Pénzügyi Szemle Online Blog

A blogot a penzugyiszemle.hu szerkesztői írják. A portálon cikkeink, tanulmányaink teljes terjedelemben megtalálhatók, és teret adunk a szakmai vitának is. Ingyenes regisztráció itt.

Kövessen minket a Linkedin-en!

A Pénzügyi Szemle online hírei

    • Japán és a folyamatos monetáris lazítás
      Az Egyesült Államok nem engedheti meg magának, hogy további hosszú évekig fenntartsa a laza monetáris politikáját, hisz óvakodnia kell az inflációtól. De mi a helyzet azokban az országokban, ahol a gazdaság természetes folyamataiból eredően folyamatos a deflációs nyomás?

    • Az újraelosztás lehet a megoldás a gazdasági problémákra
      Ha van stabil gazdasági növekedés, akkor a felmerülő problémákra megvan a megoldás: maga a növekedés. Hiába jön tehát egy válság, egy fenntarthatatlan adósság, a problémákat megoldja a stabil növekedés. De mi a helyzet akkor, ha ez a stabilitás elvész?

    • Szükség van az 500 eurósokra az eurózónában
      Az 500 eurósok legnagyobb használója az alvilág, az EKB korábbi igazgatója mégis úgy látja, hogy a bankjegyekre szükség van, mégpedig biztonsági okokból. Az eurózónát ugyanis egyszer már megmentették az 500 eurós bankók.

    • Nyugdíjak: egyre fontosabb az előtakarékosság
      Az Egyesült Államok társadalma elöregedőben van, csakúgy, mint számos más fejlett országban. Ebben a környezetben az állami nyugdíjak vásárlóértéke egészen biztosan csökkenni fog, ami különösen az alsó jövedelmi harmadban okozhat nehézségeket.

    • Ronald Coase - itt és most
      Ronald Coase szerint a közgazdászokra az igazán érdekes kérdések az intézmények - vagyis a társas játékszabályok - középső szintjén várnak. Súlyos tévedés, pontosabban tudatlanság azt hinni, hogy a piacgazdaság intézményei triviálisak, és elintézhetők az olyan sommás állításokkal, mint hogy „magántulajdonra és szerződéses szabadságra van szükség".

    • Amerikai állampapírokat vásárolhatna az EKB
      Az eurózónában komoly problémát okoz a rendkívül alacsony infláció és a lassú gazdasági növekedés. Ha az Európai Központi Bank amerikai állampapírokat vásárolna, azzal egyszerre oldhatná meg a gondokat, úgy, hogy az uniós szabályok sem sérülnének.

    • Rossz célpontra lőttek a görög megszorításokkal
      Miközben Írországban és Portugáliában remekül halad a válság utáni felépülés, Görögország továbbra sem képes a tartós növekedésre. Pedig a megszorítások rendbe tették a költségvetést és a folyó fizetési mérleget is.

Minden napra egy tanulmány

A blog küldetésének tekinti a magyar közgazdasági és pénzügyi kultúra emelését, a gazdasági és pénzügyi kérdések iránt érdeklődők látókörének szélesítését. Ennek részeként minden nap egy-egy, jellemzően külföldi szerzők által jegyzett tanulmányt, elemzést, szakcikket ajánlunk az olvasók figyelmébe. Meggyőződésünk, hogy a nemzetközi tapasztalatok segítik a magyarországi kihívások és problémák jobb megértését, az ezekről való színvonalas vitákat és a megfelelő válaszok megtalálását is. A bejegyzések a szerzők, illetve a Pénzügyi Szemle Online szerkesztőinek véleményét tükrözik. A kommenteket moderáljuk, melynek során az általános moderálási elveket követjük.

Akik figyelnek ránk

ecohu_logo.jpg

hirf.jpg

Nem kell félni a román bevándorlóktól?

2013.09.19. 08:30 Pénzügyi Szemle

A gazdag nyugat-európai országok összességében nagyon is jól járnak a bevándorlással, még akkor is, ha valóban vannak olyan érkezők, akik csakis a nagyvonalú segélyekre alapoznak.

„Jönnek a románok és a bolgárok, itt élősködnek majd a mi pénzünkön és szabadon veszik igénybe a német állam szociális szolgáltatásait” – ez a mondat egyre többször hangzik el nem csak Németországban, de Hollandiában és Ausztriában is, utalva arra, hogy a kelet-európai bevándorlók ez év végétől kezdve korlátozások nélkül költözhetnek át bármely nyugat-európai országba, igénybe véve annak szociális hálójának védelmét. De vajon valóban tartaniuk kell a gazdag nyugati országoknak a Kelet-Európából érkező, a kiterjedt szociális hálón megkapaszkodni vágyó „élősködők” millióitól? Az eredeti elemzés itt érhető el.

kep_n.jpg

A gazdag nyugat-európai országokban mára divat lett ferde szemmel nézni a kelet-európai bevándorlókra, akik - miután a csatlakoskor életbe léptetett korlátozások már lejártak, vagy hamarosan lejárnak - az EU szabályai szerint szabadon letelepedhetnek, dolgozhatnak, sőt még a helyi szociális háló védelmét is élvezhetik. Sokan úgy gondolják például Németországban, hogy a német emberek által megteremtett gazdagságból ne részesüljenek a keletről érkező bevándorlók, és főleg ne jöjjenek olyanok, akik a német segélyekre alapozzák megélhetésüket.

Joakim Ruist, a University of Gothenburg kutatója ugyanakkor kimutatta, hogy a nyugati fogadó országok nagyon is jól jártak az eddigi bevándorlókkal, és minden adat azt támasztja alá, hogy a fenti félelem megalapozatlan. Való igaz, hogy jönnek olyanok is, akik csak a segélyekre alapoznak, a bevándorlók döntő többsége azonban dolgozni vágyó fiatal, akik sokkal többet fizetnek be a közösbe – adók és járulékok formájában -, mint amennyit kivesznek onnan.

És hogy mennyivel többet? A brit gazdaságban például az átlag bevándorló megközelítőleg 1,4-szeresét fizeti be a közös kasszába, mint amennyit kivesz onnan. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a brit gazdaságban az állami újraelosztás aránya alacsony, vagyis az állam nem tart fenn kiterjed szociális hálót, ennek megfelelően aki valamely gazdag nyugati országban akar segélyen élni, annak nem a brit gazdaság a megfelelő célpont.

A kutató ennek megfelelően bemutatja a svéd adatokat is, melyek – a várakozásoknak megfelelően – azt mutatják, hogy az átlag bevándorló bevétel/kiadás mutatója alacsonyabb, mintegy 1,1-es értékkel. De még mindig pozitív, vagyis a Svédországba érkező bevándorlók átlagosan 1,1 egységgel járulnak hozzá a közöshöz, miközben 1 egységet vesznek ki onnan, így a svédek – bár nem olyan mértékben, mint a britek - ugyancsak jól járnak a bevándorlókkal.

Joakim Ruist hozzáteszi, hogy a bevándorlásból származó pozitív hatás idővel semmit sem gyengül, a bevándorlók ugyanis amellett, hogy egyre jobban igénybe veszik a szociális szolgáltatásokat, a hozzájárulásuk is emelkedik az egyre több befizetett adó és járulék formájában. Kétségtelen tény tehát, hogy vannak olyan bevándorlók, akikre tökéletesen ráillik a német adófizetők félelme, a többség azonban dolgozni akar, összességében pedig kimutatható, hogy a gazdag nyugati országok mind rövid, mind hosszú távon nagyon is jól járnak a bevándorlással.

Ha tetszett a poszt, olvassa el korábbi írásainkat is!

Nobel-díjas támasz a devizahitelesek mentéséhez

Menjünk minél később nyugdíjba!

Mégsem omlanak össze a nyugdíjrendszerek?

Ahol minden fiatalnak van munkája

Így válhatsz szegényből gazdaggá

Ezért kell megszabadulni a frankhitelektől

A bejegyzés trackback címe:

https://penzugyiszemle.blog.hu/api/trackback/id/tr185521980

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: "Hálát adunk, hogy Erdély Romániához tartozik" 2013.09.19. 18:58:17

. "Ez nem magyarság. Ez egy fogyó nép pökhendi felfuvalkodottsága" - írja a határon inneniekről egy határon túli magyar. Mit gondol egy erdélyi az anyaországi magyarok pökhendi, kirekesztő, melldöngető magyarkodásáról? Megírta kommentben:   "Má...

Trackback: Románia jobb hely, mint Anglia 2013.09.19. 18:57:00

. Olcsóbb a sör, jobb a kaja, szebbek a lányok. Ügyes turisztikai kampánnyal vágtak vissza a románok az arrogáns brit bevándorlás-ellenes kampányra. Emlékszel még a kanadai óriásplakátokra Miskolcon, amelyekkel távol akarták tartani a magyar bevándor...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.09.19. 12:28:50

Ha ez valóban így van, Svájc vajon miért korlátozza a k-európai bevándorlást? Ha ez valóban így van, miért nem szabadították fel a Németek a munkaerőpiacaikat hamarabb? Ha ez valóban így van, miért élnek muzlimok tömegei Londonban, Rotterdamban, Stockholmban welfare-en, szegregáltan? Egyáltalán, honnan a Németek előítélete?

baliquez 2013.09.19. 18:45:24

@Pensive: elképzelhető hogy a kéthetente felhúzott mecsetek zavarják őket, meg az olyan városnegyedek ahol alig beszélnek németül, sőt, talán azzal sincsenek teljesen kibékülve hogy vannak olyan csoportok akik a saria bevezetéséért lobbiznak a befogadó országukban. Előítéletesek, igen. Pedig számíthatnának arra hogy egyik-napról a másikra integrálódnak és szögre akasztják az egész - nem kevés helyen inkompatibilis - civilizációjukat amiben szocializálódtak.

Shopping 2013.09.19. 19:02:18

mindenki maradjon ahol van!!!!!!
Ha úgy dönt hogy más országba költözik, tisztelje és tartsa be az adott ország szokásait, szabályait!

NE akarja megváltoztatni a befogadó ország több évszázados hagyományait. Fogadja el a bevándorló, hogy az anyagi jólétért lemondások várnak rá. (pl. nem lesz mecset)

Aki ezt nem tartja be, az maradjon ahol van!

desw 2013.09.19. 19:19:51

Mondjuk marha bonyolult lenne a megoldás: szociális ellátás (segély, gyerekre, lakhatás, ...) csak min egy év igazolt munka után jár!

@Shopping:

"Ha úgy dönt hogy más országba költözik, tisztelje és tartsa be az adott ország szokásait, szabályait!"

Ennyi! Ha nem tetszik a bevándorlónak a befogadó ország vallása, szokásai, akár haza is mehet.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.09.19. 19:20:48

Az is költség, hogy a bevándorlók klánszerkezetű társadalmakat hoznak magukkal (a pakisztáni bevándorlók körében az unokatestvér-házasságok 50% fölötti arányt képviselnek), hogy újabb bevándorlókat hoznak magukkal (mert nagyon gyakran otthonról hoznak feleséget/férjet maguknak), hogy ha helyben házasodnak, akkor sem integrálódnak (hanem a már említett klánon belüli házassággal gyakorlatilag elszigetelt zárványként léteznek a társadalomban), hogy megverik a nem bevándorló gyerekeket (mert a rengeteg testvér/unokatestvér/másodunokatestvér összetart, az egykéző helyi gyerekek meg csak magukra számíthatnak). Ráadásul a második és sokadik generációt már sosem számítják bele a költségekbe, mivel azok már helyinek számítanak, gyakran állampolgársággal, így ha esetleg szociális diszfunkció terjed a körükben, az a helyiek körében terjedő problémák listáját gyarapítja.

Összességében a társadalmi bizalom és együttműködés szintjének a csökkenésével fizetünk a bevándorlásért, ami hosszú távon a demokráciát mint olyat is megkérdőjelezi, de már rövid távon is a korrupció és hasonló problémák terjedésével jár.

_most_ 2013.09.19. 19:25:27

@Shopping: ja, a székelyek is tanuljanak meg románul.

feketehun 2013.09.19. 19:39:56

@Siri Keeton: Szerintem ez egy olyan gondolatmenet, ami jól csengő előítéletekből táplálkozik, és Magyarországról nézve információ hiányában alternatív valóságképként fel is vállalható. Sok embertől hallok itthon ilyeneket. Nem is merném ex catedra kétségbe vonni, amit mondasz, de szerintem sokkal árnyaltabb a kép.

Pl. El kell ismerni, hogy Németországban a hagyományos németeknek kezd büdös lenni a kétkezi munka. Én csak rövid ideig éltem kinn egy nem is túl frekventált városban, de azt láttam, hogy a vendéglátásban pl. kizárólag nem-németek nyomták (leszámitva a csinos pincérlányokat meg a sármos bármixercsávót). A gazdaságukban meg van annyi erő, hogy ez mindenkinek megérje, uanis meg lehet keresni egy gyorséttermi munkával is annyit, hogy az ember tisztességes életkörülmények közé kerüljön, ami érzésem szerint még a jelenlegi Magyarországról nézve is előrelépési lehetőség, és akkor Bulgáriáról nem is beszéltem.

És szerintem azt sem lehet ezekre a rétegekre mondani, hogy kulturálatlanok lennének, akik dolgoznak, azok elfogadják az ottani mentalitást, hasonulnak, megtanulják a nyelvet. Mást nem is tehetnének.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.09.19. 19:55:02

@feketehun: Ez utóítélet, a tények ismerete alapján levont következtetésekkel (pl. rokonházasság, stb.)

Viszont az nagyon kemény, hogy előítélettel vádolsz másokat, majd pedig leírod a németekről általában, hogy "büdös nekik a munka".

Érdemes lenne megfontolnod, hogy a képzetlen bevándorlók elárasztották a képzettség nélkül végezhető munkahelyeket, és lenyomták ott a béreket, értelemszerűen a képzettebb németek ezután más munkakörök felé indultak el. Ez az egyik magyarázat a nyugati világban az utóbbi ötven évben drasztikusan kinyílt jövedelmi ollóra. A vezérigazgató ma kétszázszor annyit keres, mint a szalag menti munkás, ötven éve még csak hússzor annyit keresett.

Egyébként én Németországban német (és Svájcban svájci) pincérekkel szoktam találkozni legalább 50%-ban, persze az olcsóbb kifőzdékben jellemzőbb a bevándorló pincér.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.19. 19:55:17

@Shopping:

A multikulti államokban a multikulti a helyi szokés, azaz ha jön egy idegen, bármit tehet, hiszen ezzel nem sérti a multikulti rendet.

desw 2013.09.19. 19:59:10

@feketehun:
"És szerintem azt sem lehet ezekre a rétegekre mondani, hogy kulturálatlanok lennének, akik dolgoznak, azok elfogadják az ottani mentalitást, hasonulnak, megtanulják a nyelvet. Mást nem is tehetnének."

Ezzel vitatkoznék. Londonban az arab negyedben próbálj meg végigsétálni a miniszoknyás barátnőddel egy sörrel a kezedben. Több balhé is volt már ebből, mert ugye a gyökér bevándorló vállása szerint nincs alkohol és a miniszoknyás nő meg kurva.

Vagy a pár hónappal ezelőtti londoni balhé elkövetője is valami vallási fanatista nigger bevándorló volt.

Csomó román és magyar bevándorló is tolmácsot kér a segíly igényléséhez. Mikor fog egy szót sem beszélő bevándorlő munkát kapni?

desw 2013.09.19. 20:01:09

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

" A multikulti államokban a multikulti a helyi szokés, azaz ha jön egy idegen, bármit tehet, hiszen ezzel nem sérti a multikulti rendet. "

És egyre jobban látszik, hogy ez a multikulti bizony nem működik. Egyre jobban elpofátlanodnak a bevándorlók.

csodálkozó 2013.09.19. 20:02:15

Ez a számítás akkor igaz, akkor pozitív a hozadéka, ha 1 szorgos emberre nem 5 ingyenélő jut. Mert bíz akkor az 1,4 1,1 szorzó osztódik. És bíz, ha az ingyenélő 10x többet megy orvoshoz, ingyé van az óvoda, akkor ez a bevándorlás sztori bőven mínuszos.
Mindenki retteg a muszlimoktól. Lehet, nem teljesen alaptalanúl, de az eu cigányitól kell jobban félni. egy 15 milliós tanulatlan, kvázi törzsi viszonyok között minden "fehér" értéket elítélnek. Ismerős? Canada -meg is érdemelten- jól megtanulta a leckét. Franciák, Svédek, Olaszok?
A nagy Erdély kultusz is arról szólt, hogy az összes magyart kicsit makogó cigány átjött, és lett magyar állampolgár. Aztán magyarként vitte hírünket szerte a világban... Lakhelyemen, a Gábor -típus, fajta- cigány képviseli magát. tudtommal nem balhéznak. Évekig járták a környéket ócska, lepukkant autókkal. Csatornáztak. Gondolhatnánk, milyen szorgalmasak. Aztán eltüntek a csatornák, és megjelentek a 10-21 milliós autók. Soha s enki nem vitt többé csatornát. Nem járatják gyerekeiket iskolába, nem dolgoznak, de minden nap KFC kaja Sega Fredo kávéval. Miből? Aztán beszéltem egy "csatornázottal". A stori a következő: megkérdezi a cigányt a delikvens, hogy mennyi a ház újra csatornázása: 80e Ft mondja a cigány. Ez qva jó, mert magyar szaki sokkal többért csinálja. Munka befejez, cigány eltűnik, majd este megjelenik 4 autó tömve cigánnyal. Mind bemegy, mondván, hogy jöttek a pénzért. Koma, adja a 80e ft-ot, de cigány, hogy biz az 160e Ft. De miért? Hát mert volt benne sarok is! És ekkor minden cigány benyomul a "megrendelő" aurájába. És pénz kifizet. Csoda? Aztán kérdezgettem a környéken, hogy ez igaz é? Aztán a következő sztorira leltem. Ezek a "kedves emberek" keresik az egyedül álló embereket. Ha kiderül, hogy nincs örököse, akkor addig szövegelnek ,hogy meg kell a csatornát csinálni, amíg a -jellemzően- idős emberek megcsináltatják a csatornát. Aztán, mivel nem tudják a 80-at ami 160 e ft kifizetni ,ezért "finom" győzködés eredményeként az öreg aláírja, hogy eltartásért ezek öröklik a vagyont! De ismerős a youtube videó az angliai bolgár tolvaj cigányokról? 15 millió 95%-ban analfabéta, kvázi állati viselkedési mintákat követő tömeg, mely nagy része, és legelmaradotabb része román, Bulgár, Magyar. Nem kell nekik félni? Hát nem (csak) a mecsetektől......

csodálkozó 2013.09.19. 20:03:04

Bocs a jelzők kisbetűsek.

feketehun 2013.09.19. 20:04:01

@Siri Keeton: Ne viccelj már, én nem vádolok semmivel semmit, csak felvetettem egy gondolatot, illetőleg reflektáltam a tiedre. Ezért is alkalmaztam többször a szerintem kifejezést.

Amit emlitesz szerintem egy nagyon vonzó és kellemes gazdasági-társadalmi modell, mert nyilván azok a képzettebb németek húzzák a gazdaságot érdemben, és ebből adódik, hogy a képzetlenebbek is normálisabb pénzt tudnak keresni. Nem tudom, milyenek voltak az egyszer munkások bérei iksz évvel ezelőtt, de nehezen tudom elképzelni, hogy a képzetlen bevándorlók nagyon lenyomták volna azokat. Vagy ha 8 eurós órabérre lenyomni kell a fizut, akkor irigylem őket :)

Na szal szerintem addig nem akkora gond a nagy jövedelmi ólla, amig annak az alsó szára is emberi megélhetést nyújt.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.19. 20:06:13

@desw:

Eredeti verziójában még működhetne is akár a multikulti, de a jelenlegi megvalósulásában semmiképpen. Valójában ez nem is multikulti így, hanem nihilizmus.

Baloldali érték 2013.09.19. 20:10:37

@_most_: Ja persze, dolgozni ment ki az ősromán Erdélybe az összes székely 1918-ban.

desw 2013.09.19. 20:16:16

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

A sok buzeréns jogvédő ebbe is belepiszkított. Csak a jogokért harcolnak, kötelesség meg semmi.

Az angol egy toleráns nép, és a valóban dolgozni akaró bevándorlókkal semmi bajuk sincs, de joggal vannak kiakadva attól, hogy egy jött-ment bevándorló szülőgépet egyből a tenyerén hordoz az állam.

vladimir964 2013.09.19. 20:18:43

Érdekes dolgról beszélgettünk múltkorjában egy barátommal, aki kinn van, és ráadásul értelmiségi, tehát nem tescós szintről nézi a problematikát. Tehát: a bevándorló csóringer, fele vagy negyed pénzért dolgozó külföldi teremti meg befizetéseiből azt, hogy az "echte british" lazán ellegyen a munkanélküli segélyből és leakassza a szociális és egyéb ellátórendszer minőségi cuccait. Hogy nem kicsiny dologról van szó, íme: a munkanélküli egy WASP BRIT ÁLLAMPOLGÁRNAK, vagyis nem egy senkiházi tetű jöttment Kelet európainak, aki örüljön, hogy luk van a seggén - 1.500 euró/kopf, egy párnál ugyebár az 3.000 euró meló nélkül, tisztán, adómentesen. Hát hülye lenne elmenni dolgozni, amikor otthon ülhet, nézheti a kétméteres falitévén a focimeccset, délután meg szlopálhat a pubban.
Ezért nem talál pl. Jamie Oliver sem dolgozni hajlandó angolt.

desw 2013.09.19. 20:20:00

@feketehun:

"Na szal szerintem addig nem akkora gond a nagy jövedelmi ólla, amig annak az alsó szára is emberi megélhetést nyújt."

Nem a dolgozni hajlandó és tudó bevándorlókkal van a gond, hanem a többivel. Mikor fog munkát kapni a helyi nyelvet alapszinten sem makogó bevándorló? Kb soha, de azért segély meg gyerekszülésre meg lakhatásra megy a pénz nekik.

desw 2013.09.19. 20:23:54

@vladimir964:

"Tehát: a bevándorló csóringer, fele vagy negyed pénzért dolgozó külföldi teremti meg befizetéseiből azt, hogy az "echte british" lazán ellegyen a munkanélküli segélyből és leakassza a szociális és egyéb ellátórendszer minőségi cuccait."

Ez jól hangzik, de ugye nem akarod azt mondani, hogy a csóringer fele vagy negyed pénzért dolgozó pakisztáni annyi adót fizet, hogy ebből jut olyan sok segély a németnek?

Crass 2013.09.19. 20:27:29

@_most_: Ha komolyan gondoltad, akkor elmebeteg vagy, ha viccnek, akkor szégyelljed magad!

A cikk tartalma tele van hazug csúsztatással, nyilvánvaló képtelenségekkel.
Érdemes a tárgyban elolvasni a Focus c. német lap múlt heti cikkét, vagy a szélsőségességgel nem vádolható ARD német adó riportját a Dortmundi, Duisburgi állapotokról.
Akármilyen analfabéta sehonnai a - mondjuk ki nyíltan - román és bolgár cigány bevándorló, azt tudja, hogy a Bajor jogszabályok lehetővé teszik a fiatal korúak elzárását is. Egész családok alapozzák egzisztenciájukat arra, hogy gyermekeik lopnak, fosztogatnak, rabolnak. Ezért aztán tevékenységüket a jóval liberálisabb északi tartományokban folytatják. Ott a kölyköket a rendőr figyelmezteti, ami belőlük röhögőgörcsöt vált maximum ki. A környezetükben élő török és más bevándorlók is megelégelték már kártékony létezésüket. Ők ezt szóvá is tehetik. A németek nem, mert ugyanaz a hazug moslék ömlik a nyakukba, mint azokra akik ezt az anomáliát Magyarországon merik megemlíteni. Pedig akinek szeme van, annak nem különösen meglepő, hogy életmódjukkal, a bűnelkövetési szokásaikkal kapcsolatos tapasztalatok visszaköszönnek Norvégiától Romániáig, Szlovákiától Spanyolországig mindenütt, ahova betehetik lábukat. És ezt próbálja meg a szerző, mint előnyt a befogadó társadalmaknak előadni. Aki ezt elhiszi, szamarabb a lónál!

vladimir964 2013.09.19. 20:36:52

@desw: Nem a németeknél, barátom, hanem a BRITEKNÉL ez a helyzet. Bizony-bizony a WASP csávók egész egyszerűen nem hajlandók dolgozni. Legalábbis fizikai munkát nem. És hihetetlennek tűnik, de így működik jelenleg a dolog. Ne felejtsd el, hogy ott úgy van felépítve a dolog, hogy a nem állampolgárként ott melózók a töredékére jogosultak az ellátási rendszernek. És a sok-sok indiai, mindenféle nigger, magyar, lengyel etc. befizetése összeadja a kevesebb helybéli here veréjére valót. Tény az is, hogy mindez a városokra vonatkozik. Vidéken más a helyzet, de ott nem is annyira "színes" a helyzet.

desw 2013.09.19. 20:47:57

@vladimir964:

"Nem a németeknél, barátom,"

"1.500 euró/kopf"

Aha, euró Angliában! Mindegy, értem.

"hanem a BRITEKNÉL ez a helyzet. Bizony-bizony a WASP csávók egész egyszerűen nem hajlandók dolgozni."

Angliában is van egy masszív alulképzet proli réteg ("bennszülött" angolok), akiket lehetne fehér cigányoknak is nevezni. Tinédzserként szülnek 3 kölköt és csak segély, semmi munka. Ez igaz, de ezek ellátását nem a minimálbér körül dolgozó pakisztáni termeli ki (gyak csak áfát fizet, szjá-t kb semmit), hanem a jólképzett és jól kereső emberek. És ha hozzávesszük azt, hogy bizony a paki és az indiai is elég szapora nép, és az angol állam eléggé támogatja a gyereknevelést, akkor erős a gyanum, hogy összeségében negatív a mérleg és a nem minimálbéres bevándorló tartja el az országot Angliában sem.

desw 2013.09.19. 20:51:31

A blog szerzője ügyesen kihagyott egy fontos mondatot az eredeti tanulmányból:

"Az is kimutatható, hogy minél szerényebb a szociális háló egy nyugati országban, annál többet nyer az adott ország a bevándorlással"

Na igen, mert ekkor csak azok a bevándorlók mennek ilyen országba, akik akarnak és tudnak is dolgozni, a segélyesek mennek máshová.

feketehun 2013.09.19. 21:00:39

@desw: Biztosan igazad van, sajnos még nem volt szerencsém Londonban járni. Szélsőséges helyzetek mindenhol előfordulnak, meg aztán az arabok talán eleve egy sajátos kulturális közeg... Persze nem értek egyet azzal, ha egy bevándorló kisebbség a saját országának szokásainak betartatását követeli meg a fogadó országtól, ellenben a cikk a kelet-európaiakról szól, és én az ezzel a témával kapcsolatos véleményemnek igyekeztem hangot adni.

De szélsőségek mindenhol vannak. Nem lehet, hogy ez általad emlitett esetek mondjuk Londonnal összefüggésben kiragadott példák, amik nem jellemzik az általános helyzetet?

feketehun 2013.09.19. 21:08:53

@desw: Jah, az a fogadó állam dolga, hogy ésszerű támogatási rendszert alakitson ki, pl vmennyi munkavégzéshez kösse a támogatást. Vagy motiválja a nyelvtanulásra a bevándorlókat. Szélsőséges esetben küldje őket haza. A saját magát fenntartani nem tudókat akkor is ki lehet rakni egy országból, ha az illető uniós polgár. A képzetlen, viszont alacsony szinvonalú munkát végezni akaró és képes bevándorlókból viszont azért tud profitálni egy nyugati ország, sőt kicsit rájuk is van szorulva szerintem.

desw 2013.09.19. 21:13:59

@feketehun:

"Nem lehet, hogy ez általad emlitett esetek mondjuk Londonnal összefüggésben kiragadott példák, amik nem jellemzik az általános helyzetet? "

Mondjuk ha a családtagomat bántalmazná valamilyen gyökér az elbaszott vallási meggyöződése miatt, akkor azért eljutnék odáig agyilag, hogy ha a fanatista nem lenne itt, akkor nem történt volna meg az esemény.

De mondok egy másik példát: Anglia, vonatpálya lerohad, nem megy tovább egy vonat sem. Jönne pótlóbusz, csak ott meg a vallási gyökér sofőr nem ül a volán mögé, mert Ramadan van. Há' b+!

Egyébként egyszerű a megoldás: min 1 év munka után jár segély és támogatás.

desw 2013.09.19. 21:30:08

@feketehun:

"Jah, az a fogadó állam dolga, hogy ésszerű támogatási rendszert alakitson ki, pl vmennyi munkavégzéshez kösse a támogatást."

Ennyi lenne a megoldás.

"Vagy motiválja a nyelvtanulásra a bevándorlókat."

Van egy csomó tök ingyenes lehetőség. Ennél több mi kellene egy valóban dolgozni akaró bevándorlónak?

"Szélsőséges esetben küldje őket haza."

Előzzük meg a bajt inkább és ne engedjük be őket.

"A saját magát fenntartani nem tudókat akkor is ki lehet rakni egy országból, ha az illető uniós polgár."

Félek, hogy ez nem ilyen egyszerű! Unios állampolgár ott telepszik, ahol akar.

"A képzetlen, viszont alacsony szinvonalú munkát végezni akaró és képes bevándorlókból viszont azért tud profitálni egy nyugati ország, sőt kicsit rájuk is van szorulva szerintem."

Ebben nem vagyok biztos, ha a teljes kiadás-bevétel egyenleget megnézzük.

vasgyuszi 2013.09.19. 21:32:42

@Shopping: KÖSZÖNÖM, Te vagy az én emberem, én sem írhattam volna jobban!!!

Bálint Anna 2013.09.19. 21:42:42

Lehet itt beszélni román, bolgár, magyar bevándorlókról, nyugaton szinte kizárólag a cigányokkal van a probléma.

M. Péter 2013.09.19. 21:48:09

@vladimir964: Hadd világosítsalak fel, hogy a WASP amerikai kifejezés, britekre nem használják, és egy valódi WASP természetesen nem végez fizikai munkát, hanem vállalatot vezet, ügyvédkedik, bankárkodik, vagy valami hasonló.

bankvezér 2013.09.19. 22:23:02

@csodálkozó:
Azért furcsa egy fazon vagy te. Még 2008-ban regisztráltál, de azóta csak két hozzászólást írtál. Ezt a kettőt, ami itt van . :)))))

Ad Dio 2013.09.19. 22:37:50

Vajon bele van kalkulálva ebbe nagy "megéribe" az is, hogy azt a munkát amit egy bevándorló végez ma el, tegnap még egy benszülött végzett el? Hogy ugyan a bevándorló nem kerül pénzbe, de akinek a helyére felvették olcsóbban, az igen?

fourgee 2013.09.19. 22:46:16

@desw: "Ennyi! Ha nem tetszik a bevándorlónak a befogadó ország vallása, szokásai, akár haza is mehet. "

Te a zsidókból is keresztényt csinálnál? :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.19. 22:47:58

". Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a brit gazdaságban az állami újraelosztás aránya alacsony, vagyis az állam nem tart fenn kiterjed szociális hálót, ennek megfelelően aki valamely gazdag nyugati országban akar segélyen élni, annak nem a brit gazdaság a megfelelő célpont."

es ez igy ahogy van nem igaz.

MErthogy ha ay eu-bol jon, pont ugyanugy jogosult benefitekre, mitn egy echte angol.

Mikor egy rovid ideig munkanelkuli voltam, kiszamoltam , mennyit kapnek itt az allamtol. Parommal ketten egyutt housing meg ilyen olyan benefitek jogcimen 1200-t kaptunk volna.

Sok chav meg kapja az onkormanyzati lakast, meg minden benefitet, siman lehet, hogy nem eri meg neki dolgozni.

Sajnos nagyon is kiterjedt a szocialis halo.

Brix 2013.09.19. 22:54:18

@Siri Keeton: A jövedelmi olló nem a bevándorlók miatt nyílt ki, és nem is az elmúlt 50, hanem inkább az elmúlt 20-25 évben. Egyszerűen a magasabb képzettséggel járó munkák, egyre nagyobb hozzáadott értéket termelnek, és magasabb áron lehet eladni a világpiacon, mint a helyi szolgáltatásban tevékenykedő, általában alacsonyan képzett emberek munkáját
A nyugati országokban is nagyon magas szintre emelkedett a munkanélküliség az elmúlt években, így a kelet-európai bevándorlók csak azokat a posztokat kapják meg, amire nincs helyi jelentkező.
A románok és bolgárok már régen ott vannak Nyugat-Európában 3-4 millióan így nem jön semmilyen drámai mértékű kivándorlás. Hiába a 7 éves moratórium , régen kijátszották, úgy hogy kisvállalkozónak bejelentkeztek, TB számot kaptak és mindjárt oda kerülnek hivatalosan a helyi munkaerőpiacra.

desw 2013.09.19. 22:56:21

@fourgee:

"Te a zsidókból is keresztényt csinálnál? :) "

Amíg nem sérti meg a befogadó ország elveit, addig senkit sem érdekel, hogy milyen vallást gyakorol, mit eszik, stb, de ne várja el vagy ne követelje, hogy a "bennszülöttek" igazodjanak hozzá.

De nézzük fordítva: ha én az araboknál az utcán piálok vagy a csajom rövid szoknyát vesz fel, akkor simán börtönbe vágna minket. Miért is? Nekem be kell tartanom az arabok szabályait náluk, de ők szarhatnak a mi szabályainkra az EU-ban?

fourgee 2013.09.19. 23:56:24

@desw: Olyan nincsen hogy "az arabok szabályai". A legtöbb muszlim ismerősöm nem arab, és van olyan arab ismerősöm aki nem muszlm. Sőt, van olyan arab muszlim ismerősöm aki a ramadánt tartja plusz nem eszik disznóhúst, de minden egyéb mást szabályt magasról leszar (pl. nem hajlandó kendőt felvenni, mert szerinte nem attól lesz jó muszlim valaki ha hordja és egyébként sem vallási előírás). Így össze-vissza arabozni kb. olyan mint amikor más népek elkezdik hogy "eastern european", meg megkérdezik hogy a lengyel meg a magyar nyelv egyforma? Erre mindig azt válaszolom hogy igen, mint ahogy az angol meg a kínai is rokon nyelvek :)
Ismerek irakit, egyiptomit, marokkóit, stb., mindegyikük arab, de mégis totál mások. Kinézetre is, meg felfogásra is. A legvallásosabb muszlim akivel eddig találkoztam az pl. bangladeshi volt. Azok meg úgy arabok, ahogy mi magyarok japánok vagyunk.
Láttam már olyan iráni muszlimot aki rendszeresen eljár piálni, viszont dolgoztam már olyan afrikai muszlimmal is, aki még az alkoholos üveget sem volt hajlandó megfogni.

desw 2013.09.20. 00:15:55

@fourgee:
Pontatlanul fogalmaztam, de szerintem érthető a lényeg. Ha én megyek hozzájuk, akkor nekem kuss van és igazodás, vagy börtön és megkövezés lesz a vége. Ha ők jönnek az EU-ba, akkor meg mecsetet akarnak meg Ramadan alatt nem dolgoznak és kiverik a kezemből a sört az utcán.

Érzésem szerint egy picit el vannak pofátlanodva a bevándorlók. Az EU-s jogokat követelik, csak az ezzel együtt járó hozzáállást és kötelességet elfelejtik.

Magasról letojom, hogy ki az istene és mit eszik és mit csinál otthon, de a munkahelyén és az utcán viselkedjen európai módon, vagy ha nem tetszik neki, akkor go home.

Gondolom a saját otthonodban sem a vendég diktálja a házirendet.

xxylon 2013.09.20. 14:08:48

@desw: szerintem te kevered a sabeszt a Ramadannal, az utóbbinál egy honapig nappal böjtölnek este esznek dolgozni lehet. Whitechapelben a mecsettol száz méterre vettem sort, igaz indiaiaktol.

Btw, mennyi ideig laktal te ezekben az országokban hogy ilyen jól kialakult velemenyed van a bevandorlokrol?
süti beállítások módosítása