Pénzügyi Szemle Online Blog

A blogot a penzugyiszemle.hu szerkesztői írják. A portálon cikkeink, tanulmányaink teljes terjedelemben megtalálhatók, és teret adunk a szakmai vitának is. Ingyenes regisztráció itt.

Kövessen minket a Linkedin-en!

A Pénzügyi Szemle online hírei

    • Japán és a folyamatos monetáris lazítás
      Az Egyesült Államok nem engedheti meg magának, hogy további hosszú évekig fenntartsa a laza monetáris politikáját, hisz óvakodnia kell az inflációtól. De mi a helyzet azokban az országokban, ahol a gazdaság természetes folyamataiból eredően folyamatos a deflációs nyomás?

    • Az újraelosztás lehet a megoldás a gazdasági problémákra
      Ha van stabil gazdasági növekedés, akkor a felmerülő problémákra megvan a megoldás: maga a növekedés. Hiába jön tehát egy válság, egy fenntarthatatlan adósság, a problémákat megoldja a stabil növekedés. De mi a helyzet akkor, ha ez a stabilitás elvész?

    • Szükség van az 500 eurósokra az eurózónában
      Az 500 eurósok legnagyobb használója az alvilág, az EKB korábbi igazgatója mégis úgy látja, hogy a bankjegyekre szükség van, mégpedig biztonsági okokból. Az eurózónát ugyanis egyszer már megmentették az 500 eurós bankók.

    • Nyugdíjak: egyre fontosabb az előtakarékosság
      Az Egyesült Államok társadalma elöregedőben van, csakúgy, mint számos más fejlett országban. Ebben a környezetben az állami nyugdíjak vásárlóértéke egészen biztosan csökkenni fog, ami különösen az alsó jövedelmi harmadban okozhat nehézségeket.

    • Ronald Coase - itt és most
      Ronald Coase szerint a közgazdászokra az igazán érdekes kérdések az intézmények - vagyis a társas játékszabályok - középső szintjén várnak. Súlyos tévedés, pontosabban tudatlanság azt hinni, hogy a piacgazdaság intézményei triviálisak, és elintézhetők az olyan sommás állításokkal, mint hogy „magántulajdonra és szerződéses szabadságra van szükség".

    • Amerikai állampapírokat vásárolhatna az EKB
      Az eurózónában komoly problémát okoz a rendkívül alacsony infláció és a lassú gazdasági növekedés. Ha az Európai Központi Bank amerikai állampapírokat vásárolna, azzal egyszerre oldhatná meg a gondokat, úgy, hogy az uniós szabályok sem sérülnének.

    • Rossz célpontra lőttek a görög megszorításokkal
      Miközben Írországban és Portugáliában remekül halad a válság utáni felépülés, Görögország továbbra sem képes a tartós növekedésre. Pedig a megszorítások rendbe tették a költségvetést és a folyó fizetési mérleget is.

Minden napra egy tanulmány

A blog küldetésének tekinti a magyar közgazdasági és pénzügyi kultúra emelését, a gazdasági és pénzügyi kérdések iránt érdeklődők látókörének szélesítését. Ennek részeként minden nap egy-egy, jellemzően külföldi szerzők által jegyzett tanulmányt, elemzést, szakcikket ajánlunk az olvasók figyelmébe. Meggyőződésünk, hogy a nemzetközi tapasztalatok segítik a magyarországi kihívások és problémák jobb megértését, az ezekről való színvonalas vitákat és a megfelelő válaszok megtalálását is. A bejegyzések a szerzők, illetve a Pénzügyi Szemle Online szerkesztőinek véleményét tükrözik. A kommenteket moderáljuk, melynek során az általános moderálási elveket követjük.

Akik figyelnek ránk

ecohu_logo.jpg

hirf.jpg

Amerika kiszúr a világgal?

2014.03.26. 11:26 Pénzügyi Szemle

Az amerikai központi bank fenntarthatatlan boomot exportált a feltörekvő országokba, akik ezt most alaposan megszenvedik.

Az USA inflációja szinte eltűnt, holott a jegybank két kézzel nyomtatja a pénzt már évek óta. Közgazdászok számtalanszor figyelmeztettek már, hogy ebből a pénznyomdából még nagy baj lehet, az amerikai pénz azonban – a statisztikák szerint – csak nem akar romlani. A kérdés az, hogy miért nem. Roger McKinney, a Mises Institute közgazdásza szerint a választ az ABCT, vagyis az „Austrian business cycle theory” adja meg, amely kimondja, hogy ha a világpénzt használó ország pénznyomtatásba kezd, akkor a fölös pénz nem a hazai inflációt pörgeti, hanem szétterjed a világgazdaságban és fenntarthatatlan gazdasági fellendülést eredményez. Az eredeti elemzés itt érhető el.

posztba_nagy_73.jpg

Egy gazdaságban ugyanis a szereplőknek – lakosság, vállalatok, bankok, állam – van egy készpénz-igényük, amely igénynél több pénzt nem fognak tartani és használni akkor sem, ha a jegybank helikopterről szórja a pénzt. Remek példa a bankszektor, ahol hiába az ingyen pénz és a jegybanki pumpa, a bakok nem adnak ki több hitelt, mondván hiányzik a kereslet és nincsenek jó lehetőségek.


A gazdaságba pumpált fölös pénz ilyenkor utat talál magának, és logikus, hogy ha a belföldi szereplőknek nincs szükségük több pénzre a gazdaság működtetéséhez, akkor ez az út külföldre vezet. Két módon lehetséges ez: a hazai szereplők külföldi árukat és szolgáltatásokat vásárolnak és/vagy külföldi befektetési lehetőségeket keresnek. Mindkét esetben a Fed által teremtett pénz külföldre vándorol és pörgeti a külföldi gazdaságokat… átmenetileg.

A gond ott van, amikor a Fed visszavonja a pénzpumpát, ez a bizonyos külföldi gazdasági fellendülés ugyanis csak egy illúzió, melynek csúfos vége szakad akkor, amikor a Fed leállítja a pénznyomdákat. Jelen helyzetben a feltörekvő piacok itták és isszák ennek a jelenségnek a levét, akik végső soron a Fed miatt elveszítették önálló monetáris politikájukat, a gazdaságukra ugyanis elsősorban a Fed-nek van hatása, nem pedig a saját jegybankjuknak.

A Fed ezekben az országokban fenntarthatatlan boomot generált, amely keserű véget és akkor, ha az ingyen pénz elfogy. A feltörekvők ekkor devizájuk meredek gyengülésével nézhetnek szembe, a gazdaságuk hirtelen lelassul, a tőkebeáramlás leállhat, a kamatok pedig felmehetnek. Ezek a tünetek az elmúlt hónapokból már jól ismertek, és még ismertek is lesznek az előttünk álló időszakban is.

A történet tragédiája az, hogy a Fed szinte teljesen feleslegesen fújta ezeket a buborékokat a világgazdaságban azzal, hogy sokkal több pénzt nyomott a rendszerbe, mint amennyire az amerikai gazdaságnak szüksége volt.

Ha tetszett a poszt, olvassa el korábbi írásainkat is!

Állami garanciát az induló vállalkozásoknak!

Akitől Magyarország is sokat tanulhatna

Érvek a gazdagok adóztatása mellett

Ezért nem omlott össze Magyarország


A nagy nyugdíj-kutyaszorító

Nem lehet minden csődöt elkerülni

A bejegyzés trackback címe:

https://penzugyiszemle.blog.hu/api/trackback/id/tr1005872294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bankvezér 2014.03.26. 11:58:56

"A Fed ezekben az országokban fenntarthatatlan boomot generált, amely keserű véget és akkor, ha az ingyen pénz elfogy."

Miféle ingyen pénz ? Kinek van ingyen ? Csak a pénzt forgalomba hozó ország számára van ingyen, a többi ország számára nem !

bankvezér 2014.03.26. 12:02:28

"A történet tragédiája az, hogy a Fed szinte teljesen feleslegesen fújta ezeket a buborékokat a világgazdaságban azzal, hogy sokkal több pénzt nyomott a rendszerbe, mint amennyire az amerikai gazdaságnak szüksége volt."

Vajon miért követte volna el a leírt hibát?
Szerintem inkább csak a szerző jutott rossz következtetésre.

inkvisitor 2014.03.26. 14:44:07

@bankvezér: Mert utólag könnyű okosnak lenni. Amikor nyomták az pénzt a gazdaságba, azt látták, hogy ez víz felett tartja a pénzügyi szektort, és amikor csak felröppent a hír, hogy most leáll a pénzpumpa, akkor egyből zuhanásba kezdett minden. Ezért inkább biztosra mentek, de az azzal járt, hogy több pénz jutott a rendszerbe, mint kellett. Nem volt tiszta határ, hogy mennyi pénz megy az USÁkok gazdaságának fenntartására, és mennyi a többi országra.

bankvezér 2014.03.26. 16:25:35

@inkvisitor:
Mint már írtam, nem hoztak forgalomba túl sok pénzt. Annyit hoztak forgalomba, amennyit akartak, amennyit jónak láttak . Számukra ez éppen megfelelt. Mindenki más pedig nem számít.

bankvezér 2014.03.26. 16:28:14

@inkvisitor:
Olyan ez, mint az időjárás. Lesz akinek kedvező, és lesz, akinek nem . Az USA-nak egyértelműen kedvező, hiszen ő "csinálja" az időjárást.

Magnifico 2014.03.26. 19:43:30

És most eszünkbe jut az NHP.

Melampo 2014.03.26. 19:47:02

-Amikor a bankok a gazdaság működéséhez felesleges és éppen ezért fedezetlen hitelek kihelyezését elindítják ráadásul többnyire a gazdaság egy szűk szegmensében indokolatlanul nagy volumenben (amit szofisztikáltan és szemérmesen csak pénzügyi buboréknak neveznek a szakemberek), akkor a hitelezés szinte automatikusan egy össztársadalmi pilótajátékká válik, mert a megjelenő hitelpénzek amit a hitelfelvevő elkölt, a gazdasági közösségben olyan bevételeket generálnak amelyet csak a következő hitelfelvevő pénzéből lehet folytatni. A folyamat mindaddig nem áll le, amíg van újabb hitelfelvevő, mert annak a hitele mindig vásárlóerőként jelenik meg a piacon folyamatosan azt a képzetet keltve a résztvevőkben, hogy a piaci igények reális alapokra és jövedelmekre épülnek. Ez egészen addig folytatódik amíg el nem fogynak a hitelfelvevők, mert már nincs mit elzálogosítaniuk.

-Amikor a szereplők rájönnek, hogy már mindenki tartozik mindenkinek és nincs is valódi kereslet, hiszen eddig is csak a saját elzálogosított vagyonuk ellenértékét élték fel, akkor a katasztrófát betetézendő elkezdenek fogyasztást visszafogni ami még jobban felgyorsítja a gazdaság visszaesését. Hiszen a gazdaság szerkezete közben átalakul és az eddigi többszörös sebességű tempóhoz alkalmazkodik. Beruházásaiba benne áll a most már feleslegesen nagy befektetett tőke, költségei szinte ugyanazok maradnak, bevételei pedig szinte egyik napról a másikra eltűnnek, likviditása megszűnik.

Amit a bankok ezekben az esetekben művelnek, az egy közönséges, köztörvényes bűncselekmény.

Úgy hívják, hogy fedezetlen váltó kibocsátása. Ráadásul a saját maguk által megszerkesztett és a hitelfelvevőre rábeszélt fedezetlen váltót, aszerződést ők azonnal leszámítolják és a leszámítolás hasznát zsebre rakják a pénzre váltással.
Egyszerű váltócsalás amit évszázadok óta űznek.
-Mi ebben olyan bonyolult? Csak ekkor derül ki, hogy az adott piacon eladhatatlan mennyiségű, azonos fedezetű kibocsátott hitellel forgalomba került pénz nulla értékű.
-Amikor a szereplők rájönnek, hogy már mindenki tartozik mindenkinek és nincs valódi kereslet és eddig is csak a saját vagyonukat élték fel , akkor a katasztrófát betetézendő elkezdenek fogyasztást visszafogni ami még jobban felgyorsítja a gazdaság visszaesését.
Ha még ebben a stádiumban ráadásul megpróbálják visszafizetni a hiteleket, ez már csak mint kegyelemdöfés teríti le végképp a gazdaságot. Ebben az esetben ugyanis a hitelek visszafizetésével a hitelösszeg a hitelező által leírásra kerül, ezt a pénzt ezzel végleg kivonva gazdaságból. Az ezzel okozott pénzszűke azonban tovább fokozódik, mert a fedezet nélküli szintetikus pénzek a hozzá kapcsolódó kamattal olyan pénzt vonnak ki a gazdaságból amely pénz eredetileg, a buborék felfújása előtt annak még része volt.
Ezért amennyiben nincs korlát, akkor az izlandi példa a normális, aki csődbe viszi a befektetőit az ő maga is csődbe kell, hogy menjen. Spanyolország és Görögország az élő példa arra, hogy az ingatlanpiac, vagy a vállalkozói szektor indokolatlan és indokolhatatlan túlhitelezésével hogyan lehet egy országot igen jó helyzetből államcsőd közeli pozícióba hozni. Az a csoda, hogy eddig egyedül Izland volt az aki racionális döntést hozott.
Amint ezt nálunk megpróbálja akadályozni egy kormány, azonnal felzendül a habzó szájjal fasisztázó hörgőkórus.A tőke szabad mozgásával szemben a monetáris politika eszközeitől megfosztva nem létezik eredményes fiskális politika. Ez egy álom. Az a politikus aki ilyen helyzetben bármit is ígér az pontosan tudja, hogy nem tudja majd teljesíteni amit ígért. Hazugságával csak az időt próbálja húzni. És reménykedik.

bankvezér 2014.03.26. 20:47:35

@Melampo:
"-Amikor a szereplők rájönnek, hogy már mindenki tartozik mindenkinek és nincs is valódi kereslet, hiszen eddig is csak a saját elzálogosított vagyonuk ellenértékét élték fel,..."

Na ennek fussál neki még egyszer, mert nincs semmi értelme! :)) (A fogalmazással lehet gond...)
Ajánlom figyelmedbe, hogy előbb gondolkodik az ember és aztán írogat. Van még pár "mazsola " az írásodban, de nincs türelmet a többit kiszedegetni.

mrZ (törölt) 2014.03.27. 07:58:22

@Melampo:
Teljesen egyetértek, csak másként fogalmaztam volna.
Az alacsony infláció mellett az emberek rizikósabbnak érzik a hitelfelvételt.

A banki kamatok és a teljes konvertibilitás gazdaságpusztító hatásáról kellene már beszélnünk, de a portfolio.hu a másik oldalt szolgálja(közpénzen).

Melampo 2014.03.27. 08:17:50

@bankvezér: Ha megpróbálnád végre megérteni, hogy mi a pénz az sokat segítene. Nem irkálnál marhaságokat.

Melampo 2014.03.27. 08:21:34

@mrZ: Persze. A FED nem szórakozásból nyomtatgat pénzt. Ennek a kihelyezésével az egész világ vagyonát monetizálva a hozadékok hozzá folynak be és a tőke szabad áramlását kihasználva a kihelyezéssel és visszavonással ő irányítja világgazdaságot.

2014.03.27. 08:31:17

@Melampo: De még mindig adnak a bankok gyakorlatilag teljesen fedezetlen hiteleket, pusztán a bizonytalan jövedelmekre alapozva.

bankvezér 2014.03.27. 08:34:15

@Melampo:
Adjuk a közgazdasági Nobel-díjat "Melampónak" !
Ő "fedezte fel a pénzt és csak ő tudja, hogy mi az"! :DDD

2014.03.27. 08:42:44

@mrZ: Én laikus vagyok ugyan és elnézést ha belekotyogok, de szerintem nem a banki kamatok pusztítják a gazdaságot.:)

2014.03.27. 08:48:46

Sokkal inkább az, hogy szűk helyen halmozódik fel a tőke, amit a bizonytalanság miatt nem mernek vagy nem akarnak visszaforgatni a gazdaságokba.

Kína erre elég jó megoldásokat alkalmazott.
Egyszerűen nem engedi multimilliomossá lenni az egyént.Pont.

Melampo 2014.03.27. 10:21:28

@Diorella Queen: Hát hogyne adnának. Az én általam írt rövid kis tanmesében leegyszerűsítve nagyon jól látszik a lényeg.
"-Egy cowboy bemegy a kocsmába és megkéri a csapost, hogy vigyázzon a százdollárosára, mert ő most a hegyekbe megy, ahová veszélyes lenne elvinni és a kocsmáros használja ha akarja. Ő mindössze azt kéri a kocsmárostól, hogy ugyanezt a százdollárost szeretné visszakapni és tíz százalék kamatot kér majd a kölcsönért, ha visszajön. A csapos vár, vár, a cowboy csak nem jön. Renováltatni kellene és a cowboy végül is felajánlotta neki, hogy kölcsönadja neki a pénzét ha szüksége van rá használja. Végül meggyőzi magát, ezt a legényt biztos megölték és ha visszatérne legfeljebb vissza kell adnia a kölcsönt. Felújítja a kocsmát, az asztalosnak aki pedig a munkálatokat végezte, annak a kerítéséhez kellett a pénz, a kovács kertesíteni akart, a kertész utat akart a házához, és így tovább, valamennyien továbbadták a százdollárost. A lánc végén egy örömapa állt, aki a lányát házasította ki. Nagy bulit csapott a kocsmában és több száz dollárt fizetett.
-Azután betoppan a cowboy, aki csodálkozva jegyzi meg, ebből a porfészekből micsoda takaros kis hely lett! Persze kéri a százasát plusz a kamatot. A kocsmáros rezzenéstelen arccal benyúl a kasszába és visszaadja neki százdollárosát, ami a körbefizetés során természetesen visszakerült hozzá, plusz még egy tízdollárost, a tíz százalék kamatot amit a szépen felújított kocsmában megnövekedett forgalomból könnyedén ki tudott fizetni. A cowboy megköszöni, kisétál a kocsmából, zsebre rakja a tízdolláros amit az üzleten keresett és amikor már senki nem látja, a tűzbe dugja az eredeti hamis százdollárost és rágyújt vele, majd hagyja elégni. Hisz hamis volt és ő ezt tudta, és ilyen hamis pénze volt még bőven."
melampo.blog.hu/2013/01/15/a_szintetikus_adosok_bortone

Melampo 2014.03.27. 10:53:03

@Diorella Queen: Természetesen ez is igaz. Az a szűk helyen halmozódott tőke nem azért nem működik mert mernek vagy nem akarnak befektetni, hanem mert nem létezik. Miután minden pénz ígéret, ez a "tőke" amit a FED által kibocsátott dollár testesít meg egy olyan ígéret amit az amerikai állam vállal magára. Ezt az amerikai gazdaság szereplőin a büdös életben nem lehet behajtani. Mivel a pénz valamilyen vagyonnak, vagyoni jognak, munkaerőnek, vagy valamilyen, valamilyen módon hasznosítható dolognak a fizető eszközzé transzformálása, ezért a léte azt tételezi fel, hogy valamilyen hasznosítható dolog zálogfedezete alatt történt a kibocsátása. Nem csak az amerikai gazdaságban, de globálisan sincs már mit elzálogosítani. Ki fogad el egy olyan ígéretet fizetségként, amit nyilvánvalóan soha senki nem fog teljesíteni?
Ezt az adósságot, ezt az ígéretet eddig a pénzrendszer hitelkihelyezés címén áttestálta a világgazdaság egészére kamatokkal növelten.
Ennek a beszedése során a kamatokkal csökkent az eredeti amerikai adósság és az újra és újra kihelyezéssel ennek a pénznek a haszna megtermelte az eredeti adósság összegét ami így eltűnt és a továbbiakban maradt a haszon , de ezt a világ mára megunta.

Melampo 2014.03.27. 11:00:31

@bankvezér: Egy Nobel-díjat valószínűleg tényleg megérdemelnék. Ha nem is a közgazdasági munkásságomért, de a türelmemért és a toleranciámért biztosan.

bankvezér 2014.03.27. 12:22:40

@Melampo:

"A cowboy megköszöni, kisétál a kocsmából, zsebre rakja a tízdolláros amit az üzleten keresett és amikor már senki nem látja, a tűzbe dugja az eredeti hamis százdollárost és rágyújt vele, majd hagyja elégni. Hisz hamis volt és ő ezt tudta, és ilyen hamis pénze volt még bőven."

Én csak azt kérdezem tőled a "Nobel-díj várományosától" ( :DDD) hogy mi fenének kért a cowboly 10 % kamatot, ha volt még egy rakás tökéletes hamisítványa?? És egyáltalán miért adott le megőrzésre egy (!) hamis 100 dollárost, ha még sok volt belőle??? :DDD
Ezt a nagyon hülye mesét ezer éve terjesztik már . Szánalmas ...

bankvezér 2014.03.27. 12:27:10

@Melampo:
"Ha nem is a közgazdasági munkásságomért, de a türelmemért és a toleranciámért biztosan. "

Azt javaslom, ne fogd vissza magadat!
Ha belépsz egy bankba, üss, vágj, rúgj, harapj! Valósítsd meg magad !
Tudod,aki állandóan visszafogja magát, az a saját egészségét veszélyezteti.
Az így keletkező stressz rombolja az egészséget. :))

inkvisitor 2014.03.27. 12:27:38

A mese eredetileg 500 dollárról szólt, és azért rakta a széfbe, hogy mindenki úgy tudja, nincs nála a pénz - ergó nem lövik agyon érte a hegyek között. Viszont nem tartalmazta, hogy honnan jött a többi pénz.

Melampo 2014.03.27. 12:49:28

@inkvisitor: Így igaz, csak egy kicsit átírtam, ha kissé pongyolán is, hogy a fedezetlen hitelkihelyezéssel megszerezhető javak áramlásának útja érthető legyen.

Melampo 2014.03.27. 12:52:41

@inkvisitor: Az eredeti ugyanis pont az ellenkezőjét hivatott reklámozni. Az eredeti történet szerint attól pezsdül a gazdaság ha indokolotlan módon, fedezetlen hitelekkel túlhitelezzük.

inkvisitor 2014.03.27. 13:05:16

Ha jól emlékszek a közgáz órára, az eredeti arról szólt, hogy a pénz attól kap értéket, hogy az emberek azt hiszik, hogy van értéke. Bizalmi pénz. Ha ez megrendül, akkor következik be a hiperinfláció.

bankvezér 2014.03.27. 13:10:25

@Melampo:
Nem "hitelkihelyezés" hanem kölcsönkihelyezés.
Ha a kihelyezett kölcsönön meg tudtad venni amit akartál, akkor a kölcsönöd nem fedezetlen !
Sokat kell még dolgozni a Nobel-díjért. :))

Melampo 2014.03.27. 14:18:56

@inkvisitor: A Fekete Péter játékban is csak akkor van a baj ha végén nálad maradt Fekete Péter. Amíg körbejár addig mindenki reménykedik, hogy nem nála lesz a végén.

2014.03.29. 20:15:18

@inkvisitor: Ha ez így van, akkor az Erzsébet utalvány , Szép kártya miért ne működne gazdaságélénkítőleg?

2014.03.30. 19:47:44

Sztrájkolnak a cikk írók, vagy nem kapták meg a fizetésüket, hogy nem születik új poszt?

A hétvége nem lehet kifogás.

bankvezér 2014.03.31. 09:30:42

@Diorella Queen:
Szerintem is ...
Rabszolgák gyerünk, dolgozni ! :))

2014.04.01. 10:11:17

@bankvezér: Ez most komoly, hogy még mindig ez a poszt van?!

toyoda 2014.04.01. 20:29:59

"Semmiféle vagyon nem tud olyan gyorsan elpusztulni, mint a fiat-pénz vagy pénzhelyettesítő értékpapírok. Ez a közgazdaság vastörvénye, amit megerősíthet a pusztító inflációk milliónyi áldozata." Államháztartás-, vállalat-, lakossági hitelek kamatai közöl csak a vállalati hitelek kamatai játszik pozitív szerepet a gazdaságban mint expanzió (többletkibocsátás) költsége. A fogyasztói/lakossági hitel -és annak kamata: a vásárlás pótlólagos költsége-, csökkenti a jövőbeni vásárlóerőt. Ez a pótlólagos költség túlnyomó része a monetáris szférába kerül a reálszféra számára elveszett mint javak és szolgáltatások potenciális kereslete. Államadósságnál szintén.

inkvisitor 2014.04.02. 07:22:51

Oké, ki lőtte le a blogírót?

2014.04.02. 08:45:38

@inkvisitor: Éhen halt a minmálbéréből.
Eddig bírta kenyéren és vizen.

bankvezér 2014.04.02. 17:52:09

@Diorella Queen:
Megszűnt az internet az idegszanatóriumban .

2014.04.03. 08:48:12

@bankvezér: Rosszabbra gyanakszom.Ezeket lefizették, hogy a választásokig ne szülessen új poszt.
Más nem lehet.

Melampo 2014.04.04. 09:43:20

Lehet, hogy azóta is azon gondolkodnak amit írtam?
Az előző posztokból színvonalából kiindulva még hetekig is eltarthat mire megértik.

inkvisitor 2014.04.04. 10:36:50

@Melampo: Vagy most kampányszöveget írnak egyéb blogokba.

Melampo 2014.04.04. 11:22:49

@inkvisitor: Akinek ők írják a kampányszöveget az jobb ha még ma törölteti magát a választási listáról.

inkvisitor 2014.04.04. 12:17:28

Akkor szóltak, hogy amíg tart a kampány inkább ne írjanak semmit :)

2014.04.07. 08:52:28

Én szívesen olvasnék posztot arról, hogy mi lesz a magyar gazdasággal a következő négy évben és utána.
Mire számítanak a pénzügyi szakbarbárok?:D

2014.04.09. 22:40:56

Valaki befolyásos felhívhatná a blogos főmuftit, hogy megtudjuk,mi a pics@ történt!

inkvisitor 2014.05.15. 09:01:56

Szerintem ennek itt vége...

bestofking3E 2014.10.31. 13:23:09

@Diorella Queen:
Sokáig tartott de írtam neked egy posztot.Kőtáblába vésve.Ha szeretnéd fel is olvasom neked.

prognosys 2015.01.11. 04:11:50

@bankvezér: Tudom hogy ez már egy régi bejegyzés, de ez a mentalitás sajnos ma is aktuális:

„Adjuk a közgazdasági Nobel-díjat "Melampónak"!"

Az ehhez hasonló odamondogatások miatt nem lehet ma bajainkról emberi módon beszélni!

Magyarázd el nekem légyszíves, miért jó, ha gúnyt űzöl a másikból pusztán azért, mert esetleg (szerinted) kevésbé járatos bizonyos területen vagy nincs igaza - azon kívül, hogy ez a gúnyolódás „nemzeti sport"?

Tanulni szeretnénk mindannyian egymástól, mert máshogy nem lehet ebből a kátyúból kimászni!

bankvezér 2015.01.21. 12:22:49

@prognosys:
Ez az "odamondás" még semmi. Sokkal durvábbakat szoktam "beszólni. Én BANKÁR vagyok. Azaz egy aljas, mocskos állat.

prognosys 2015.01.21. 14:14:29

@bankvezér: Büszke lehetsz magadra...

2015.01.22. 10:09:12

@prognosys: A gúnyt fel lehet ám fogni viccesen is, csak akarni kell.
És fel lehet fogni tragikusan is,mint ahogy te is teszed.
Bankárnak pedig van mire büszkének lennie, elvégre nem mindenki képes két három kattintással a számítógépén, aljas mocskos állatként, milliókat keresni.
Na jó, a tőzsdecápák még igen, de ők is baromi büszkék magukra.SSS

prognosys 2015.01.22. 13:42:16

@Diorella Queen: "elvégre nem mindenki képes két három kattintással a számítógépén, aljas mocskos állatként, milliókat keresni"

Tehát akkor értsem úgy, hogy ez feljogosítja arra, hogy mindenkit egy darab sz@rként kezeljen!? Értem! Ez aztán az igazi országépítő hozzáállás, grat!

"A gúnyt fel lehet ám fogni viccesen is"

Persze, hogy fel, csak a határt is kellene ehhez tudni...mármint a gúny és a személyeskedés között...a személyeskedés viszont már nem vicces, szerintem...de lehet, van akinek az!

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2015.01.27. 13:39:27

@Melampo: Igen, én is azt hiszem, hogy a "nagybankok" felépülésének megengedése lehetetlenné teszi a piac normális működését. Vagyis hogy a hibás üzleti döntést hozó bankok (akik a nagy forgalomért feladják a biztos fedezetet) csődbe menjenek (és ez azzal is jár, hogy a tulajdonosok veszítsék el tőkéjüket, ne az állam, az adófizetők pótolják a hiányt, a tulajdonosok meg gazdagon maradnak - kissé igazságtalamn felállás).

A agybankokat nem merik hagyni bedőlni... és a hiba felismerése után sem hoznak szabájokat a diverzifikációra!

Egyáltalán hogyan lehetséges összekeverni a bankoknál a befektetési (kockázatvállaló) tőkét a betéti (kockázatkerülő) pénzekkel?

Egy bank vagy befektetési legyen vagy hitelgyüjtő - hitelező.
Ezt sem lépték meg!

Pedig a pénzügyi válság egyértelműen kimutatta, hogy ezek hibák.

... és az USA-ban kb. ugyanazok irányítják a bankokat és a bankokra vonatkozó szabályozást, mint a válság előtt!!!

Ennyi elég is... látszik, hogy idő kérdése a következő válság.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2015.01.27. 14:25:22

@bankvezér: Nincs itt baj. A szememben a bankár is lehet(ne) korrekt gazdasági szereplő.

Csupán be kellene szorítani a jogi kereteket.
A bankár is csak egy kereskedő, aki a fölös pénzzel kereskedik.

De amint tisztességtelen az ügylet...

Na itt a gond, ez az állam feladata (a bankfelügyelet nevű szközzel ellenőriztetve a szabályok betartását), hogy szabályozzon.

A boltban vannak szavatossági határidők, minőségi garanciák, államilag hitelesített mérlegek stb...

A bankokra valahogy nagyobb a szabadság a kelleténél (talán a politika finanszírozásával érhették el? :) )

Vagyis egy bankár is lehet tisztes kereskedő, de gyakrabban inkább olyasmit csinál amiért más szakmákban már börtön jár...

Melampo 2015.01.27. 15:02:53

@eMeL: Nem a "nagybankok" kialakulás önmagában a probléma. A fő probléma szerintem az, hogy a jegybankok által kibocsátott pénzt a bankrendszer multiplikálja és a jegybanki pénzkibocsátás sokszorosát bocsátja ki. A céges, a magánhitelek, a fogyasztási hitelek sokszor kezelhetetlen mérteket öltenek mint pl.az Egyesült Királyság esetében ahol ötszöröse az államadósságnak.
A gazdasági lokalitások érdekeit figyelembe nem vevő gazdasági tevékenység nem csak a bankok bűne mert a a tőke kezelői nem feltétlenül csak bankok.
A megtakarítások kezelői a befektetéseik globális mozgatásával, a bankok azzal, hogy ők döntik el kinek adnak hitelt és milyen célra gyakorlatilag korlátlan, globális uralmat gyakorolnak a gazdaság felett.
Ráadásul a pénzkibocsátásnak ez az eddig használt módja eleve tarthatatlan egy globális gazdaságban.
süti beállítások módosítása