az előbbi esetből láttam/látok rengeteg példát, többet mint a munkáltató faszságából.
Éertelemszerűen ő meg az utóbbit látja/éli át.

tisztapista 2013.11.23. 12:06:05

Ezt a rést úgy lehet szűkíteni, ha a kisebbségi családok minden iskolarendszert lezüllesztő (általános iskolát és szakiskolát is) agresszív antiszociális magatartását erőszakkal visszaszorítják.

Amíg a kisebbségi gyerek 14 évesen úgy megy iskolába, hogy ott az egyetlen célja a bűncselekmények elkövetése (mert otthon 20 éve nem lát olyan családtagot, aki dolgozott volna), addig itt nem lesz a hiányszakmákban plusz munkaerő.

Ez egyébként nem csak a kisebbségi családokra vonatkozik, hanem az összes többi alacsony értelmi színvonalon vegetáló magyar családra.

Egy-két "szabadságjogot" be kellene szüntetni, máris megoldódnának a dolgok. Például be kellene szüntetni a "nem tanuláshoz való jogot", az "állati sorban tengődéshez való jogot", és értelmes munka és tanulás ösztönző programokra költeni az EU-s milliárdokat, amelyek az elmúlt években csak elfolytak, vagy eltűntek kézen-közön.

netnepper 2013.11.23. 12:13:19

Nagyon egyszerű a probléma lényege.
Az ember mint olyan, nem ezekre a hülyeségekre lett annak idején "tervezve", mint amit manapság munkaként idióta multi, meg egyéb xar cégek elvárnának tőle.
Egy csomó állásajánlatról például soxor nem is értem, hogy eszik-e, vagy isszák őket.
Ez az análista meló például mi a lófax itt:
Application Analyst To The Is It Team With A Limited Term Contract
Nem ámerikában lett ám a meghirdetve, hanem itt a jóbinfón...
...vagy ez a szépség:
Application Technology Risk And Controls Sr Analyst (E-C14)
Az anál azért mindegyikben ott van...:-)
Érdekes lehet egy ilyen helyen az állásinterú is...:-)))
És egyáltalán hol tanítják ezeket a dolgokat...???

különvélemény 2013.11.23. 12:19:07

Ismét egy mckisley felbüfögés.

FIZESS és akkor lesz képzett munkaerő.
Szerencsétlen liberós idióták dolgoznak a mckinsley-nél.

Itthon is sírnak a nyugati cégek, hogy nincs elég mérnök.
Ja b+, ha 2-300K-ért akarsz olyan mérnököt, aki nyugaton 1 misit keres, akkor ne csodálkozz, hogy csak a legalját kapod.

netnepper 2013.11.23. 12:24:20

@különvélemény: Képzett mérnököt csak a konkurrenciától lehet elszipkázni, 300KFt-ért ez viszont vajmi ritkán szokott sikerülni:-))). Még egy alsókategóriás zsibiző-fusizó félszaki sem megy már el manapság 2-300 alatt sehová..., mondjuk pöcsöt lóbálni...:-).

Vicca Verza (törölt) 2013.11.23. 12:25:09

Talán mert nem pálya egy bérmunkában dolgozó multinál nettó 100 ért, 3 műszakban dolgozni. Aki ennél többre hivatott már régen kìvülröl néz az országra, ilyen egyszerű az egész. Nem akar már senki gyárban bérrabszolga lenni, csak akinek nincsen más választása. A másik fele, hogy a tanműhelyek is megszüntek,vagy ami maradt ott multszázadi készségeket lehet megtanulni.

nemsirunk 2013.11.23. 12:29:36

@igazságos: Igen pénzbe kerül, de enélkül is.
Mert most mit olvasok még itt is: évek óta nem találnak megfelelő embert, pedig már milliós fizetéseket adnának. Hát nem lehetne felvenni 3 nem megfelelően képzett, de megfelelő hozzáállású (ez a legfontosabb!) embert normál fizetéssel, akiből 1 beválna, és 2-3 év múlva lenne egy képzett, gyakorlott szakembere a cégnek?
Persze megfelelő tanulmányi szerződést kötni.
Mondjuk ehhez az is kellene, hogy hosszabb távban gondolkodjon a cégvezetés, mert ha csak fél évre terveznek, akkor valóban nincs idő erre.

Vicca Verza (törölt) 2013.11.23. 12:38:50

@netnepper:

Ezeket az állásokat többnyire csak a cèges policy miatt hírdetik meg nyilvánosan. Pályázik rá vagy 100 szerencsétlen, interjuk, kérdőívek, fordulók, oszt a végén megkapja Béla a szomszéd szobából, akinek ki lett írva a pozicio az elsö perctől. Vicces is lehetne, csak éppen embereket szivatnak meg, a saját balfasz pályáztatási rendszerük miatt.

netnepper 2013.11.23. 12:42:09

@Vicca Verza: Ja értem, ezek szerint Béla análban már be van járatva, ő a nyerő ember...:-)))).

bonebear · http://cinca.blog.hu 2013.11.23. 12:47:13

Csak az lehet, hogy a HR-eseket és a főnököket nem anya szüli, hanem egyenesen az égben fogannak. Ezzel pedig tényleg nehéz versenyezni...

nemsirunk 2013.11.23. 12:49:15

@netnepper: Hát készen kapott képzettet tényleg csak elszipkázni lehet. De azok a képzett mérnökök is voltak képzetlenek, gyakorlatlanok egyszer, valahol elkezdték a pályafutásukat.
Most ez a fázis mintha hiányozna. Mindenki csak készen akarja kapni a képzett munkaerőt, mint a sültgalambot.
És nem csak pályakezdőkre kell itt gondolni, hanem át lehetne képezni más hasonló területen dolgozó szakembert is, aki már bizonyított a régi helyén, de mondjuk az a terület elavult, a cég tönkrement stb.

Krisz11 2013.11.23. 12:50:41

@Zedder: "Talán tanulni és dolgozni kellene, akár hosszú évtizedeken keresztül is, akár napi 16 órát, mint pl. én is tettem"
Én is viszonylag sokat tanultam és dolgoztam. De te ezt életnek nevezed?! Ha csak így lehet boldogulni, az nem oké, az biztos

Krisz11 2013.11.23. 12:54:57

@kisQtya: "Én ugyan a közszférában dolgozom, de nálunk alap, hogy túlórázni kell a végrehajthatatlan feladatok miatt és az is alap, hogy nem fizetik ki. Pedig én fele ennyi fizetéssel is megelégednék, ha cserébe nem basznák szét permanens stresszeltetéssl az életemet"
Ugyan így vagyok vele én is. A legtöbb multicégnél ez van a szellemi foglalkozásúakkal. A túlórát meg nem fizetik ki. Ezeket kellene valamilyen hatóságnak rohadtszigorúan ellenőrizni. Ha nem fér bele a meló 8 órába, vegyenek fel még 1 embert.

Szakura 2013.11.23. 12:58:50

@Brix: ez az alapjövedelem-dolog azért már működik: 28500 most, ha jól tudom. Erre jogosult vagy.

igazságos 2013.11.23. 13:03:22

@Kőmíves Kelemen: nekem a facebookos nickem Mária. úgyhogy rám céloz Qtya :)

Albrecht Ens 2013.11.23. 13:11:48

@bankvezér: Bámulatos, hogy mennyien nem értik a viccet.
@tisztapista: A problémáink egy részét megoldaná,ezért be kellene vezetni ezt is.
@Brix: Igaz. Alig van olyan ország, ahol ne növekedne a pénz(hatalom)koncentráció. Ezért tennének ellene Svájcban.
@nemsirunk: Évek óta bizonygatom a tulajdonosoknak a cégnél,hogy nem a képzettség,hanem a hozzáállás a legfontosabb.Nekik viszont az,hogy a lehető legkevesebb pénzért,a legképzettebb munkaerő álljon a rendelkezésükre.Sem a képzésre,sem a munkabérre nem áldoznak kellő mértékben.Emberi vonatkozások nem számítanak.
@Krisz11: Idén már december 26-án is bent lehetünk néhányan,mert a feladatot el kell végezni.

netnepper 2013.11.23. 13:12:01

No meg esetleg a kis honi kifizetett munkabér/bérköltség hányadost is érdemes volna górcső alá venni, mivel itt egy kvalifikáltabb melós után kisebb vagyont kell havonta leperkálni csak azért, hogy a sok diszkvalifikált figura eltartható legyen....

netnepper 2013.11.23. 13:16:14

@netnepper: Belső fizetőképes piac meg erre a bérköltség szintre biztosan nincs...
Kupa és Békási meg bűntársai anno jól kidolgozták a nép lehúzásának a fullos módszertanát...

Zedder 2013.11.23. 13:44:58

@kisQtya: "Ne haragudj, de aki napi 16 órát dolgozik, az hülye."

Azt írtam, hogy tanulni / dolgozni (vagy-vagy) AKÁR 16 órát is. Nem csak dolgozás és nem mindig 16 óra.

Nem látok ebben semmi kivetnivalót. Persze lehet egyeseknek fura, hogy 6-8-10 órányi egyetemi előadás vagy gyakorlat után még nekiálltam olvasni a kurrens szakirodalmat, kutatni, fejlődni a szabadidőben. Nyilván segített, hogy gyakorlatilag a hobbim a munkám, a szakmám. És ez nem az év 365 napján volt így, hanem amikor jól esett. Az pedig még egy plusz, ha az ember párja szakmabeli, és egymást tudtuk húzni...

Aztán mióta dolgozom, nyilván ott sem évi 365 napnyi túlórázás van. Van, amikor deadline van, és igen, akkor befigyel a 14-16 órázás is akár. De olyan is van, hogy laza a meló, van időd magadra, kvázi visszakapod, amit korábban beletettél.

Munkaidőn kívül pedig szintén megmaradt az önképzés, nyelvtanulás, hobbizás, és nyugi, jut idő a magánéletre is. Szervezés kérdése ez is, és én szeretem a kezembe venni a sorsom irányítását, ahelyett, hogy sodródnék.

Zedder 2013.11.23. 13:49:03

@igazságos: "Mégis leléptél külföldre, de ott se tudsz magaddal mit kezdeni ezek szerint"

Ez nem tudom miből jött le, köszönöm szépen, jól elvagyok, és azt szeretném, ha a leendő gyermekeim egy egészséges társadalomban nőnének fel. Ez nem pénzkérdés.

@Kőmíves Kelemen: "A 16 órát nem úgy kell érteni, hogy tényleges munka a munkahelyen, hanem utánképzés, önfejlesztés."

Ahogy mondod!

Most képzeld el, hogy teljesen általános a magyar ismerőseim körében, hogy sír a szája amiért nem tud nyelve(ke)t, és külföldi nyaralásokon másra van utalva, illetve a felét nem érti a történéseknek körülötte, de önmagától már egy kurva könyvet nem nyitna ki, vagy kezdene bele ingyenes (!) netes tanfolyamokba. Inkább vár éveket, mire a munkahelye beiratja egy 2 hetes tanfolyamra, és örül neki, mintha ezzel elérte volna a karrierje és élete csúcsát. WTF? Ez teljesen friss élmény egy gyerekkori havertól...

nemjogasz 2013.11.23. 13:51:13

Hát, lehet hogy azért tűnik így, mert már egy nyamvadt szállodai ajtónyitogató álláshoz is legalább 2 diploma, 5 év szakmai gyakorlat, 3 felsőfokú nyelvvizsga és emellé max. 22 éves életkor az elvárt...

Zedder 2013.11.23. 13:54:41

@nemsirunk: "Mert most mit olvasok még itt is: évek óta nem találnak megfelelő embert, pedig már milliós fizetéseket adnának. Hát nem lehetne felvenni 3 nem megfelelően képzett, de megfelelő hozzáállású (ez a legfontosabb!) embert normál fizetéssel, akiből 1 beválna, és 2-3 év múlva lenne egy képzett, gyakorlott szakembere a cégnek?"

Nincs az a pár hónapos képzés, amivel szintre lehet hozni a gyengébb képességű embereket. Mit gondolsz, ha mi néhányan szó szerint évtizedeket tettünk bele, akkor majd fél év alatt bárkit fel lehet hozni arra a szintre?

Ilyenkor szépen ki lesz szervezve a munka. Akár két különböző alvállalkozónak is ugyanaz, aztán ha valamelyik belebukik, hát még mindig a pénzünknél vagyunk. De hogy állandóra felvenni az összes juttatással, és közben várni a hónapokat vagy éveket, hogy hasznos tagja legyen a csapatnak (ha ki nem lép közben, és akkor úszott a "befektetés", köszi ez valahogy nem.

Persze vannak, akik az ilyen partnereknél meglátják a fantáziát a dologban, és beleteszik az energiát az önképzésre. Nem egy ilyen kollégám volt, akik 3-4-5 évig partnerkedtek, majd megfelelően felszívták magukat, felvételiztek és azóta is megbecsült tagjai a csapatnak. Csak mondjuk 1 ilyenre jut 100-1000 meg nem felelt jelentkező.

"Persze megfelelő tanulmányi szerződést kötni."

Ilyen is volt az előző melóhelyen, voltak, akik éltek vele. Mondjuk ott már nem az volt a kérdés, hogy országon vagy Európán belül értékes tudásod legyen, hanem worldwide jegyezzenek, és tudjanak hívni, ha baj van... Nyilván megérte a cégnek, mert a franc se tudja mennyit számláztak ki az ilyen kollégák után. Na mondjuk azoknak tényleg nem volt életük, pontosabban a szakma és a munka az életük.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.11.23. 13:56:47

@Zedder:
Nekem az egyik haverom 4 éve nem talál magának munkát, de ezalatt egy kibaszott könyvet nem nyitott volna ki. Legyen az nyelvtanulás, vagy bármilyen átképzés.
A meglévő szkmáját kinyirta a technikai fejlődés, de az istenért nem képezné át magát. Pedig vannak vágyai, hogy mit szeretne csinálni 40 éves fejjel, de inkább megveszi az alkalmi munkákból összerakott pénzéből a legújabb okostelefont 120e-ért, minthogy elmenne valami OKJ-s szarra.
Tudom, hogy semmit nem ér az OKJ, de papirja meglenne róla, és önképzéssel mellette érvényesülni is tudna az adott szakmában.

Nem értem, hogy a többségnek miért evidens, hogy a 15-20 évvel ezelőtt szerzett tudás kitart manapság is, esetleg életük végéig...

Józsi01 2013.11.23. 14:10:18

Természetesen a MAGYAR (illetve más ország) adófizetői pénzéből legyen finanszírozva a képzés.
Véletlenül se azok fizessék a képzést akiknek kellene a képzett ember.
Ez a szép CIONLIBERÁL világ. Minden haszon a multiké, míg a költségek meg a PARASZTÉ.

nemjogasz 2013.11.23. 14:20:30

Ja igen, azt meg sem említettem, hogy mégis mi a faszt várnak itt a cégek jól képzett munkaerő címén, ha talán még egy éve sincs, hogy az egyetemek meg az egyetemisták meg úgy az egész felsőoktatás en bloc a dógózó népen élősködő persona non gratanak lettek nyilvánítva kedves kormányunk által? Nem láttam akkoriban egyetlen egyetemeket támogató céges kiállást sem. Mégis mit várnak, hol tanuljon meg a leendő jól képzett dolgozó egy szakmát?

Zedder 2013.11.23. 14:28:26

@nemjogasz: Öööö, nem tudom mennyire vagy ezzel képben, de a műszaki területeken már 10 éve is csak a multicégek által szponzorált laborok és oktatók vitték a prímet az egyetemeken, nem pedig az állami támogatás... Hihetetlen pénzeket ölnek a képzésbe már régóta, nyitott kapukat döngetsz.

nemsirunk 2013.11.23. 14:31:26

@Zedder: Hol írtam én, hogy pár hónapos képzéssel fel lehetne hozni képzetlen embereket? A pár hónapos tanfolyamok a már képzettek kellenek, a folyamatos változás követésére.
A nem megfelelően képzett emberek számára ÉVEK szükségesek (persze szakmától függ). Ezalatt is lehet használni őket, csak nem olyan szinten mint a már profikat (viszont nem is kell milliós fizetést adni nekik). De hónapról hónapra többet lehet rájuk bízni, míg elérik a kívánt szintet. Évek alatt.

"Ilyenkor szépen ki lesz szervezve a munka."
Mert az alvállalkozónál nem pontosan ugyanez a helyzet? Ő honnan fog leakasztani képzett, gyakorlott szakembert? A legtöbb esetben neki sincs megfelelő embere, de azért bevállalja a melót, majd csak lesz valahogy alapon.

"és közben várni a hónapokat vagy éveket, hogy hasznos tagja legyen a csapatnak"
Így most jobb, hogy hónapokat-éveket vársz arra, hogy aláereszkedjen a képzett profi szakember, aki pont nálad akar dolgozni?
Te magad írtad: "De évek óta nem tudott bővülni a cég, egyszerűen NINCS szakképzett ember a piacon."

Amúgy az az idő sem kidobott pénz, amíg betanul az új kolléga, mert azalatt is dolgozik, csak kisebb munkákat végez mint a profi kolléga, de a fizetése is kevesebb.

igi1 2013.11.23. 15:15:49

@Zedder: persze ezzel meg pláne megerősítettèl mivel a mondandót nem értve felháborodtál

De hagyjuk is mer nem ez volt a lényeg

fda 2013.11.23. 15:18:40

Aki azzal jön, hogy 3-4 diplomája van, az inkább jobban tette volna, ha egy lenne, de az olyan, ami ér valamit.
Lehet hogy a diploma típusa nem ér semmit (mert akkor kár volt megszerezni) de az is lehet, hogy a diploma jó lenne, csak oda kellett volna figyelni a suliban.

zobod 2013.11.23. 15:22:29

@netnepper: ha tényleg érdekel: is/it - information system / information technology. A Sr. Analyst pedig senior analyst, ez azt jelenti hogy tapasztalt illetőt keresnek.

viricsi 2013.11.23. 15:23:34

A szakemberek tömegei közmunkásként tengethetik a napjaikat, nemhogy képzésre, de még a lealapvetőbb emberi szükségletekre sem jut a pénzből, no és persze meg lehet nézni, hogy milyen, teljességgel használhatatlan képzéseket kínálnak. Ezek csak a képző cégeknek jók. És mint tudjuk, beindították az értelmiségi közmunkaprogramot, ahol cipőgombokért végezheted az értékes munkát, mert ha nem, akkor kiesel minden támogatási rendszerből. Meg lehet próbálni bárkinek ilyen feltételek mellett megélni és egy megfelelő önképzést finanszírozni,sőt ott teljes értékű emberként sikeresen résztvenni. Átgondolja e valaki, hogy mekkora mentális terhet jelent mun kanélkülinek, éhbéres közmunkásnak lenni?
Sajnálatos, hogy mára munkatársból humán erőforrássá váltunk.

bankvezér 2013.11.23. 15:31:12

@Albrecht Ens:
"Bámulatos, hogy mennyien nem értik a viccet."

Sajnos ez van... És ők akarnak jól fizető munkát találni? Persze a munkáltatók sem értik a viccet..

netnepper 2013.11.23. 15:34:36

@zobod: Köszönöm az infót, én még talán sejtettem is a lényeget, de vajon Jóska is tudja-e Alsómocsoládról?
Vagy nem őt keresik a cégek, hanem azt aki jelenleg is análizál a konkurrenciánál, vagy ahogy írták itt, belső ember a nyerő?
Lényegében mind1, ezek így csak látszat munkahelyek, látszat álláshirdetésekkel.
Ebből itt senki nem fog esténként pörköltet zabálni:-).

Csakjoaruk Webáruház · http://csakjoaruk.hu 2013.11.23. 15:43:42

Azért azt sem szabad elfelejteni hogy sokan még a 20-as éveikben is arra az óvodás kérdésre hogy mit szeretnél csinálni képesek egy szakmát mondani.
A mit szeretnél csinálni az a hobbira vonatkozik. Az hogy miből fogsz tudni megélni pedig egy szakmára. Ha ezt az egyetem vagy főiskola előtt megérti valaki, akkor nem megy el olyan szakra ami bár érdekli, de a kutyának sem fog kelleni. Az hogy a kettő passzol az egy fantasztikus dolog, de nem feltétel.

Netuddki. 2013.11.23. 15:45:24

Ez se Magyarországra vonatkozik. Akkor meg kit érdekel?

nemsirunk 2013.11.23. 16:03:27

@viricsi: A tanfolyamok jók lehetnek az alapok elsajátítására, de valódi tudásra kizárólag a gyakorlatban a munkahelyen lehet szert tenni.

zobod 2013.11.23. 16:15:00

@netnepper: nem hiszem, hogy látszat. Nem könnyű alkalmas és rögtön bevethető személlyel feltölteni egy ilyen pozíciót, és határozott időre szóló szerződéssel elég drága is. A szakmai profil is megkötés. Egy uniós államigazgatási informatikai projektnél sok hasznát egy banki, logisztikai területen tapasztalatot szerzett szakértőnek nem veszik. Ez viszont is igaz. Elhiszem, hogy minden lehetséges csatornán keresik az érdeklődő jelölteket, még az ilyen portálokon is.

viricsi 2013.11.23. 16:46:23

@nemsirunk:
Őszintén, ezek közül mit választanál, amire piacképes kereslet is van? ...és én 52 évesen, műszaki képzettséggel, majd 35 évnyi szakmai múltal a hátam mögött? (Szerencsére van állásom, de messze a szakmámtól, mélyen képességi szintem alatt.)
www.afsz.hu/resource.aspx?ResourceID=AK_kepzesek_lista

netnepper 2013.11.23. 17:02:35

Pontosan erről szólt az első itteni hozzászólásom...
Magyarul olyan embereket keresnek zsinórban, akik lényegében nem léteznek a munkaerő piacon.
Ezzel viszont itt senki nincs kisegítve.
Tehát mégsem valóságos állások.
Az álláskeresők többsége számára biztosan nem.
A munkavállalók többsége nem arra van kihegyezve, hogy mindenféle ritka szakterületen, egyszemélyes szakmai specialistát igénylő állásoknak feleljenek meg.
És ilyenekkel vannak tele a karrier oldalak.
Ebből így még nem lesz se állás, se megfelelő melós.
Csak a jóbinfósok szórhatják majd továbbra is az "áll(d)ásos" spamáradatot...

igi1 2013.11.23. 18:22:30

@fda: mindegy hogy hol tanulsz ne ez a siker mércéje hanem a hozzáállás módja a dolgokhoz

A papír fontos de csak ha mar kell az állashoz utólag.

na4 2013.11.24. 12:38:09

Ez a kapitalizmus emberek. A versenyképes győz, az versenyképtelen elbukik. Ez az evolúció.

viricsi 2013.11.24. 17:58:30

@na4: No igen, hogy Sándor György humoralistát idézzem: "Egyenlő pályák, egyenlő esélyek...én kerékpárral megyek." :-)

Kivlov 2013.11.25. 08:37:03

@bankvezér:
Azt hittem természetben fizetsz... :)

bankvezér 2013.11.25. 10:56:35

@Kivlov:
"Azt hittem természetben fizetsz... :) "
Semmiben nem fizetek, mert nincs alkalmas munkavállaló. :)

Kivlov 2013.11.25. 11:00:34

@bankvezér:
át kéne alakítani a képzési rendszert... :D
süti beállítások módosítása